Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، روز دوشنبه به نقل از صادق فتح‌الهی اعلام کرد: با این اقدام، از تعمیر چاه با دکل و هرزروی سیال درون سازند و در نهایت از تحمیل زمان و هزینه‌ اضافی جلوگیری شد.

وی افزود: در این عملیات علاوه بر صرفه جویی حدود ۱۰۰ میلیارد ریالی در هزینه تعمیر چاه، زمان تعمیر و راه‌اندازی آن از حدود ۶ ماه به ۱۰ روز کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تعمیر چاه اهواز - ۲۶۹ به دلیل نشت داخلی شیرآلات سرچاهی، با هدف کاهش زمان و هزینه‌ تعمیر، استفاده از تجهیزات و قطعات جدید برای نصب بر روی تاج چاه در دستور کار قرار گرفت.

مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: پس از ساخت و تامین تجهیزات، قطعات و اتصالات تکمیلی مورد نیاز، با انجام تغییرات و اصلاحاتی در توپک قابل بازیافت موجود که از سوی دانشگاه صنعتی شریف ساخته شد و همچنین متعلقات (BHA) مربوطه، برای نخستین بار در مناطق نفت‌خیز جنوب توپک قابل بازیافت به عنوان توپک/پلاگ موقت برای ایمن‌سازی و تعمیر تاج چاه با موفقیت مورد استفاده واقع شد و مجدد چاه با دبی یک هزار و ۴۰۰ بشکه در روز در مدار تولید قرار گرفت.

فتح‌الهی اضافه کرد: طراحی و ساخت ابزار درون چاهی توپک قابل نصب/برداشت با همکاری و نظارت مستمر کارشناسان اداره مهندسی بهره برداری ستاد برای نخستین بار در کشور توسط محققان دانشگاه صنعتی شریف و با عنوان طرح پژوهشی "طراحی و ساخت ابزار درون چاهی توپک قابل نصب/برداشت" اداره ساخت کالا انجام و اجرا شد.

وی با بیان اینکه ابزارهای درون چاهی توپک قابل نصب/برداشت ساخت داخل تاکنون در ۶ عملیات اسیدکاری انتخابی استفاده شده ، افزود: به کارگیری این ابزارها در چاه‌های میادین اهواز، مارون و آغاجاری موفقیت‌آمیز بوده و موجب افزایش دبی سه هزار بشکه در روز شده و برای نخستین بار به عنوان پکر/پلاگ در چاه اهواز۲۶۹ مورد استفاده قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از این روش می‌توان در تعمیر تاج چاه و شیرآلات چاه‌های مشابه نیز استفاده کرد.

برچسب‌ها شرکت ملی مناطق نفت‌ خیز جنوب ایرنا اهواز دانشگاه صنعتی شریف نفت طرح پژوهشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ایرنا اهواز دانشگاه صنعتی شریف نفت طرح پژوهشی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ایرنا اهواز دانشگاه صنعتی شریف نفت طرح پژوهشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۴۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری و صدور ۱۲ پروانه بهداشتی ساخت کارخانه و کارگاه در اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی اهواز، بهره برداری و صدور ۱۲ پروانه بهداشتی ساخت کارخانه و کارگاهی توسط کمیسیون تخصصی صدور پروانه‌های بهداشتی موسسه‌های تولیدی غذایی و آشامیدنی معاونت غذا و داروی اهواز صادر شد.

در این کمیسیون تخصصی که با حضور دکتر مهدوی نیا معاون غذا و دارو برگزار شد، ضمن صدور ۳ پروانه ثبت منبع تاسیس و بهره برداری و ۱۲ پروانه بهداشتی ساخت کارخانه و کارگاهی بررسی و تایید شد.

در پایان یادآور می‌شود: جلسه درخواست‌ها و نامه‌های متقاضیان در واحد مدیریت نظارت وارزیابی فراورده‌های خوراکی و آشامیدنی این معاونت بررسی و رای لازم صادر شد.

دیگر خبرها

  • هدفگذاری برای واگذاری ۲۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن طی سه ماه در سمنان
  • دانستنی های جالب در مورد ساخت فنرهای غولپیکر (فیلم)
  • در ساخت و تعمیر کشتی به خودکفایی رسیده ایم
  • بهره برداری و صدور ۱۲ پروانه بهداشتی ساخت کارخانه و کارگاه در اهواز
  • ساخت و بازسازی ۴۲۰۰ قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس
  • ساخت و بازسازی 42۰۰ قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس
  • پنج دهه تلاش، 14 هزار نفر اشتغال و تولید سالانه 58 میلیون قطعه خودرو در کروز
  • عاملان تبلیغ، ساخت و تعمیر غیرمجاز سلاح به حبس درجه چهار محکوم می‌شوند
  • عاملان تبلیغ، خرید، فروش، ساخت و تعمیر غیرمجاز سلاح به حبس درجه چهار محکوم می‌شوند
  • عاملان خرید، فروش، ساخت و تعمیر غیرمجاز سلاح به حبس درجه چهار محکوم می‌شوند