Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه نشریات خبری ایرنا، ۱۳ آبان ۱۳۵۸ خورشیدی، گروهی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران با عنوان دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، در اعتراض به پذیرش شاه و دیگر اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران، سفارت این کشور را به اشغال خود درآوردند و این روز برای همیشه به عنوان سند افتخار و استقلال ایران ثبت شد.

روز ۱۳ آبان که در تقویم به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده یادآور سه رویداد مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳‌ آبان ۱۳۴۳ خورشیدی،کشتار دانش آموزان و دانشجویان در مقابل دانشگاه تهران در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ خورشیدی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ خورشیدی از سوی دانشجویان پیرو خط امام، عنوان این سه واقعه تاریخی است که نمی‌توان هیچ یک را از نظر اهمیت نسبت به دیگری اولی‌تر دانست چرا که هر کدام در دوره وقوع تاثیرگذاری خاص خود را داشته و شرایط را به نحوی تغییر داده‌اند.

رسانه­ های اصلاح ­طلب امروز دوشنبه(۱۳ آبان) در گزارش های خود به تبیین اهمیت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی پرداختند و  عنوان داشتند: ‌۴۰ سال پس از تسخیر سفارت، مسأله اصلی همان دیوار بلند بی‌اعتمادی است؛ دیواری که نگارگری‌های جدید سفارت آمریکا در تهران نشان می‌دهد آجرهای بیشتری بر آن افزوده و رنگ‌های زیادی به آن پاشیده شده و از تبدیل امری ۴۰ ساله به مسأله‌ای تاریخی جلوگیری می‌کند.

رسانه­ های اصولگرا نیز نوشتند: هنوز برخی با وارونه خواندن صفحات جنایات امریکا در ایران، دوست دارند سر آغاز دشمنی امریکا با ملت ایران را نه در کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ خورشیدی یا ماجرای دردناک تبعید حضرت امام (ره) در ۱۳۴۳ خورشیدی ببینند، بلکه معتقدند اگر سفارت امریکا در تهران در ۱۳ آبان ۵۸ تسخیر نمی‌شد، اکنون شاهد این حجم از دشمنی آن‌ها با خود نبودیم.

رسانه های اصلاح طلب

تسـخیر لانه جاسوسـی، اقدامـی اجماعـی

محمد صدر دیپلمات ایرانی در گفت و گو با روزنامه اعتماد اظهار داشت: تسخیر لانه جاسوسی باعث شد که امریکا کاملا در شرایط انفعال قرار گیرد و توطئه تکرار کودتای ۲۸ مرداد خنثی شود. ضمن اینکه حضور شاه در امریکا شائبه تکرار واقعه ۲۸ مرداد را در ذهن بعضی انقلابیون افزایش می‌داد؛ اگرچه بعضی دوستان امریکایی شاه با بهانه قرار دادن بیماری او و فراهم کردن شرایط برای معالجه‌ او با سفرش به امریکا به ماجرا جنبه انسان‌دوستانه می‌دادند، نه جنبه سیاسی. خلاصه این دو دلیل باعث شد که ظن انقلابیون به احتمال تکرار کودتای ۲۸ مردادماه تقویت و با تسخیر لانه جاسوسی، این توطئه بزرگ خنثی شود. برای همین به نظرم در آن شرایط اقدام درستی بود. البته همین جا باید اضافه کنم که مشابه این اقدام که در سال‌های بعد تکرار شد، همچون حمله به سفارت انگلیس و عربستان به ‌شدت کار غلط و اشتباهی بود، به ویژه حمله به سفارت عربستان که هنوز دلیل آن به ‌صورت دقیق مشخص نشده است!

روزنامه اعتماد: تسخیر لانه جاسوسی باعث شد که امریکا کاملا در شرایط انفعال قرار گیرد و توطئه تکرار کودتای ۲۸ مرداد خنثی شود. ضمن اینکه حضور شاه در امریکا شائبه تکرار واقعه ۲۸ مرداد را در ذهن بعضی انقلابیون افزایش می‌داد.

روزنامه اعتماد می نویسد: در اینکه کودتای ۲۸ مرداد تاثیر مستقیمی در تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان خط امام (ره) داشت، تردیدی نیست. اما اضافه بر آن پذیرفتن شاه در داخل امریکا باعث شد تا لانه جاسوسی تسخیر شود. شاه جنایتکاری شکنجه‌گر بود و بسیاری از جوانان ایرانی را زندانی و شکنجه، مملکت را چپاول کرده بود و عزت ایران را پایمال کرده و با دست نمایندگان مجلس شورای ملی آن زمان، لایحه‌ای را تصویب کرده بود که هر ایرانی پست‌تر از هر امریکایی است و هر امریکایی برتر از هر ایرانی است. بنابراین وقتی امریکایی‌ها، او را به داخل کشور خود راه دادند، توهینی به ما و انقلاب ما و شهدا و آرمان‌های ما بود. دانشجویان خط امام، از نخبگان دانشگاهی بودند که به دلیل این توهین برای بازیابی خودمان این عکس‌العمل طبیعی را نشان دادند. آنها لانه جاسوسی را تسخیر و به امریکا اعلام کردند که شاه را به ما استرداد دهید و ما هم گروگان‌ها را رها می‌کنیم، زیرا ما قصد داریم شاه را محاکمه کنیم و هر کسی هم خواست می‌تواند ناظر بین‌المللی بفرستد، اما ما بر اساس قوانین خودمان او را محاکمه می‌کنیم...دانشجویان با سوء‌سابقه‌ای که از امریکا در ذهن داشتند، سراغ تسخیر لانه جاسوسی رفتند، حال آنکه امریکایی‌ها با حمایت از شاه خواستند نشان دهند که چه قدرتی دارند و چگونه از مزدورانش حمایت می‌کنند، برای همین دو نفر از ماموران سیا که در کودتای ۲۸ مرداد حضور داشتند، کتابی درباره کودتا نوشتند که به چند زبان ترجمه و در دنیا پخش کردند که ما این‌گونه هستیم. کتابی که به زبان فارسی هم ترجمه شد، دانشجویان خط امام نیز آن کتاب را خوانده بودند.

عاقبت فتنه در جاسوس خانه عنوان مطلب خبرگزاری ایسنا است که در بخشی از آن می­خوانیم: ایالات متحده آمریکا پس از سرنگونی رژیم پهلوی و افشای اسناد و تجهیزات جاسوسی دولت این کشور از سوی جمهوری اسلامی ایران، توسط رهبر کبیر انقلاب اسلامی «شیطان بزرگ» نام گرفت و سفارت این کشور در ایران «لانه جاسوسی» خوانده شد و این تسخیر «انقلاب دوم» نامیده شد، این در حالی بود که ۲۶۴ روز قبل از دانشجویان پیرو خط امام، یک گروه مسلح از سازمان چریک‌های فدایی خلق برای ساعاتی سفارت آمریکا را به تصرف خود درآورد ولی درایت و دوراندیشی امام امت و سپردن مسؤولیت رفع این غائله به دولت موقت و همراهی نیروهای کمیته انقلاب، اجازه نداد این اشغال به نفع امپریالیسم تبلیغاتی غرب تمام شود.

به گزارش روزنامه آرمان ملی،‌ عبدالحسـین روح الامینـی اسـتاد دانشـگاه گفت: اگر سـراغ بسـیاری از آقایـان از جملـه اصغـرزاده و میردامـادی برویـد می­بینیـد از کاری که انجـام دادند پشـیمان نبـوده و نیسـتند. وی افـزود: تعداد معـدودی حـدودا ۳۰ نفـر از آن افـراد حاضـر در تسـخیر سـفارت در جنـگ شـهید شـدند ولـی اگـر باقـی مانده­ هـا را جمـع کنیـد می­بینیـد کـه ۹۵ درصد تصمیـم و کار آن روز را امـروز هـم تاییـد می­کننـد. وی تاکیـد کـرد: تسـخیر لانه جاسوسـی اقدامـی اجماعـی بـود. وی با اشـاره به اینکه برخی می­پرسـند آیا ادامه این کشـمکش تقصیر مـا بود یـا آمریکا؟ افزود: ایـن آمریـکا بـود کـه شـروع بـه لجاجـت و مقابله کـرد. اختـلاف اصلی بر سـر این بود که ملتی به این نتیجه رسـید که عملا آمریکا را از کشـور بیـرون کرده اسـت اما آمریکا باز هـم از او حمایت کرد.

دیوار بی اعتمادی میان ایران و آمریکا

در بخشی از مطلب روزنامه ایران آمده است: ایران و آمریکا چند باری تلاش کردند میز مذاکره را از شبح خالی کنند؛ اما در دوره اوج‌گیری تنش‌ها هر یک اشباح را فرامی‌خوانند تا به مثابه مبدأ مشکلات فعلی به آن ارجاع دهند. حتی دانشجویان تسخیرکننده که هیچ علقه فکری و تشکیلاتی با دکتر محمد مصدق نداشتند، اشغال سفارت را نتیجه نگرانی از تکرار کودتای ۲۸ مرداد با اقدام امریکا در پذیرش شاه بیمار می‌دانند. ۴۰ سال پس از تسخیر سفارت، مسأله اصلی همان دیوار بلند بی‌اعتمادی است؛ دیواری که نگارگری‌های جدید سفارت آمریکا در تهران نشان می‌دهد آجرهای بیشتری بر آن افزوده و رنگ‌های زیادی به آن پاشیده شده و از تبدیل امری ۴۰ ساله به مسأله‌ای تاریخی جلوگیری می‌کند. دیوارها تابلوهای تاریخ‌اند.

به غارت بردن سرمایه ایران توسط آمریکا

به گزارش خبرگزاری ایسنا، مهدی چمران رییس سابق شورای شهر در سخنرانی بعد از راهپیمایی ۱۳ آبان در بوشهر گفت: آمریکا می خواهد همانطور که ثروت های ملی کشورهای دیگر را به یغما می برد، با ما نیز رفتار کند. با پول و خون مسلمین تجارت می کنند تا بتواند ادعای دروغین ابرقدرتی خود را ثابت کند.وی با گرامیداشت روز مبارزه با استکبار عنوان کرد: مبارزه با استکبار یعنی مبارزه با ظلم و قدرت هایی که به صراحت می گویند ما پول و نفت کشورها را می خواهیم.وی افزود: استکبار یعنی این که تمام منابع و منافع کشورهای روی زمین را به نفع خود مصادره کنند و مردم برای آنها ارزشی نداشته باشد. آمریکا چنین کشوری است

رسانه های اصولگرا

اهمیت راهپیمایی ۱۳ آبان

به گزارش روزنامه کیهان نصرت‌الله لطفی قائم‌ مقام شورای تبلیغات اسلامی کشور، با تأکید بر حضور آحاد مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان می‌گوید این مراسم در چند سال گذشته محدود به راهپیمایی دانش‌آموزان شده است و باید دراین‌باره نگرش‌ها تغییر کند و باید همه مردم را به صحنه آورد. این روز باید هر سال با آگاهی و شناخت و بصیرت بیشتری برگزار شود و همه مردم برای حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان، احساس تکلیف کنند.»

وی با تأکید بر اینکه امسال سیاست‌های خصمانه‌ای از سوی دشمنان شکل گرفته است و باید راهپیمایی ۱۳ آبان به‌ عنوان دستاوردی با ارزش و نماد تجلی مقاومت مردم برگزار شود، می‌گوید:  با وجود اهمیت ۱۳ آبان، جای بسیاری از مسئولان در این راهپیمایی خالی است و ما امیدواریم امسال شاهد حضور پرشور مسئولان کنار مردم باشیم. شعار امسال روز ملی ۱۳ آبان برگرفته از منویات رهبری معظم انقلاب با نام «استکبارستیزی سرآغاز افول آمریکا» نام‌ گذاری شده است. دانش‌آموزان آینده‌سازان این کشور هستند و ما به آنها افتخار می‌کنیم، اما امسال باید به ‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که همه بدانند روز ملی ۱۳ آبان متعلق به همه ملت ایران است. مثلا با وجود مشکلات اقتصادی در سال گذشته مراسم ۱۳ آبان بسیار باشکوه برگزار شد و امیدواریم به ‌فضل الهی و راهبرد مقاومت و منویات رهبری معظم انقلاب امسال نیز باشکوه برگزار شود.»  ندای آزادی‌خواهی که با حماسه‌آفرینی جوانان با بصیرت انقلابی در صفحات تاریخ این مرز و بوم طنین انداز شده ، پیامش که همانا حفظ استقلال و مبارزه با استکبار است، همواره پیش روی حق‌طلبی و آزادی‌خواهی سایر ملت‌ها قرار گرفته و به الگویی بی‌بدیل تبدیل شده است و همین پیام فرا راه نسل‌های آتی کشورمان قرار دارد.

روزنامه کیهان :راهپیمایی ۱۳ آبان در چند سال گذشته محدود به راهپیمایی دانش‌آموزان شده است و باید دراین‌باره نگرش‌ها تغییر کند و باید همه مردم را به صحنه آورد. این روز باید هر سال با آگاهی و شناخت و بصیرت بیشتری برگزار شود و همه مردم برای حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان، احساس تکلیف کنند.

وقایع ۱۳ آبان مبدا تاریخ استکبارستیزی مردم ایران

خبرگزاری تسنیم در گزارشی عنوان داشت: وقایع ۱۳ آبان مبدأ تاریخ استکبارستیزی مردمی آگاه و هوشیاری است که در مقابل انواع توطئه‌های دشمن از جمله جنگ نظامی، سیاسی و جنگ همه‌جانبه‌ اقتصادی و تحریم‌ها ایستادگی کرده‌اند؛ مردمی که با دادن هزینه‌های سنگین زیر سایه حاکمیت ولایت فقیه به استحکام ساخت درونی نظام پرداختند و عزّتمندانه ضمن به اهتزاز درآوردن پرچم اسلام و ایران، آفاق انقلاب اسلامی را در داخل و خارج گسترش دادند.در چالش چهل‌ویک ساله‌ آمریکا با ایران که هیچ تغییری در سیاست‌ها و رفتار دولتمردان آمریکائی رخ نداده و از هیچ جنایت و عناد و سنگ‌اندازی در مسیر رشد و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی فروگذار نکرده است، امروز شاهد این هستیم که ایران اسلامی توانسته با تبدیل تهدیدها (تحریم‌ها و محدودیت‌ها) به فرصت، در میدان‌های نوآوری و ابتکار و در همه‌ی زمینه‌ها، به پیشرفت‌های چشمگیری دست یابد.اکنون ایران اسلامی در دهه پنجم انقلاب و در اولین قدم از گام دوم، با فتح قله‌های علم و فن‌آوری و توفیق در دستاوردهای دفاعی که موجب تحیّر، سرخوردگی و مورد بغض و کینه‌ی ناتمام آمریکا و اذنابش است، در عین حال که مدافع صلح پایدار جهانی و روابط دوستانه با همه ملت‌های صلح‌دوست و آزاده‌ی جهان است، با شور و معرفت عاشورایی و با اقتدار بیشتر مبارزه با استکبار و ظلم را ادامه خواهد داد.

روزنامه جوان عنوان داشت: با گذشت ۴۰ سال از حادثه بزرگ، تاریخی و عبرت‌آموز تسخیر لانه جاسوسی امریکا در تهران، هم اینک بیش از هر زمان دیگری حق طلبان و آزادیخواهان عالم، به رغم جنجال آفرینی، غوغاسالاری و هیاهوی رسانه‌ای نظام سلطه و صهیونیسم با پوشش حقوق بشر، هر سال حقانیت اقدام انقلابی دانشجویان مسلمان پیرو خط امام (ره) آشکارتر و آن را به عنوان یک الگوی اعتراضی و ایستادگی الهام‌بخش برابر سیاست‌های ظالمانه و استکباری حاکمان پلید کاخ سفید مورد تکریم و ستایش قرار می‌دهند.ارتش هم به مناسبت یوم‌الله ۱۳ آبان‌ماه سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در بیانیه‌ای تاکید کرد: امروز فتنه ­انگیزی آمریکا در برخی از کشورهای منطقه همچون لبنان و عراق در ایجاد آشوب و درگیری، چرایی ضرورت تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۸ را به ما یادآور می‌شود. در بیانیه ارتش آمده است: ملت ایران با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ۱۳ آبان‌ماه سال ۵۸ نه تنها چشم فتنه را کور کرد بلکه نشان داد که در مبارزه با استکبار و ایادی آنان عزمی جدی داشته و بر این باورند که استکبارستیزی با فلسفه انقلاب اسلامی پیوندی ناگسستنی دارد. امروز فتنه­انگیزی آمریکا در برخی از کشورهای منطقه همچون لبنان و عراق در ایجاد آشوب و درگیری، چرایی ضرورت تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۸ را به ما یادآور می‌شود.

واقعیت های واقعه تسخیر لانه جاسوسی

روزنامه جوان در مطلبی با عنوان تحریف تاریخ دشمنی آمریکا کار چه کسانی است؟ آورده است: چرا با گذشت ۴۰ سال از تسخیر لانه جاسوسی و دیدن رفتارهای خصمانه امریکا بسیار پیش‌تر از رخداد تاریخی تسخیر جاسوس خانه نظام سلطه از سوی دانشجویان که امروز بخشی از آن‌ها همچون اصغرزاده در زمره توابین این حرکت اصیل انقلابی قرار گرفته اند، هنوز برخی با وارونه خواندن صفحات جنایات امریکا در ایران، دوست دارند سر آغاز دشمنی امریکا با ملت ایران را نه در کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ یا ماجرای دردناک تبعید حضرت امام (ره) در سال ۱۳۴۳ ببینند، بلکه تعمداً یا سهواً معتقدند اگر سفارت امریکا در تهران در ۱۳ آبان ۵۸ تسخیر نمی‌شد، اکنون شاهد این حجم از دشمنی آن‌ها با خود نبودیم. این در حالی است که در گونه شناسی مخالفان استکبار ستیزی همواره با چند دسته از این جماعت مواجه بوده‌ایم. بزرگ‌ترین ایرادی که بر این عده می‌توان گرفت این است که تاریخ دشمنی امریکا با ملت ایران را ۱۳ آن ۱۳۵۸ قرار داده‌اند و بالطبع تاریخ مبارزه امام راحل با استکبار را نیز به تسخیر لانه جاسوسی امریکا محدود کرده‌اند. این در حالی است که در طول بیش از نیم قرن نهضت اسلامی ملت ایران از ۱۵ خرداد ۴۲ تاکنون که دکترین استکبارستیزی حضرت امام (ره) به تدریج شکل گرفت و گسترش یافت، جریان‌های سیاسی مختلفی به مخالفت با آن قدعلم کردند که هریک به نوعی تلاش داشتند تا از گسترش و نفوذ اندیشه حضرت امام (ره) جلوگیری کنند. این جریان‌ها را از یک منظر می‌توان به دو دسته کلی تقسیم کرد:

در گزارش از روزنامه همدلی می خوانیم: پس از تسخیر سفارت‌خانه آمریکا باز هم هفته‌ها در مقابل درب سفارت‌خانه از این کودتا حمایت می‌کردند. اما به هر حال باید ذکر کرد که این کودتا ابتکار و ذهنیت خود دانشجوها نبود،‌ زیرا بدون حمایت‌های فکری و امنیتی یا امثال آن توانایی رو به ‌رو شدن با آن را نداشتند و به نتیجه‌ای هم نمی‌رسیدند. اساسا این کار امکان‌پذیر نبود و هم حمایت‌های فکری و هر نوع حمایتی که زمینه را برای آن فراهم می‌کرد، وجود داشته است. به طور کلی سفارت‌خانه‌ها هیچ‌گاه در هیچ کشوری آنقدر هم بی‌دفاع نیستند که توسط چند تن از دانشجویان فاقد اسلحه با کتاب و دفتر از دیوار سفارت‌خانه‌ای بالا بروند و آن را تسخیر کنند و کسی هم جویای آن نشود که چرا این کار را انجام دادند یا اصولا از کجا آمده‌اند، هیچگاه در تاریخ به صراحت به این پرسش پاسخی داده نشده است.

به گزارش روزنامه سیاست روز، حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: عین عبارت گاو شیرده در اسناد لانه جاسوسی در مورد ایران قبل از انقلاب وجود داشت. وی در همایش پایان هژمونی آمریکا گفت: انتهای مذاکره یا معامله با آمریکا هیچ است که در طی این سالها از همه نوع آن را شاهد بودیم.او با بیان اینکه مذاکره با آمریکا اشتباه هست، افزود: مذاکره بین مظلوم و ظالم برد - برد نخواهد بود و تنها در صورتی برد - برد خواهد بود که ظالم از ظلم خود دست بردارد. او ادامه داد: ایران موقعیت خیلی بهتری نسبت به عربستان برای سلطه آمریکایی بود.رحیم پور ادامه داد: ترامپ به معنای واقعی نمایشی از آمریکای بدون روتوش است.

اقتدار ایران در مقابل آمریکا

به گزارش خبرگزاری فارس، سید حسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی صبح امروز در راهپیمایی ۱۳ آبان در استان ایلام اظهار داشت: آمریکا همه گزینه‌هایش روی میز است ما نیز تمامی گزینه‌هایمان روی میز است و میبینیم. آمریکا با تمام توان در میدان حاضر است، اگر اقدام نظامی نمی‌کنند جرات آن‌را ندارند.وی عنوان کرد: امروز مردم ایلام یکی از بی‌نظیرترین راهپیمایی را انجام دادند. مردمی منسجم از تمامی اقشار حضور داشتند.نقوی‌حسینی خاطرنشان کرد: ما به رزمندگانمان در دستگاه دیپلماسی گفتیم در این توافق چه بندی برای فسخ قرار داد آورده‌اید؟ و هیچ جایی پیش‌بینی نشده بود.وی با بیان اینکه ایران به همه تعهداتش عمل کرده است، یادآور شد: اروپایی‌ها تا امروز هیچ تعهدی از تعهدات خود را عملی نکرده‌اند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لانه جاسوسی 13آبان ایالات متحده آمریکا دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۰۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در عملیات «وعده صادق» قصد انتقال پیام قدرت بازدارندگی به استکبار جهانی را داشت

به گزارش جام جم آنلاین همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در دیدار با جانبازان سرافراز ۷۰ درصد شهرستان همدان، اظهار داشت: جانبازان سرافراز سلامتی خود را برای اعتلای ارزش‌های قرآنی و دینی و مانایی این سرزمین هدیه کردند و سال‌ها در معرکه‌های سخت حضور پیدا کردند تا عزت ایران‌اسلامی حفظ شود.

استاندار همدان با بیان اینکه سختی‌ها و مشکلات زندگی، جانبازان سرافراز را از مسیر خود منحرف نکرده و همچنان پایبند به اصول اعتقادی خود هستند، افزود: اجر‌ و پاداش الهی خانواده‌های جانبازان کمتر از خود ایثارگران نیست چرا که سختی‌ها برای رضای خدا تحمل کردند.

وی با اشاره به اینکه بحمدالله پیروزی بزرگی در مقابل صهیونیست جنایتکار به دست آوردیم و اقدام دلاورمردان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بی‌سابقه بود، بیان کرد: رژیم جعلی صهیونیستی و جنایتکار انسان‌های بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشد و پاسخگو نیست اما بزرگ مردان جبهه مقاومت این هیمنه‌ی پوشالی را شکستند.

قاسمی‌فرزاد در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در عملیات «وعده صادق» قصد کشتار مردم و تخریب خانه‌ها را نداشت و فقط قصد انتقال پیام قدرت بازدارندگی به استکبار جهانی را داشت.

دیگر خبرها

  • وحدت؛ قربان این گشت! /تحلیل کیهان از بازتاب حمله ادعایی به اصفهان/اقدام با ریزپرنده دلخوشی یا مقدمه اقدام اصلی؟!
  • «هدفی» که ایران با حمله به اسرائیل زد!
  • آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد
  • حمله به اسراییل سیلی محکمی به جبهه استکبار جهانی بود
  • علم‌الهدی: ذلیل شدن استکبار در عملیات وعده صادق
  • عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی استکبار جهانی را در هم فرو ریخت
  • رسانه آمریکایی: لغو حمله فوری اسرائیل به ایران بعد از تماس تلفنی جو بایدن - نتانیاهو
  • ایران در عملیات «وعده صادق» قصد انتقال پیام قدرت بازدارندگی به استکبار جهانی را داشت
  • بازتاب آیین روز ارتش ایران در رسانه‌های خارجی/ ترس متحدان اسرائیل از توان موشکی تهران
  • واکاوی بازتاب‌های جهانی عملیات «وعده صادق» از رادیو فرهنگ