Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@20:54:36 GMT

آتش به جان ساختمان مسکونی افتاد

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۸۱۴۷۸

آتش به جان ساختمان مسکونی افتاد

به گزارش خبرگزاری مهر، عصر روز گذشته پس از اینکه ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران خبر آتش سوزی منزل مسکونی را از سوی شهروندان دریافت کرد بلافاصله زنگ ایستگاه های ۳ و ۹۹ را به صدا درآورد و تیم آتش نشانان را به همراه گروه نجات ۹ به خیابان ۱۷ شهریور جنوبی، خیابان غیاثی، خیابان ارجمندی راد بعد از مخبر جنوبی اعزام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد اسماعیلی رئیس ایستگاه ۳ آتش نشانی در این باره گفت: پس از رسیدن به محل حادثه مشاهده شد که طبقه چهارم یک ساختمان چهار طبقه تک واحدی مسکونی به مساحت حدود ۵۰ متر مربع به دلیل نامعلوم دچار آتش سوزی شده و کاملا شعله ور بود، به طوری که شعله های آتش در حال گسترش و سرایت به طبقه بالاتر آن نیز بود.

وی افزود: آتش نشانان بلافاصله پس از قطع برق و گاز محل حادثه، ایمن سازی های لازم را انجام دادند و عملیات را آغاز کردند.

اسماعیلی تصریح کرد: نیروهای عملیات پس از تقسیم شدن به دو تیم حریق و نجات با کشیدن یک رشته لوله آبدهی و به همراه بردن تجهیزات نجات، وارد ساختمان شدند و گروه اول با مهار شعله های آتش و جلوگیری از پیشروی و سرایت آن به طبقات زیرین و ساختمان های مجاور به خاموش کردن شعله های آتش پرداختند و گروه دوم نیز برای یافتن محبوس شده احتمالی، عملیات جستجو در داخل ساختمان را آغاز کردند.

وی افزود: خوشبختانه قبل از گسترش آتش سوزی، تمام ساکنین موفق به خروج از ساختمان شده بودند و آتش نشانان نیز در کمترین زمان موفق به خاموش کردن شعله های آتش در طبقه خسارت دیده شدند.

نیروهای عملیات پس از لکه گیری و ایمن سازی محل حادثه و تحویل آن به مالک و ارائه تذکرات ایمنی به حاضرین، به عملیات خود پایان دادند.

کد خبر 4763489

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد اسماعیلی آتش نشانی آتش سوزی شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه شورای شهر تهران شهر تهران یوم الله 13 آبان نیروی انتظامی سازمان تامین اجتماعی آبگرفتگی معابر کمیته امداد امام خمینی دستگیری سارق اربعین 98 سیدابراهیم رئیسی سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۱۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم/مصدومیت آتش‌نشان قمی

 به نقل از شهرداری قم،سید محمدجواد سجادی با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در یک ساختمان 6 طبقه در بلوار جمهوری اسلامی اظهار داشت: شب گذشته دوشنبه ۳ اردیبهشت‌ماه، ساعت ۲۳:۲۲ آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در بلوار جمهوری اسلامی به مرکز فرماندهی آتش‌نشانی قم اعلام شد.

وی با بیان اینکه بلافاصله ۵ دستگاه خودرو اطفاء حریق و یک دستگاه خودرو ویژه نردبان به همراه ۱۸ نفر آتش‌نشان به محل آتش‌سوزی اعزام شدند، افزود: واحدهای عملیاتی بلافاصله به محل حریق رسیدند و مشغول عملیات اطفاء و نجات شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با تأکید بر اینکه آتش‌سوزی از طبقه منفی ساختمان آغاز شده و دود غلیظ مسیرهای خروج را مسدود کرده بود، ابراز کرد: خوشبختانه با سرعت عمل بالای آتش‌نشانان، آتش‌سوزی در لحظات اولیه مهار شد و شهروندانی که در طبقات گرفتار شده بودند از طریق راه‌پله و خودرو ویژه نردبان از داخل ساختمان خارج شدند.

به گفته سجادی، در این حادثه یک نفر از آتش‌نشانان دچار دودزدگی و مصدومیت شد که توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به اینکه این حادثه خسارت جانی در پی نداشته است، گفت: علت حادثه توسط تیم علت‌یابی حریق در حال بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی خانه‌ای در بلوار ناصر حجازی
  • نجات ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم
  • نجات جان ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم/مصدومیت آتش‌نشان قمی
  • حریق منزل مسکونی در بولوار شهید چراغچی مشهد مقدس اطفا شد 
  • آتش سوزی انبار داروی بیمارستان امام حسین
  • آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
  • علت آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین چه بود؟/ عکس
  • آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین
  • حریق منزل مسکونی در بلوار چراغچی اطفا شد 
  • مهار آتش سوزی در یک کارگاه آهنگری در محدوده بازار