Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس نماینده مردم شهرستان‌های فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین در مجلس شورای اسلامی  گفت: دانشکده فنی و حرفه‌ای شهرستان فیروزآباد به عنوان چهاردهمین دانشکده فنی و حرفه‌ای استان فارس بهمن 98 به بهره‌برداری می‌رسد.

کورش کرم‌پور دوشنبه 13 آبان در جمع خبرنگاران افزود: با پیگیری صورت گرفته و حمایت مسئولان کشوری و استانی در چند سال گذشته بیش از 60 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و بهره برداری دانشکده فنی و حرفه‌ای فیروزآباد در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: ساخت دانشکده فنی و حرفه ای در شهرستان فیروزآباد یکی از کارهای بسیار خوب و قابل تحسین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به ویژه دانشگاه فنی و حرفه ای کشور و فارس است که راه‌اندازی آن در گام نخست توجه عملی به منویات مقام معظم رهبری و توجه عملی به نیاز کشور و نیاز منطقه در راستای مهارت آموزی و تربیت تکنسین‌های متخصص به شمار می‌رود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جنوب استان فارس فاقد چنین دانشکده‌ای با رشته‌های تخصصی از جمله ابزاردقیق و مکانیک خودرو است، خاطرنشان کرد: براساس موقعیت استراتژی و جغرافیایی که شهرستان فیروزآباد دارد و فاصله بسیار کم آن با پارس‌جنوبی و مرکز استان و همچنین داشتن کارخانه کربنات سدیم که بزرگترین کارخانه خاورمیانه به شمار می رود راه اندازی دانشکده فنی و حرفه‌ای در این شهرستان ضروری بود.

این نماینده مجلس با قدردانی از حمایت‌های صورت گرفته توسط مسئولان بیان کرد: بازدید شخص وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، نگاه ویژه دکتر صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، دکتر رحیمی استاندار فارس و همچنین دکتر جامعی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس و سایر مسئولان استانی و شهرستانی اهمیت اجرای این کار بزرگ را در فیروزآباد می‌رساند که امیدواریم بهمن ماه امسال به نتیجه مطلوب برسد.

کرم‌پور گفت: با توجه به توقف چند در ساخت و تکمیل دانشکده فنی و حرفه‌ای فیروزآباد سازمان برنامه و بودجه و دولت با توجه به مشکلات اقتصادی موجود اعتبارات خوبی برای تکمیل آن در نظر گرفته‌اند که نتیجه آن فعال بود پنج پیمانکار در پنج بخش مختلف برای تسریع در بهره‌برداری است.

نماینده مردم شهرستان‌های فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین در مجلس شورای اسلامی  بیان کرد: عدم وجود خوابگاه برای دانشجویان نیز یکی از مشکلات موجود در شهرستان است که با توجه به راه اندازی  خوابگاه دانشکده فنی فیروزآباد علاوه بر تامین خوابگاه دانشجویان این دانشکده می‌تواند خوابگاه سایر دانشجویان دانشگاه‌های پیام نورو دولتی را نیز برطرف کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه فنی وحرفه ای فیروزآباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۴۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های بالای ۲۰۰ میلی‌متر سبب سیلاب‌ در ۲ استان شد

به گزارش خبرگزاری مهر، فیروز قاسم‌زاده اظهار کرد: طبق هشدار قرمز هواشناسی، طی دو روز اخیر بارش‌های بسیار شدید در جنوب و جنوب شرق کشور در استان‌های بوشهر، فارس، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و یزد شاهد بودیم به نحوی که در برخی نقاط، بارش‌های چند ساعته بالای ۲۰۰ میلیمتر نیز ثبت شد.

وی افزود: با توجه به حجم بارش‌ها و شدت بالای آنها، در رودخانه‌های جنوب کشور به‌ویژه در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان دبی‌های بسیار بالایی تولید شد و عمده سدهای این منطقه شروع به سرریز کرد.

سخنگوی صنعت آب، سدهای زیردان، خیرآباد، ماشکید، کهیر و جگین را از جمله سدهای پر شده خواند و گفت: سد کهیر که اخیراً به بهره‌برداری رسیده است، با ورود حدود ۱۷۰ میلیون مترمکعب آب به مخزن این سد و پر شدن آن، در شرایط سرریز قرار گرفت. بر اساس تخمین‌های اولیه، دبی برخی رودخانه‌ها بیش از ۲۰۰۰ مترمکعب بر ثانیه بوده است.

قاسم‌زاده ادامه داد: مدیریت این حجم از سیلاب و کاهش حجم خسارت‌ها به نازل‌ترین سطح ممکن، با پیش‌ارزیابی‌های صورت گرفته از شدت سامانه بارشی و وضعیت عبوردهی رودخانه‌ها و نیز فراهم نمودن مخازن سدها برای تله‌اندازی سیل از حدود یک هفته قبل میسر شد.

بر اساس اعلام شرکت مدیریت منابع آب ایران، وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سامانه بارشی مذکور در کشورهای جنوب خلیج فارس نیز فعال بود و خسارات عمده‌ای نیز به بار آورده است لذا تداوم توجه هموطنان در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان به هشدارهای هواشناسی و توصیه‌های ستادهای مدیریت بحران، کمک شایانی در مدیریت سیل خواهد کرد تا شاهد اتفاقات تلخ کشورهای جنوب خلیج فارس در کشورمان نباشیم.

کد خبر 6081379

دیگر خبرها

  • میمند میزبان جشنواره گل و گلاب
  • میمند فارس میزبان جشنواره گل و گلاب
  • میمند میزبان جشنواره گل و گلاب میمند
  • تعویق مجدد افتتاح پروژه عظیم انتقال آب خلیج فارس به شهرستان رفسنجان
  • پایش صلاحیت حرفه‌ای ۲۷۰ نیروی پیمانکاری منطقه غرب فارس
  • افتتاح مرکز تصویربرداری پزشکی غرب فارس در کازرون
  • بارش‌های بالای ۲۰۰ میلی‌متر سبب سیلاب‌ در ۲ استان شد
  • وضعیت مطلوب دلیجان در حوزه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش
  • فنی و حرفه‌ای زرند در سطح استان کرمان، رتبه‌ دوم را کسب کرد
  • رشد ۱۹ درصدی آموزش فنی و حرفه‌ای در استان مرکزی