Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در دیدار با خاتسکو اناتولی «وزیر کشاورزی و غذای کشور بلاروس» بر توسعه و تعمیق مناسبات تجاری میان دو کشور تأکید کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، رضا رحمانی در این دیدار که در حاشیه برنامه‌های نمایشگاه بین المللی واردات چین انجام گرفت، با اشاره به ظرفیت‌های دو کشور ایران و بلاروس در حوزه کشاورزی و مواد غذایی، افزود: گسترش مناسبات تجاری و تسهیل فعالیت تجار و بازرگانان دو کشور باید در دستور کار قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شایان ذکر است که رضا رحمانی در دیدار با وزیر تجارت ازبکستان نیز، بر گسترش و توسعه مناسبات و مراودات تجاری و فعال سازی کریدور ارتباطی شمال به جنوب تأکید کرده بود.

گفتنی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از شرکت در هجدهمین اجلاس نخست وزیران سازمان همکاری‌های شانگهای در تاشکند ازبکستان، برای شرکت در افتتاحیه نمایشگاه بین المللی واردات چین و انجام چند دیدار و برنامه کاری مهم به کشور چین سفر کرد.

 

بیشتر بخوانید: توسعه و تعمیق مناسبات تجاری میان ایران و بلاروس پیشنهاد ایجاد شورای همکاری تجاری و اقتصادی ایران و بلاروس مطرح شد

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران بلاروس صنعت معدن و تجارت کشاورزی واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۴۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار تقریبا از مبادلات تجاری مسکو و پکن حذف شد

آنتون سیلوآنوف، وزیر دارایی روسیه، اعلام کرد که سهم ارز‌های ملی در مبادلات تجاری مسکو و پکن به ۹۰ درصد رسیده است.

وی گفت اگرچه سهم یوآن در این بین بیشتر است، اما سهم استفاده از روبل در تجارت بین دو کشور نیز قابل توجه است.

ماکسیم رشتنیکوف، وزیر توسعه اقتصادی روسیه، هم ماه پیش اعلام کرد این کشور به طور متعادل در حال پیشبرد طرح توسعه استفاده از ارز‌های ملی در مبادله با دیگر کشور‌ها است و روسیه از یوآن در مبادله با کشور‌های ثالث نیز استفاده کرده است.

سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، نیز اخیرا اعلام کرده که در راستای کنار کذاشتن دلار از مبادلات تجاری بین المللی، سهم ارز‌های ملی در مبادلات تجاری روسیه با چین، هند و ایران در حال افزایش است.

دیگر خبرها

  • عباس‌زاده: تعمیق و توسعه روابط ایران و پاکستان ضریب امنیت را بالا می‌برد/ سوءتفاهمات بین دو کشور باید برطرف شوند+ فیلم
  • توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و بندری برای دستیابی به تجارت ۱۰ میلیارد دلاری میان ایران و پاکستان
  • ناراحتی‌ها از تقویت مناسبات ایران و پاکستان اهمیتی ندارد
  • اشتراکات فرهنگی و مذهبی میان دو ملت ایران و پاکستان زمینه‌ساز تعمیق روابط دو کشور است
  • دلار تقریبا از مبادلات تجاری مسکو و پکن حذف شد
  • پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان توسعه می یابد
  • استقبال پاکستان از رئیس جمهور ایران؛ رئیسی وارد اسلام‌آباد شد
  • واکاوی راه‌های توسعه تجارت با آفریقا
  • کاهش حجم مبادلات تجاری میان افغانستان و پاکستان
  • صادرات ۱۰۳ میلیون دلار شیرینی و شکلات از آذربایجان شرقی