Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@13:56:26 GMT

 اردکان، می‌تواند شهر دوستدار سالمند معرفی گردد

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۸۴۵۲۶

 اردکان، می‌تواند شهر دوستدار سالمند معرفی گردد

امیر خراسانی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی و هماهنگی معرفی شهر اردکان بعنوان شهر بدون مانع و دوستدار سالمند افزود: مصوبات ستاد مناسب سازی شهرستان اردکان در صورتی بسیار خوب است که نتایج آن محقق شود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه وضعیت مناسب سازی استان یزد و شهرستان اردکان قابل قبول است هر چند وضعیت ایده آلی نیست  و وظیفه خود می دانم از زحماتی که شهرداران، شورای شهراسلامی و رئیس اداره بهزیستی صورت گرفته تشکر نمایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 قائم مقام دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور با بیان اینکه، مسئولان کشوری دغدغه و آشنایی در خصوص مناسب سازی  معابر دارند ولی این موضوع  باید گسترده‌تر شود و جای کار بسیاری دارد تصریح کرد: نامه سوم توسعه که در سال ۱۳۷۹ و نیز در سال ۱۳۸۳ اولین قانون مربوط به حمایت از حقوق معلولان تصویب شد که موضوع مناسب سازی معابر در آن مطرح شد.

خراسانی اظهار داشت: این قانون با همه خوبی‌ها، ضعف‌هایی  هم داشت که متاسفانه از آن سال به بعد استفاده خوبی از قانون و ظرفیت  نشد ولی در سال های بعد با تلاش هایی که صورت گرفت این قانون اصلاح شد.

 وی ادامه داد: موضوع ستاد مناسب سازی صراحتاً در قانون ماده سه با ریاست وزیر کشور با دبیری رئیس سازمان بهزیستی ذکر و مقرر شد که موضوعات مناسب سازی توسط همه دستگاه‌ها انجام شود و این ستاد هماهنگی بین دستگاه‌ها، پیگیری و نظارت را انجام دهند.

این مسئول گفت: برای برخی دستگاه‌هایی نظیر شهرداری ها، وزارت خانه‌هایی چون راه و شهرسازی، فنی و حرفه‌ای، دانشگاه‌ها، صداو سیما وظایفی مشخص شده  که نشان دهنده اهمیت موضوع مناسب سازی است.

خراسانی پیشنهاد داد که کاری برای معلولان انجام ندهند بلکه مناسب سازی را برای همه مردم انجام دهند تا بتوانند راحت استفاده کنند، معلولان دوست دارند با دیگر مردم همراه باشند.

وی افزود:  صرفاً در جامعه، معلولان جسمی و حرکتی نداریم ما معلولان مظلومی مثل کودکان اوتیسم، نابینایان، ناشنوایان و ... نیز داریم که باید مراکز درخدمت شان باشد و دسترسی به امکانات سهل و آسان برایشان گردد.

شهردار اردکان نیز در این نشست اظهار داشت: در بحث مناسب‌سازی معابر، شهرداری اردکان اقداماتی را برای سالمندان و معلولان ازجمله مناسب‌سازی میدان‌ها و پارک‌ها، تقاطع‌ها، معابر شهری و پیاده‌روها انجام داده است و توجه به فضاسازی مناسب شهری، اولویت مدیریت شهری در اجرای پروژه‌ها است.

اباذر غفوری با تأکید بر اینکه سالمندان باید بتوانند در فضای شهری حضور پیدا کنند و مشارکت داشته باشند افزود: شهر سالم شهری است که کلیه شهروندان به یک اندازه از حقوق شهروندی برخوردار هستند و همه باید به یک اندازه از خدمات آن جامعه بهره‌مند شوند

وی گفت: اقدامات شهرداری و شورای شهر اردکان در راستای مناسب سازی معلولان در کشور کم نظیر است و این اقدامات را می‌توان به عنوان الگو برای دیگر شهرها معرفی کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اردکان هم در این نشست با بیان اینکه شورای شهر تلاش دارد تا با تخصیص بودجه به موضوعات مناسب سازی، گامی اساسی در راستای تحقق شعار اردکان، شهر بدون مانع بردارد گفت:خوشبختانه تفکر حاکم بر شهرداری و شورای شهر اعتقاد بر مناسب سازی و خدمات رسانی به معلولان دارد این مهم در اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری نیز قابل لمس و مشاهده است.

از جمله اقدامات مثبت شهرداری و شورای اسلامی شهر اردکان جهت رفاه معلولین، مناسب سازی میدان‌های جدید الحداث، تخریب ساختمان قدیمی مرکز معلولان و عملیات خاکبرداری و همچنین صدور پروانه ساخت به صورت رایگان برای این مرکز از مهمترین اقداماتی است که توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر اردکان انجام شده است.

   مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.                                                                                                                                                                                                                               

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اردکان یزد سازمان بهزیستی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۴۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی و مزایای شامپو بدون سولفات

آفتاب‌‌نیوز :

شامپو بدون سولفات خارجی، شامپویی است که در ترکیبات آن از سولفات استفاده نشده است. سولفات‌ها شوینده‌های قوی می‌باشند که می‌توانند چربی طبیعی مو را از بین ببرند و باعث خشکی، وز شدن و شکنندگی مو شوند.

شامپو‌های بدون سولفات شامپو‌هایی می‌باشند که در آن‌ها از پاک کننده‌های قوی مانند سدیم لوریل سولفات (SLS) و سدیم لورت سولفات (SLES) استفاده نشده است. شامپو‌های بدون سولفات برای انواع مو، به خصوص مو‌های خشک، آسیب دیده، رنگ شده و کراتینه شده مناسب هستند. این شامپو‌ها به آرامی مو‌ها را تمیز می‌کنند و باعث حفظ رطوبت طبیعی مو می‌شوند.

سولفات‌ها قدرت پاک کنندگی بالایی دارند و می‌توانند چربی و آلودگی را به طور موثر از بین ببرند. شامپو‌های بدون سولفات به جای سولفات از شوینده‌های ملایم تری مانند کوکامیدو پروپیل بتائین، سدیم لوریل سارکوزینات و دی سدیم کوکامیدو DEA استفاده می‌کنند. این شوینده‌ها قدرت پاک کنندگی کمتری نسبت به سولفات‌ها دارند، اما به اندازه کافی ملایم هستند که چربی طبیعی مو را حفظ کنند. علاوه بر شوینده‌های ملایم، شامپو بدون سولفات خارجی اغلب حاوی مواد مرطوب کننده و نرم کننده نیز هستند. این مواد به حفظ رطوبت مو کمک می‌کنند و مو را نرم و لطیف‌تر می‌کنند.

مزایای استفاده از شامپو بدون سولفات ملایمت بیشتر با مو و پوست سر: شامپو‌های بدون سولفات به دلیل عدم وجود سولفات، ملایم‌تر از شامپو‌های معمولی هستند و پوست سر و مو را تحریک نمی‌کنند. این شامپو‌ها برای افرادی که پوست سر حساس یا مو‌های خشک و آسیب دیده دارند بسیار مناسب هستند. حفظ رطوبت مو: شامپو‌های بدون سولفات رطوبت طبیعی مو را حفظ می‌کنند و از خشکی و وز شدن مو جلوگیری می‌کنند. عدم ایجاد خشکی و وز شدن مو: همانطور که گفته شد، شامپو‌های بدون سولفات به دلیل عدم وجود سولفات، چربی طبیعی مو را از بین نمی‌برند و در نتیجه مو‌ها خشک و وز نمی‌شوند. عدم ایجاد حساسیت و التهاب پوست سر: شامپو‌های بدون سولفات به دلیل ملایمت بیشتر، پوست سر را تحریک نمی‌کنند و احتمال ایجاد حساسیت و التهاب پوست سر را کاهش می‌دهند. کمک به حفظ رنگ مو‌های رنگ شده: شامپو‌های بدون سولفات رنگ مو‌های رنگ شده را تثبیت می‌کنند و از سریع کمرنگ شدن آن‌ها جلوگیری می‌کنند.

نکته: اگرچه شامپو بدون سولفات خارجی مزایای زیادی دارند، اما ممکن است قدرت پاک کنندگی آن‌ها به اندازه شامپو‌های معمولی نباشد.

محبوب‌ترین برند‌های محبوب شامپو بدون سولفات خارجی ترسمه: شامپو کراتین کالر، شامپو کراتین، شامپو کراتین ۷ روزه او جی ایکس: شامپو روغن آرگان مراکشی، شامپو زغال، شامپو شکوفه گیلاس و جینسینگ، شامپو ضد زردی، شامپو سرکه سیب، شامپو موروارید مایع، شامپو بیوتین و کلاژن، شامپو روغن مارولا، شامپو لیمو هایلایت، شامپو درخت چای و نعناع، شامپو بدون سولفات روغن کراتین، شامپو روغن آرگان مراکشی اروپایی، شامپو روغن ارکید، شامپو آب نارگیل کره ای، شامپو بیوتین و کلاژن، شامپو مدل معجزه نارگیل پتال فرش: شامپو هسته انگور و زیتون، شامپو انار و آسای و... آلپسین: شامپو کافئین هیبرید اوری استرند: شامپو روغن آرگان و ماکادمیا، شامپو کراتین حاوی آلوئه ورا فیتو: شامپو انواع مو، شامپو مو خشک، شامپو مو رنگ شده، شامپو حجم دهنده مو هیربرست: شامپو مو خشک و آسیب دیده، شامپو موی چرب، شامپو مو‌های آسیب دیده و خشک، شامپو مو‌های فر و مجعد، شامپو و نرم کننده مردانه مائویی: شامپو میوه آگاوه، شامپو شیر نارگیل، شامپو آواپوهی، شامپو مواد معدنی دریایی، شامپو دانه وانیل، شامپو هیبیسکوس واتر

شما می‌توانید با توجه به نوع مو و نیاز خود، از بین شامپو‌های بدون سولفات معرفی شده که جزو محبوب‌ترین نوع شامپو‌ها می‌باشند متناسب با نوع موی خود محصول مورد نیاز را انتخاب کنید. شامپو مد نظر را می‌توانید از فروشگاه ارایشی بهداشتی آباناشاپ که از تنوع بسیار بالایی از شامپو‌های بدون سولفات خارجی برخور دار است تهیه نمایید.

راهنمای انتخاب شامپو بدون سولفات خارجی مناسب

شامپو‌های بدون سولفات به دلیل ملایمت بیشتر با مو و پوست سر، گزینه‌ی مناسبی برای افرادی هستند که مو‌های خشک، آسیب دیده، حساس یا رنگ شده دارند.

با این حال، انتخاب شامپو بدون سولفات خارجی مناسب با توجه به نوع مو و نیاز شما اهمیت زیادی دارد. در ادمه نکاتی را برای انتخاب شامپو بدون سولفات مناسب ذکر می‌کنیم.

نوع موی خود را بشناسید مو‌های چرب: شامپو بدون سولفات خارجی مناسب مو‌های چرب باید فاقد روغن و چربی باشد و به تعادل چربی مو کمک کند. مو‌های خشک: شامپوی مناسب مو‌های خشک باید حاوی مرطوب کننده باشد و به آبرسانی مو کمک کند. مو‌های فر: شامپو بدون سولفات خارجی مناسب مو‌های فر باید به حفظ فر و حالت مو کمک کند و از وز شدن مو جلوگیری کند. مو‌های رنگ شده: شامپو بدون سولفات مناسب مو‌های رنگ شده باید رنگ مو را تثبیت کند و از سریع کمرنگ شدن آن جلوگیری کند. به ترکیبات شامپو توجه کنید

به دنبال شامپو‌هایی باشید که حاوی ترکیبات طبیعی و ملایم مانند عصاره گیاهان، روغن‌ها و ویتامین‌ها باشند.

از شامپو‌های بدون سولفات خارجی که حاوی الکل، پارابن و سیلیکون هستند خودداری کنید.

شامپو را تست کنید

قبل از استفاده‌ی کامل از شامپو، مقدار کمی از آن را روی قسمتی از مو‌های خود تست کنید تا مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید.

چه کسانی باید از شامپو بدون سولفات استفاده کنند؟

شامپو بدون سولفات خارجی برای افرادی که موهایشان در دسته‌های زیر قرار می‌گیرد، مناسب‌ترین گزینه هستند:

پوست و موی حساس: سولفات‌ها می‌توانند پوست سر را تحریک کرده و باعث خشکی، خارش و قرمزی شوند. موی رنگ شده یا کراتینه شده: سولفات‌ها رنگ مو را سریعتر از بین می‌برند و کراتینه مو را ضعیف می‌کنند. موی خشک و شکننده: سولفات‌ها چربی طبیعی مو را از بین می‌برند و مو را خشک‌تر و شکننده‌تر می‌کنند. موی فر یا وز: سولفات‌ها می‌توانند مو را وزتر و کنترل آن را دشوارتر کنند.

دیگر خبرها

  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • سوءاستفاده سارق از اعتماد صاحب‌خانه برای سرقت طلاجات
  • انجام موفقیت جراحی باز در بیمارستان اردکان
  • معرفی و مزایای شامپو بدون سولفات
  • ایمن‌سازی گذرگاه‌های عابر پیاده در منطقه ۹ اصفهان
  • شفاف سازی در خریدهای شهرداری تهران | فروزنده: ۳۵۰۰ میلیارد خریدهای ما از طریق بورس کالا انجام می‌شود
  • تجهیزات شهرداری اردکان با رشد جمعیت این شهر تناسب ندارد
  • نجفی: سرانه سلامت شهر تهران نسبت به برخی از استان‌ها مناسب نیست
  • نامناسب بودن معابر، مشکل آزار دهنده معلولان کردستانی
  • معرفی ۵ مدل قفس پرنده لوکس