Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@17:56:26 GMT

چند همسری با فرهنگ جامعه ما همخوانی ندارد

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۸۲۰۰۸

چند همسری با فرهنگ جامعه ما همخوانی ندارد

شارقی با بیان اینکه چند همسری به هیچ عنوان با فرهنگ جامعه ما همخوانی ندارد گفت: فرهنگ ما بسیار متفاوت از فرهنگ کشورهای دیگر است،کسانی که این مباحث را باب می کنند هیچ اطلاع و آگاهی از شرایط فرهنگی جامعه ندارند.

«ثریا شارقی» در گفتگو باخبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان در خصوص کارگاه آموزشی چند همسری گفت: افرادی که به طور علنی، احساسات خانم ها را جریحه دار می کنند و  مباحثی مانند چند همسری را واضح و بدون در نظر گرفتن بعد عاطفی زنان مطرح می کنند کار درستی انجام نمی دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل امور بانوان استانداری تهران تصریح کرد: این افراد اصلا شرایط روحی و روانی زنان را در نظر نمی گیرند، نمی دانند اگر مساله چند همسری در جامعه رواج یابد این مساله چه تبعاتی به دنبال دارد و سرانجام احساسات زن اول چه می شود، علاوه بر آن چند همسری تبعات روحی و روانی زیادی برای فرزندان دارد که بسیار بیشتر از ضربه ای است که متوجه مادر خانواده می شود.

 

وی اظهار کرد: مطرح کنندگان چند همسری فقط یک بعد قضیه را می بینند که مرد راضی باشد، ولی آیا متوجه این مساله نیستند که راضی شدن مرد به قیمتی تمام می شود، حداقل هزینه آن جریحه دار شدن احساسات زن اول و موضع گیری فرزندان در برابر پدر خانواده است، موضع گیری فرزندان هم خود تبعات و زدو خوردهایی دارد که اصلا در شان پدر نیست.

 

شارقی بیان کرد: افرادی که این موضوع را مطرح می کنند به هیچ عنوان شرایط روحی و روانی خانواد ها را درک نمی کنند، این مساله در صورتی برای یک زن قابل پذیرش است که مرد از ابتدا بگوید: اگر چه من با شما تشکیل خانواده می دهم اما احتمال دارد در آینده به غیر از شما با زن دیگری هم ازدواج کنم نه اینکه در میانه زندگی،حریم خانواده ای را که برای یک نفر تعریف کرده را متلاشی کند، سپس فرد دیگری را به عنوان شریک زندگی انتخاب کند، مگر ما کشور عربستات هستیم که آقایان به راحتی چنین مسایلی را در جامعه مطرح  می کنند.

 

مدیر کل امور بانوان استانداری تهران با بیان اینکه چند همسری به هیچ عنوان با فرهنگ جامعه ما همخوانی ندارد تصریح کرد: گفتم ما عربستان نیستیم، ما ایران هستیم و فرهنگ ما بسیار متفاوت از فرهنگ کشورهای دیگر است به عقیده من کسانی که این مباحث را باب می کنند هیچ اطلاع و آگاهی از شرایط فرهنگی جامعه ما ندارند.

 

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی 13 آبان یوم الله ۱۳ آبان استکبار ستیزی روز 13 آبان آمریکا اردبیل شهادت امام رضا ع احساسات زنان کارگاه چند همسری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۲۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انس عمومی با ادبیات کهن پارسی؛ یکی از مسیر‌های حفظ حافظه‌ی فرهنگی جامعه

سید مجید امامی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی درمورد تصویب برنامه ملی انس عمومی با ادبیات کهن پارسی در شورای فرهنگ عمومی بیان کرد: انس عمومی با ادبیات کهن پارسی، یکی از مسیر‌های جدی حفظ حافظه‌ی فرهنگی جامعه ما و افزایش اتصال آن با مخازن معرفتی و هویتی است و از طرف دیگر، نشاط انسجام، ادب و هویتی که خود ادبیات پارسی می‌تواند در زندگی روزمره ایجاد کند کمتر مورد توجه بوده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: به نظرم می‌آید خاطره و حافظه ما از زبان پارسی غیر از ارتباط ادبیات کهن پارسی است که در کتاب‌های درسی وجود دارند و متأسفانه، با رویکرد ترجمه کار می‌شوند؛ به طوری که انگار اشعار به زبان مغولی هستند و زبان ما تا حدی با آن زبان فاصله گرفته است که بچه‌ها ترجمه آن را کلمه به کلمه می‌نویسند و در واقع، بیشتر به سمت واژه سالاری رفته ایم. البته حفاظت زبان و لحن مدیران و مسئولان و مبلّغان از واژه‌ها بسیار مهم است تا جایی که طبق قانون، آن‌ها نباید از واژه‌های بیگانه استفاده کنند. 

امامی مطرح کرد: در موارد دیگر، گاهی بحث زبان گریبانگیر مردم شده است. مثلاً می‌توان به نامگذاری فرزندان اشاره کرد که روی آن هم کار می‌کنیم. اما چیزی که می‌تواند خاطره خوشی برجای بگذارد انس عمومی با زبان پارسی است. 

وقتی یک کودک یا نوجوانی مشاعره می‌کند و یا از ضرب المثل‌های پارسی استفاده می‌کنیم و داستان‌ها و مفاهیم موجود در نظم و نثر نظامی و سعدی و فردوسی و... را می‌خوانیم خیلی حال خوش و بهجت و معرفت ما افزایش پیدا می‌کند. 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: در یکی دو سال گذشته بدنبال چنین مسیری بودیم. البته تقریباً الان آماده شده است و دستگاه‌های مختلف به ویژه نهاد‌هایی مثل آموزش و پرورش خودشان به صورت توافقی با هم، درمورد این برنامه پیشنهاداتی دارند و روی این موضوع کار می‌کنیم تا انس عمومی را افزایش دهیم و هدف گذاری ما واقعاً مهم است. چون مثلاً وقتی از مردم در یک پیمایش می‌پرسیم پنج شاعر ایرانی را پشت سر هم نام ببرند تعداد کمی می‌توانند این کار را انجام دهند؛ به طوری که شاید کمتر از ۳۰ درصد بتوانند نام پنج شاعر ایرانی را پشت سر هم نام ببرند. این در حالی است که وقتی انس با این شعرا به وجود بیاید علاوه بر شاعران معروف، نام دیگر شعرا را هم بیان می‌کنند و علتش این است که آثارشان را خوانده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • رئیس دیوان عالی کشور : حجاب در ایران قانون است و همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در جمهوری اسلامی قانون است، همه پیروی کنند | دست اجانب دنبال برداشتن حجاب است
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در ایران قانون است و همه باید از آن پیروی کنند
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب، قانون است و همه باید از آن پیروی کنند
  • حجاب در ایران قانون است و همه باید از آن پیروی کنند
  • احکام متناسب با جرم در پرونده‌های مرتبط با حجاب صادر شود
  • لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام
  • فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب همراه با برخورد قهری نتیجه عکس می‌دهد
  • حجاب؛ سنگر اول جنگ نرم
  • انس عمومی با ادبیات کهن پارسی؛ یکی از مسیر‌های حفظ حافظه‌ی فرهنگی جامعه