Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس در آیین زنگ روز دانش‌آموز و استکبارستیزی در دبیرستان دخترانه شاهد علامه امینی آموزش‌ و پرورش ناحیه یک شیراز، اظهار کرد: ۱۳ آبان ماه یادآور خاطرات خوبی است که منجر به خودباوری و تلاش فرزندان این مرز و بوم جهت استقلال و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی در سرزمین ایران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار فارس با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی در مسیر مبارزاتشان با طرح کاپیتولاسیون شروع به مبارزه کردند گفت: اتفاقاتی که در ۱۳ آبان سال ۵۷ و ۵۸ رقم خورد باعث شد که امروز نظامی بالنده، دین‌باور، ولایت محور و پیشرو در سرزمین ایران اسلامی داشته باشیم که قطعاً می‌تواند آینده بهتری را درزمینه‌های مختلف برای مردم کشورمان رقم بزند.

او گفت: ماهیت انقلاب اسلامی با توجه به آزادی‌خواهی و آرمان‌گرایی که دارد این است که در برابر هرگونه ظلمی ایستادگی کند و فطرت و طینت ذات استکبار هم این است که زیاده‌خواه باشد؛ قطعاً این تضادی است که در انتها منجر به حرکت بر اساس فطرت انسانی می‌شود.

رحیمی افزود: بر این باوریم که نظام و انقلاب ما یک انقلاب انسانی و اسلامی است که بر مبنای فطرت بشری استوار است و ازآنجاکه فطرت بشری هم همیشه به دنبال آرمان‌هاست نه ظلم‌ها، جنگ‌ها و استکبار و استبداد؛ بنابراین پرچم انقلاب اسلامی ان شاءاله در انتها به دست امام زمان (عج) داده خواهد شد.

استاندار فارس در توصیه به دانش آموزان گفت: آن زمان با رهبری‌های رهبر کبیر انقلاب دانش آموزان و جوانان ما به میدان آمدند و امروز هم قطعاً با تکیه بر نصایح و راهبری‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌توانند گام‌های مؤثری را در خودشناسی و خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی بردارند که بیانیه گام دوم انقلاب دقیقاً همین را مشخص کرده است.

او تأکید کرد: ما برای استمرار استقلال و آزادی‌مان نیازمند توجه به خود و خودسازی لازم هستیم، چه اینکه فکر می‌کنیم سرمایه‌های عظیمی را در قالب طبیعی و انسانی در اختیارداریم که عزیزانمان با تکیه‌بر علم و دانش می‌توانند آینده بهتری را برای کشور رقم بزنند.
رحیمی اضافه کرد: شما جوانان سازندگان، مدیران و مدافعان کشور هستید که باید با تکیه‌بر علم و دانش، خودباوری، قانون‌مداری، آموختن گفتگو و مفاهمه، مدارا و تفکر، جامعه بهتری از جامعه امروز بسازید. 

در این مراسم، استاندار فارس از دانش آموزان موفق دبیرستان دخترانه شاهد علامه امینی آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز تقدیر کرد.

انتهای پیام/چ

صحبت های استاندار در آیین زنگ روز دانش‌آموز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانش آموزی استانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۳۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانان نقش بسزایی در شکل‌گیری تمدن اسلامی دارند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه بعد از ظهر یکشنبه در حاشیه جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی استان زنجان، در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه جوانان نقش انکارناپذیری در شکل‌گیری تمدن اسلامی دارند، گفت: بی‌تردید این نقش از شور و عشق به اهل‌بیت (ع) نشأت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه جوانان این سرزمین باید با میراث فرهنگی انس پیدا کرده و قدر آن را بدانند، افزود: اگر این رویکرد در جوانان تبلور یابد، بدون شک قادر خواهند بود در ساخت تمدن اسلامی نقش‌آفرینی کنند که این نقش در حوزه علم و فناوری نیز تداوم خواهد داشت.

این مسؤول با یادآوری اینکه امروز دنیای غرب به ویژه کشورهای اروپایی در گرداب ابتذال فرهنگی و اخلاقی که از آن باید به عنوان یک بحران یاد کنیم، گرفتار شده‌اند، اظهار کرد: آمار حاکی از آن است که این بحران و ابتذال فرهنگی باعث شکل‌گیری بسیاری از تجاوزها به عنف شده و در حال حرکت به سمت کشورهای اسلامی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با تاکید بر اینکه نسل جوان باید با فرهنگ ناب اسلامی بیش از پیش آشنا شده و آن را سرلوحه زندگی خود قرار دهند، ادامه داد: انتظار ما از خانواده‌ها این است که قدر این فرهنگ ناب را دانسته و در راستای اعتلای آن و نیز آشنا کردن جوانان با این فرهنگ و استمرار آن بکوشند.

خسروپناه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران توانست پیام اخلاق و انسانیت را به جهانیان بفرستد و این همان موضوعی است که رهبر فرزانه انقلاب در بیانیه گام دوم به آن تاکید می‌کنند، تصریح کرد: از این رو نباید اجازه دهیم با رفتارهای جاهلانه، این میراث ارزشمند خدشه‌دار شده و به ابتذال کشیده شود؛ چرا که برون‌رفت از این گرداب بسیار سخت و هزینه‌بر خواهد بود.

وی در ادامه از زنجان به عنوان سرزمین حکمت اشراق و معنویت حکیمانه یاد کرد و گفت: امروز بعد از گذشت قرن‌ها شاهد رسوخ این حکمت اشراق که منشأ آن شور و شعور حسینی است، در مردم این دیار هستیم که در قالب هیئات مذهبی و نوع عزاداری‌های مردم زنجان متبلور شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور همچنین با یادآوری اینکه زنجانی‌ها در دوران دفاع مقدس نیز این شور و حکمت را به منصه ظهور گذاشتند، خاطرنشان کرد: اقدامات شهدای این استان به ویژه غواصان دریادل برای همیشه تاریخ ماندگار بوده و باید از این ظرفیت در عرصه‌های مختلف و نیز انتقال آن به نسل آینده بهره برد.

کد خبر 6084488

دیگر خبرها

  • قدردانی حزب تمدن اسلامی ازسپاه برای عملیات تنبیهی علیه صهیونیستها
  • با نگاه منصفانه می‌توان جمله به‌قله نزدیک می‌شویم رهبر انقلاب را بهتر درک کرد
  • ۲ راهبرد ایران برای افزایش اقتدار و حرکت به سوی قله
  • دهقانی: زیست‌بوم دانش‌بنیان حامی سپاه درمسیر پیشرفت و اقتدار
  • سپاه خود را وقف مردم کرده است
  • خدمات آموزشی دانش آموزان عشایر استان بوشهر مطلوب نیست
  • جوانان نقش بسزایی در شکل‌گیری تمدن اسلامی دارند
  • ماجرای ۵ اخطار رهبری به مجلس انقلابی | نماینده‌ای داشتیم که به «مهسا امینی» فقط فحش نمی‌داد!
  • قدرت اراده ملت ایران در حوادث اخیر ظهور کرد/ لزوم مواجهه با دشمن با تکیه بر نوآوری و ابتکار
  • قدردانی دانش‌آموزان خاتم از نیرو‌های سپاه