Web Analytics Made Easy - Statcounter

عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افت ۶۰۰ تومانی نرخ مرغ نسبت به ابتدای هفته در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۲۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کاهش تقاضا و نبود کشش بازار را دلیل اصلی افت قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و افزود: باتوجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا، هزینه‌های تولید همزمان با افت قیمت مرغ در بازار افزایش یافته است.

حجت ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت جوجه یکروزه، کرایه حمل و نقل و دریافت مبلغ مازاد پشت بارنامه از ستاد تنظیم بازار انتظار می‌رود که بازنگری در قیمت مرغ صورت گیرد تا تولیدکنندگان متحمل زیان نشوند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی قیمت هر قطعه جوجه یکروزه را ۳ هزار و ۲۰۰ تا ۳ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: قیمت کنونی جوجه یکروزه در مقایسه با نرخ مصوب حداقل ۲۰ تا ۲۵ درصد بالاتر است که این امر در کنار بازگشت قیمت حمل و نقل نهاده‌های دامی و هزینه سوخت در فصل پاییز و زمستان بر بالارفتن قیمت تمام شده تولید تاثیر بسزایی داشته است.

به گفته وی، با وجود ثبات قیمت نهاده‌های دامی در بازار، از مسئولان امر انتظار می‌رود که نظارت جدی بر قیمت سوخت، کرایه حمل و نقل و جوجه یکروزه داشته باشند تا با افزایش چشمگیر قیمت، مرغداران متحمل زیان شوند.

حجت درباره آخرین وضعیت جوجه ریزی واحد‌های مرغداری بیان کرد: براساس آخرین آمار رسمی ۹۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در ماه قبل صورت گرفته است، ضمن آنکه با احتساب آمار غیر رسمی مجموع جوجه ریزی به ۱۰۲ میلیون قطعه می‌رسد چرا که واحد‌های غیرمجاز یا واحد‌هایی که بیش از مجاز جوجه ریزی کردند در آمار رسمی محاسبه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: استمرار ثبات قیمت مرغ تا پایان هفته/قیمت هر کیلو مرغ ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان است

این مقام مسئول با اشاره به اینکه روند خطی جوجه ریزی ادامه دارد، افزود: براین اساس میزان جوجه ریزی همانند ماه گذشته است که با این وجود کمبودی در عرضه مرغ نداریم.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: با توجه به افزایش میزان جوجه ریزی در ایام پایانی سال در واحد‌های مرغداری از مسئولان انتظار می‌رود که بر قیمت جوجه نظارت کافی داشته باشند چرا که تجربه نشان داده که دولت اجازه نمی‌دهد مرغ تولیدی برحسب کشش تقاضا در بازار عرضه شود.

وی با بیان اینکه مرغداران تلورانس ۵ تا ۱۰ درصدی قیمت جوجه یکروزه را می‌پذیرند، گفت: با توجه به آنکه نوسان قیمت بالاتر از این رقم زیان مرغدار گوشتی یا مادر را به همراه دارد، از این رو برای جلوگیری از زیان تولیدکننده، مسئولان دولتی باید در بحث حمل و نقل و بازار جوجه یکروزه نظارت کنند.

حجت با بیان اینکه قیمت نهاده‌های دامی در ماه‌های اخیر نوساناتی نداشته است، افزود: با توجه به آنکه بازار ذرت و کنجاله سویا در ماه‌های اخیر از آرامش نسبی برخوردار بود، از این رو همین امر موجب شد تا تولید نسبت به گذشته در شرایط مساعدتری قرار گیرد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه قیمت نهاده‌های دامی از ثبات نسبی در بازار برخوردار است، گفت: باتوجه به روند منظم بارگیری نهاده‌های دامی انتظار می‌رود که قیمت ذرت و کنجاله سویا در همین حد باقی بماند.

این مقام مسئول ادامه داد: علی‌رغم فصل برداشت ذرت بعید است که قیمت این محصول کمتر از نرخ مصوب در بازار عرضه شود، ضمن آنکه قیمت ذرت تولید داخل بر حسب کیفیت متغیر است.

حجت در واکنش به اظهارات مطرح شده پیرامون احتکار مرغ در واحد‌های مرغداری گفت: با وجود آنکه در وزن و سن خاصی قابلیت نگهداری مرغ وجود دارد و نگهداری مرغ در پروسه زمانی طولانی مدت زمینه را برای افزایش تلفات فراهم می‌کنند از اینرو هیچ مرغداری اقدام به چنین کاری نمی‌کند چرا که در صورت نگهداری طولانی مدت مرغ در سالن‌ها این امکان وجود دارد که یک دوره جوجه‌ریزی دچار چالش شود که در نهایت با هدر رفت حتی یک قطعه مرغ در هر روز مرغداران با زیان چشمگیری مواجه می‌شوند.

وی درباره تأثیر شیوع بیماری نیوکاسل بر صنعت مرغداری افزود: سازمان دامپزشکی در خصوص مقابله با بیماری نیوکاسل در استان‌ها تمهیداتی اندیشیده است به طوری که طرح واکسیناسیون ملی در برابر طیور بومی تخمگذار و گوشتی در تمامی استان‌ها آغاز شده است.

این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت صادرات مرغ بیان کرد: با توجه به آنکه اتفاق خاصی در خصوص کاهش تعرفه رخ نداده، از این رو صادرات همچنان به طور غیر رسمی در حال انجام است.

حجت ادامه داد: با توجه به آنکه قرارداد صادرکنندگان با تجار بازار‌های هدف حداقل ۶ ماهه است، از این رو تا پایان سال میلادی باید صادرکنندگان منتظر بمانند تا قرارداد جدید منعقد شود، ضمن آنکه با تعدیل تعرفه ها، قیمت مرغ تولیدی ما با سایر رقبا در بازار‌های هدف رقابتی است.

وی صادرات مرغ به بازار‌های هدف را منظور به هماهنگی وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و وزارت صمت، عدم جلوگیری از صادرات مرغ در زمان افزایش قیمت در بازار داخل و کاهش تعرفه و فراهم کردن زمینه انعقاد قرارداد با تجار اعلام کرد.

به گفته عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی، با توجه به آنکه تنها تامین کننده مرغ کشور‌های همسایه، ترکیه است، از این رو با فراهم شدن شرایط صادرات با ظرفیت تولید فعلی به سهولت امکان ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تن مرغ به بازار‌های هدف وجود دارد.

وی درپایان با اشاره به اینکه کمبود عرضه مرغ به بازار واقعیت ندارد، تصریح کرد: اگر میزان جوجه‌ریزی واحد‌های مرغداری ۹۵ میلیون قطعه به بالا باشد از اینرو این امکان وجود دارد که میزان مصرف را مدیریت کرد چرا با نگهداری هر قطعه مرغ به مدت زمان حداکثر یک هفته بیشتر در فارم‌ها می‌توان تولید گوشت مرغ را تا نیم کیلو افزایش داد که با این وجود کمبودی در عرضه به بازار نداریم.

انتهای پیام/

قیمت جوجه یکروزه ۲۵ درصد بالاتر از نرخ مصوب است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مرغداران واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۳۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت سکه در بازار تهران

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین) بازار طلای تهران و بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با یک میلیون و ۴۰۷ هزار تومان افزایش نسبت به دیروز، ۴۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان شد.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۴۵۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به ۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به دیروز، به قیمت ۲۶ میلیون تومان داد و ستد شد.

همچنین ربع سکه با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته، ۱۶ میلیون تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز با رشد ۱۰۰ هزار تومانی، هفت میلیون و ۲۰۰ تومان داد و ستد شد.

امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار طلای تهران با ۶۰ هزار تومان افزایش به قیمت سه میلیون و ۸۲۲ هزار تومان قیمت خورد.

 

دیگر خبرها

  • سکه در یک قدمی ۴۵ میلیون تومان
  • عرضه جوجه یکروزه بالاتر از ۳۰ هزار تومان گرانفروشی است
  • ایستادگی سکه در کانال ۴۴ میلیون تومانی
  • جوجه یک روزه گران شد؟ | فروش جوجه با این قیمت ها تخلف است
  • قیمت جدید مرغ اعلام شد/ ابراهیمی: مرغداران با ضرر می‌فروشند
  • افزایش قیمت سکه در بازار تهران
  • ضرورت جمع آوری ماهانه ۲۰ هزارتن مرغ از سطح بازار
  • عرضه تخم‌مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب در بازار/ ضرورت حمایت از مرغداران برای مدیریت تقاضا
  • کاهش قیمت ها در بازار مرغ | مرغداران با ضرر می‌ فروشند
  • پتانسیل صادرات بیش از ۶۰۰ هزارتن مرغ در کشور وجود دارد