Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@11:25:57 GMT

میانگین پرداخت حقوق سربازان باید افزایش یابد

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۷۹۷۰۱

سردار تقی مهری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار انتظامی ایرنا در پاسخ به این سوال که میزان پرداخت حقوق سربازان چگونه است؟ افزود: میزان پرداختی به سربازان بر اساس درجه و میزان تحصیلات آن ها متفاوت پرداخت می شود.

وی ادامه داد: اکنون آن مقداری که ستاد کل نیروهای مسلح میانگین گرفته و مشخص شده ۲۸۰ هزار تومان است که باید این میزان با توجه به شرایط اقتصادی افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی گفت: اگر میانگین حقوق یک پایور مشغول به خدمت در نیروهای مسلح یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان باشد، متوجه می شویم که میانگین ۲۸۰ هزار تومان عدد کمی است البته این میزان عنوان شده، حقوق متوسط است که ممکن است پرداختی حقوق دیپلم ها ۲۰۰ هزار تومان، زیر دیپلم کمتر و کسانی که مدارک بالاتر دارند، بیشتر باشد اما میانگینی که اکنون پرداخت می شود همان ۲۸۰ هزار تومان است.

سردار مهری تاکید کرد: مساله ای که چندین بار در گذشته مطرح شده است، پرداخت حقوق سربازان است، برابر قانون که مصوب مجلس شورای اسلامی است حداقل حقوق سربازان ۶۰ درصد حقوق کادر و حداکثر ۹۰ درصد حقوق کادر یا همان پایوارن که در نیروهای مسلح خدمت می کنند، است.

وی ادامه داد: اخیرا رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در نامه ای به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تقاضا کرد تا این ماده قانونی اجرا شود و حق و حقوق سربازان در این ماده قانونی پیش بینی شده، مد نظر قرار گیرد.

سردار مهری اضافه کرد: در مجلس شورای اسلامی نیز این موضوع مطرح شده است و نمایندگان براجرای آن تاکید کرده اند، براین اساس امیدواریم که این قانون اجرایی شود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی تصریح کرد: گرچه اکنون بخشی از حقوق سربازان را دولت پرداخت می کند اما به نظر می رسد این میزان پرداختی برای رفت و آمد سربازان و معیشت روزمره آن ها با توجه به شرایط اقتصادی کافی نباشد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۹۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق اردیبهشت بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود

میرهاشم موسوی در حاشیه نشست با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس درباره زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان این سازمان که طبق قانون از ابتدای سال ۱۴۰۳ لازم الاجرا است، عنوان کرد: بحث افزایش حقوق بازنشستگان مربوط به بودجه سنواتی است که بنابر برنامه‌ریزی که انجام دادیم، این ماه اعمال خواهد شد و حقوق اردیبهشت‌ماه بازنشستگان تأمین اجتماعی را با احتساب افزایش حقوق پرداخت می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: معوقه فروردین‌ماه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی را هم سعی می‌کنیم در خردادماه پرداخت کنیم.

وی تصریح کرد: در مجموع در تکالیف برنامه هفتم، هرآنچه که نظام بیمه‌ای باید در قالب تعهداتی برای بازنشستگان و اقشار مختلف انجام دهد و به ما ابلاغ شود، به موجب قانون پیش خواهیم برد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • سرکوب دستمزد کارگران و لطمات بزرگی که به کشور تحمیل شده
  • شوک بزرگ درباره حقوق ۱۴۰۳/ دریافتی کارمندان و کارگران کاهش می‌ یابد؟
  • نارضایتی معلمان شاغل و بازنشسته از افزایش حقوق رتبه‌بندی
  • بلبشو در ارقام افزایش حقوق رتبه‌بندی معلمان شاغل و بازنشسته!
  • حقوق اردیبهشت بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود