Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علی مطهری با اشاره به حواشی مسابقه اخیر فوتبال استقلال - تراکتورسازی و سر دادن برخی شعارهای قومیتی از سوی جمعی از هواداران فوتبال گفت: این نشان می‌دهد که دشمنان جمهوری اسلامی تلاش کرده‌اند این فضا را به وجود آوردند، چرا که دامن زدن به تعصبات قومی هم خلاف اسلام و هم خلاف مصالح کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه «اسلام اصالتی برای هیچ زبان، قوم و نژادی قائل نیست»، افزود: باید ببینیم چطور این حرکت‌ها به اینجا رسیده است، روشن است که در این زمینه کوتاهی شده است. چرا در کشوری که مردم آن در سال ۵۷  که تحت پرچم اسلام انقلاب کردند، چنین رخدادهایی را شاهد هستیم؟

این نماینده مجلس تاکید کرد: به نظر می‌رسد مربیان جامعه مثل روحانیون، صداوسیما، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش کوتاهی‌هایی در این زمینه داشته‌اند. برای جمهوری اسلامی هم اسباب سرشکستگی است که چنین مسائلی مطرح شود.

مطهری ادامه داد: البته روی ایران به عنوان "وطن" همیشه تاکید شده، ما خیلی سرودهایی داریم که شاید بیش از حد هم روی مساله ملیت و وطن هم تاکید کرده است اما به نظرم حواشی اخیر و شعارهای‌ نژادپرستانه ریشه خارجی‌ دارد و از جایی تحریک می‌شود، اینها برای کشور سم مهلک است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: مسوولان ورزش باید وارد شوند، فدراسیون فوتبال با باشگاه‌ها صحبت کنند، باشگاه‌ها با هوادارانشان صحبت کنند و از سوی دیگر در سطح صداوسیما و امور تربیتی و روحانیت در مساجد هم لازم است صحبت انجام شود تا تعصبات نژادی تقبیح شود، همچنان که سیره پیامبر(ص) هم چنین است.

مطهری در پایان گفت: باید بررسی و پیگیری شود تا مشخص شود کسانی که این شعارها را دادند چه کسانی هستند و برخورد لازم با آنها صورت گیرد.

کد خبر 461677 برچسب‌ها علی مطهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: علی مطهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۴۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حلالی: سبک بازی استقلال را نمی‌پسندم/ پرسپولیس قهرمان می‌شود

هافبک پیشین تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه سبک بازی استقلال را نمی‌پسندد گفت سرخ‌پوشان با ادامه این روند قهرمان لیگ برتر خواهند شد. - اخبار ورزشی -

اسماعیل حلالی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص شرایط پرسپولیس در آستانه بازی فردا با صنعت نفت آبادان گفت: خوشبختانه وضعیت تیم خوب است و پرسپولیس از لحاظ امتیازگیری و سبک بازی، عملکرد خوبی داشته است. خریدهای تیم هم کمک کردند تا پرسپولیس تنوع تاکتیکی داشته باشد و امیدوارم بازی با صنعت نفت هم با برد پرسپولیس همراه شود. بازی در آبادان اصلاً اسان نیست و پرسپولیس نباید تیم حریف را دست کم بگیرد.

وی با اشاره به صحبت‌های رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که روز گذشته اعلام کرد از اوسمار برای فصل بعد برنامه گرفته است، تأکید کرد: یک مربی برای نشان دادن توانایی‌هایش حداقل شش ماه زمان می‌خواهد. جدا از بحث قهرمانی، باید دید یک مربی چگونه می‌تواند به پیشرفت یک باشگاه کمک کند. در مورد انتخاب سرمربی فصل آینده، باید تا پایان فصل صبر کرد و در زمان مشخصی در این مورد تصمیم گرفت. از حالا صحبت در مورد انتخاب سرمربی فصل بعد زود است.

باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست

حلالی درباره اینکه جواد نکونام گفته بود داوران فصل گذشته دربی پرسپولیسی بودند، خاطرنشان کرد: پرسپولیسی بودن افتخار است ولی داوران ما اینقدر شرف دارند که علایق رنگی‌شان، در داوری‌هایشان  تأثیری نداشته باشد.

هافبک پیشین پرسپولیس افزود: دوست ندارم در مورد تیم رقیب صحبت کنم. وقتی استقلال قهرمان شد من قهرمانی این تیم را تبریک گفتم و بهتر است همه ما در فوتبال به یکدیگر احترام بگذاریم.

حلالی گفت: برخی از مربیان استقلال در چند سال گذشته، وقتی احساس کردند در رقابت دچار مشکل شده‌اند، بحث‌هایی را مطرح کردند که اصلاً قشنگ نبود، الان هم که استقلال صدرنشین است و امتیاز بالاتری هم نسبت به پرسپولیس دارد.

وی در مورد اینکه کدام تیم قهرمان لیگ برتر خواهد شد، گفت: به عنوان یک مربی دوست دارم از فوتبال تیمم لذت ببرم و فوتبال تهاجمی را دوست دارم. برای استقلال احترام قائل هستم و آنها دوست دارند با فوتبال تدافعی امتیاز بگیرند ولی من سبک فوتبال استقلال را نمی‌پسندم. پرسپولیس فوتبالی تهاجمی به نمایش می‌گذارد و با ادامه این روند قهرمان لیگ برتر خواهد شد. پرسپولیس را شانس اول قهرمانی می‌دانم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صحبت درباره علاقه به استقلال؟ چیزی یادم نمی‌آید!
  • جهان اسلام یکپارچه در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد
  • ادامه شعارهای زننده در روز پیروزی سپاهان
  • پاکو خمز: دخترانم با گریه از من خواستند ایران را ترک کنم
  • حلالی: سبک بازی استقلال را نمی‌پسندم/ پرسپولیس قهرمان می‌شود
  • ترانسفر نافرجام در تبریز؛ مهاجمان استقلال و پرسپولیس به نیمکت پیچ شدند
  • تاکید وزیر دفاع پاکستان بر تقویت همکاری‌های امنیتی و ضدتروریسم با ایران
  • اتفاق عجیب برای یک پرسپولیسی و یک استقلالی در تبریز
  • تاکید آیت الله نوری همدانی بر وحدت بیش از پیش علمای جهان اسلام
  • اردوغان بر لزوم مهار افسارگسیختگی رژیم صهیونیستی تاکید کرد