Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-وزیر بهداشت از هدفگذاری طرح پوشش اجباری بیمه سلامت برای پوشش حدود 8 میلیون نفر فاقد هر گونه پوشش بیمه‌ای در کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، سعید نمکی وزیر بهداشت در آیین نکوداشت روز ملی بیمه سلامت و آغاز برنامه پوشش اجباری بیمه سلامت که با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر بهداشت، جمعی از نمایندگان مجلس و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..که در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به اینکه برای پاسخ دادن به نیاز جامعه از امروز پوشش همگانی بیمه سلامت آغاز می شود، ضمن گرامیداشت روز13 آبان اظهار کرد:در سال های بعد از انقلاب شاهد دستاوردهای قابل توجه ای در عرصه نظام سلامت بودیم اما اگر بخواهیم این دستاوردها را با دیگر عرصه ها مقایسه کنیم، بسیار بیشتر و چشمگیرتر بوده است.
وزیر بهداشت افزود:پوشش همگانی خدمات سلامت و زیرساخت هایی که در حوزه وزارت بهداشت وجود دارد، دستاوردهای عظیمی می باشد که بر اساس آن توانستیم شاهد کاهش مرگ و میر کودکان، مادران و افزایش امید به زندگی را در ایران شاهد باشیم.
وزیر بهداشت افزود: طرح پوشش همگانی اجباری بیمه سلامت با استفاده از ظرفیت قانونی بند الف ماده 70 قانون برنامه ششم توسعه محقق می‌شود. در بررسی‌هایی که از اجرای بیمه به شکل اختیاری در 25 کشور دیگر داشتیم، متوجه شدیم که اگر قرار باشد تنها به شکل اختیاری بیمه را پیش ببریم، چندان موفق نخواهیم بود. ولی کشورهایی که به دنبال پوشش اجباری بیمه با حمایت دولت در گرفتن سرانه حق بیمه از افراد برخوردار هستند، ساختار موفقی خواهند داشت. در دنیا گفته می‌شود بیمه‌های موفق باید از افراد دارا گرفته و به افراد ندار بدهند یا با هزینه در زمان سلامتی به فکر هزینه‌های دوره بیماری باشیم. ما هم با همین برنامه پیش می‌رویم تا بتوانیم حدود 8 میلیون نفر را که فاقد هر گونه پوشش بیمه‌ای هستند، بیمه کنیم.
وی افزود:آقای دکتر روحانی توجه ویژه ای به حوزه سلامت دارد که طرح تحول سلامت، توسعه زیرساخت ها در نقاط محروم، کاهش پرداخت از جیب بیمار و پوشش بیمه همگانی از دستاوردهای ارزشمند توجه به حوزه بهداشت و درمان بوده است.
وزیر بهداشت افزود:اتفاقی که امروز می افتد به عنوان یک گام موثر در خدمات سلامت که آن هم استفاده از ظرفیت قانونی بند الف ماده 70 است و آن پوشش اجباری بیمه همگانی می باشد.
نمکی افزود:در بیمه های موفق دنیا می گویند باید از جوانان بگیرید و خرج پیران کنید، از پولدارها بگیرید خرج فقرا کنیم و در دوره سلامت بگیرید و هزینه های درمان را پرداخت کنید.
نمکی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد مرحوم دکتر نوربخش-مدیرعامل فقید سازمان تامین اجتماعی، گفت:زمانی که بنده به وزارتخانه آمدم قرارگاهی در حوزه دارو و تجهیزات تشکیل دادم تا اضطراب به مردم منتقل نشود.شاید در آن زمان تا یک یا دو ماه آینده می‌توانستیم دارو و تجهیزات را تامین کنیم، اما در حال حاضر هیچ کارخانه داروسازی نیست که تا تیر ماه سال آینده حتی یک ساعت خط تولیدش متوقف شود و هیچ اتاق عملی نداریم که به دلیل کمبود تجهیزات لحظه‌ای کارش را متوقف کند.
نمکی خاطرنشان کرد:ما نیازمند تدوین گاید لاین و استقرار پرونده الکترونیک سلامت برای انجام پوشش اجباری بیمه سلامت همگانی بودیم.
وی افزود:استقرار پرونده الکترونیکی سلامت در عرض سه تا چهار ماه انجام شد و این ریل گذاری به ما فرصت داد تا بتوانیم به نسخه نویسی الکترونیک نیز بپردازیم.
وزیر بهداشت افزود:امروز شاهد این هستیم که هر ماه یک تا دو خط تولید داروی جدید در کشور با تکیه بر شرکت های دانش بنیان راه اندازی می شود و در شرایط سخت تحریم امروز تمامی کارخانه های داروسازی تا تیر ماه آینده داروی مواد اولیه تولید دارو را دارا هستند.




منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۳۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، جمشید شایانفر مدیر کل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و دهک‌های یک تا ۵ درآمدی به صورت سیستمی و متمرکز به صورت رایگان به مدت یکسال تمدید می‌شود.
بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان جهت تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارایه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • تمدید خودکار بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید اعتبار سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای‌عالی بیمه
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی‌ها
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی ها
  • پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه