Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه بیش از ۲۱۰۰ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی استان مرکزی واگذار شد گفت: سهمیه استان مرکزی برای خانواده‌های روستایی دارای دو معلول تعداد ۵۶ واحد مسکونی است. ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، زهرا امینی ظهر امروز در کارگروه منطقه‌ای تامین مسکن خانواده‌های دارای حداقل دو معلول با حضور استان‌های اصفهان، قم، چهارمحال‌وبختیاری و مرکزی که به میزبانی بهزیستی استان مرکزی برگزار شده بود با اشاره به برگزاری این نشست اظهار داشت: برگزاری جلسه کارگاه منطقه‌ای تامین مسکن خانواده معلولان نوید استفاده از تجربیات سایر استان‌ها را برای استان مرکزی به همراه داشت تا از تجربیات انجام شده بهره‌مند شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در 6 ماهه نخست سال 98 و از ابتدای اجرای طرح تعداد دو هزار و 193 واحد مسکونی در سطح استان مرکزی به مددجویان واجد شرایط واگذار شده که از این تعداد بالغ بر  150 واحد به مددجویان تحویل داده شده و درحال حاضر تعدادی واحد آماده واگذاری نیز در اختیار داریم.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: اداره‌کل بهزیستی استان مرکزی طبق قرارداد منعقدی با بسیج سازندگی استان مرکزی نسبت به ترمیم و بازسازی منازل آسیب دیده مددجویان در سیل امسال اقدام کرد، همچنین روند ساخت مسکن 24 واحدی مهر معلولین در شهر مهاجران با ظرفیت جذب منابع از سوی خیران به مرحله نازک‌کاری رسیده است.

امینی ادامه داد: د ر تلاشیم تا منازل 34 واحدی معلولان شهر محلات با مساعدت خیران تا پایان سال به متقاضیان واگذار شود که البته باید گفت وصول دیرهنگام اعتبارات در استان مرکزی روند فعالیت مجموعه بهزیستی در این حوزه را مختل کرده است.

افزایش 2 برابری کمک‌های بلاعوض مسکن خانواده‌های دارای 2 معلول‌‌تخصیص بودجه 1200 میلیارد ریالی به مسکن خانواده‌های 2 معلول‌تذکر نمایندگان به وزیر راه درباره مسکن بازنشستگان

 

وی عنوان کرد: تعدادی از واحدهای آُسیب دیده مددجویان در سیل امسال در هفته بهزیستی و هفته دولت به مالکین تحویل داده شد، همچنین افتتاح و واگذاری 520 واحد مسکن مهر در شهر مهاجران که از سال 94 باقی مانده بود نیز از جمله اقدامات انجام شده در 6 ماهه نخست امسال است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی خاطرنشان کرد: تعداد 22 واحد مسکونی در شهر جدید امیرکبیر به خانواده‌های دارای دو معلول واگذار شد و این افراد در آن مکان جایگیری شدند و براساس تفاهم‌نامه‌های منعقد از تسهیلات بلاعوض نیز بهره‌مند شدند.

امینی بیان کرد: سهمیه استان مرکزی برای خانواده‌های روستایی دارای دو معلول تعداد 56 واحد مسکونی است که در مجموع تعداد 57 قرارداد با بانک عامل منعقد شد و در نهایت 450 میلیون تومان پرداختی از سوی بانک عامل صورت گرفت و در این جریان 34 واحد نیز واگذار شده است.

وی افزود: براساس تفاهم‌نامه منعقد شده درخصوص تحویل 20 هزار واحد مسکن روستایی به جامعه هدف سهمیه استان مرکزی 330 واحد تعیین شده است که تاکنون از این تعداد 183 مورد به بانک عامل معرفی، تعداد 111 قرارداد منعقد شده و تعداد 6 واحد نیز تاکنون واگذار شده است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: در جریان سیل امسال تعداد 195 واحد در استان مرکزی آسیب دیده‌اند که از این تعداد 174 واحد به بانک‌های عامل معرفی و تعداد 111 مورد قرارداد منعقد کرده‌اند، همچنین از این تعداد 23 واحد تخریب فندانسیون، 27 واحد دیوار و سقف و 5 واحد نیز تخریب نازک‌کاری داشته‌اند.

امینی عنوان کرد: میزان سهمیه استان مرکزی برای خانواده‌های دارای دو معلول شهری تعداد 91 واحد تعیین شده است که از این تعداد 51 مورد قراداد سه جانبه، 3 واحد خودمالکی، 10 واحد خرید و در مجموع 94 واحد در دستورکار قرار دارد که از این تعداد 3 واحد نیز توسط بهزیستی کشور واگذار شده و امروز نیز 3 واحد از این سهیمه به مالکان واگذار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تعاونی مسکن شهر مهاجران پس ا ز گذشت 4 سال همواره 24 واحد مقرر را تکمیل نکرده و مددجویان هرروز پیگیر این احدها هستند، همچنین پروژه مسکن شهرستان محلات که از سنوات گذشته باقی مانده بود علی‌رغم ورود خیران به این حوزه همواره پیشرفتی نداشته است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی بیان کرد: دو مجموعه پتروشیمی و پالایشگاه شازند مبلغی معادل 100 میلیون تومان وجه نقدی برای کمک به منازل آسیب‌دیده در سیل شهرستان شازند و منازل خانواده معلولین به اداره‌کل بهزیستی استان مرکزی پرداخته‌اند، در مجموع برای ساخت منازل خانواده‌های دارای دو معلول به مبلغی معادل یک میلیارد و 700 میلیون تومان احتیاج داریم.

انتهای پیام/ش

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۲۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار مرکزی: عقب افتادگی‌ حوزه مسکن باید در سال ۱۴۰۳ جبران شود

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: عقب افتادگی در حوزه مسکن داریم که امسال بایستی به هر نحوی جبرانش کنیم.

فرزاد مخلص الائمه، ۷ فروردین در شورای مسکن استان مرکزی اظهار کرد: تعهد ۶۱ هزار واحد مسکونی دولت قابل تحقق است و تاکنون بیش از ۵۵ هزار واحد را تامین زمین کردیم که می‌توانند وارد فاز پروانه و ساخت شوند. 

استاندار مرکزی با اشاره به آماده تحویل بودن بخشی از واحدها گفت: بایستی تمام دستگاه‌های مسئول، پروژه‌های مسکن استان را در اولویت قرار داده و سرعت دهند.

وی با تاکید بر اینکه در خصوص ساخت مدرسه و مسجد نباید غفلت شود تصریح کرد: با توجه به اینکه افزایش جمعیت را در آینده نزدیک در شهرک‌های مسکونی جدید شاهد خواهیم بود باید ساخت مدرسه و مسجد در اولویت قرار گیرد.

مخلص الائمه افزود: دفتر فنی استانداری در کنار اداره‌کل نوسازی مدارس قرار گیرد و در حوزه مدرسه سازی، سازماندهی کاملی در سطح استان صورت گیرد. در پروژه ۸۱۰۰ واحدی، اداره‌کل اوقاف متولی ساخت یک باب مدرسه و یک باب مسجد شده و در پروژه مسکن شهید سلیمانی، مسجد در شرف ساخت است.

وی با بیان اینکه شهر امیرکبیر نگین توسعه شهرسازی استان مرکزی است اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای استان، پیش‌بینی و چاره اندیشی پیرامون تامین آب شهر جدید امیرکبیر داشته باشد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه متقاضیان پروژه مسکن شهید سلیمانی در حال انتخاب واحد هستند گفت: ما نسبت به دهک‌های پایین در این پروژه تمهید دیگری را اندیشیدیم تا بتوانند وجه خود را تکمیل کنند. به زودی ۲۰۰ تا ۳۰۰ واحد آماده تحویل خواهند بود و طبق جدول زمان بندی، واحدهای شهرک تحویل خواهند شد.

مخلص الائمه تصریح کرد: گره پروژه تعاونی مسکن یاس بازنشستگان فراجا در اسرع وقت باز شود و تسهیلات بانکی و مساعدت‌های لازم برای این پروژه انجام شود و در اولویت‌های رسیدگی باشد.

وی در پایان تاکید کرد: بانک‌ها بایستی تا پایان ماه مبارک رمضان نسبت به تامین مالی پیمانکاران آماده کار اقدام کنند.

علی عسگری، مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی نیز اظهار کرد: از محل اعتبارات تخصیصی طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی، ۸ هزار سهمیه به بانک‌ها اختصاص یافته که ۴۰۲۳ مورد به بانک‌ها معرفی شدند و ۱۲۷۰ مورد معادل ۱۶ درصد سهمیه ابلاغی، قرارداد تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی منعقد شده است.

وی افزود: مجموع پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن بنیاد مسکن استان مرکزی ۳۴۰۴ مورد است.

سعید میرزایی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید استان مرکزی نیز اظهار کرد: ۸ هزار قطعه زمین ۲۰۰ متری در شهر جدید امیرکبیر تحویل متقاضیان خواهیم داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احداث ۱۲۰۰ واحد مسکونی تا بهمن سال ۱۴۰۳ در شهرک جوانان
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای نیروهای مسلح و ایثارگران زنجانی
  • تعهد ساخت ۶۱ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی
  • برنامه زمانبندی تحویل واحد‌های مسکونی
  • تعهد استان مرکزی برای ساخت واحد مسکونی محقق می شود
  • استاندار مرکزی: عقب افتادگی‌ حوزه مسکن باید در سال ۱۴۰۳ جبران شود
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن برای نیروهای مسلح و ایثارگران در زنجان 
  • اختصاص ۴۵ میلیارد ریال برای گازرسانی به مسکن مددجویان آذربایجان غربی
  • قم در رتبه دوم تامین مسکن کشور قرار گرفت
  • گازرسانی به بیش از ۳۰۰ مسکن مددجویان بهزیستی آذربایجان غربی