Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@08:14:48 GMT

اعتراف هلند به کشتار غیرنظامیان در عراق

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۸۵۱۳۴

اعتراف هلند به کشتار غیرنظامیان در عراق

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزارت دفاع هلند امروز اعتراف کرد در حمله هوایی که نیرو‌های این کشور در سال ۲۰۱۵ در شمال عراق در منطقه کرکوک به منظور هدف قرار دادن یک کارخانه بمب‌سازی متعلق به داعش انجام دادند حدود ۷۰ نفر کشته شدند که برخی از آن‌ها غیرنظامی بودند.

پیش از این دولت هلند از ارائه آمار مربوط به تعداد دقیق این حمله خودداری کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«آنا بیگلولد-شوتن» وزیر دفاع هلند، در نامه‌ای که امروز خطاب به پارلمان این کشور نوشت گفت: «بمبی که از یک جنگنده اف-۱۶ هلند در عملیات ائتلاف به رهبری آمریکا علیه داعش در دوم ژوئن (۲۰۱۵) افتاد به جان باختن حدود ۷۰ قربانی منجر شد که از جمله آن‌ها برخی عناصر داعش و برخی غیرنظامی بودند».

در این نامه مشخص نشده که آمار قربانیان غیرنظامی چند نفر بوده است، اما تعداد کل کشته‌شدگان نسبت به آنچه پیش‌بینی می‌شد به دلیل وقوع انفجار‌هایی ناشی از مواد منفجره موجود در محل بیشتر بوده است. در ادامه نامه آمده است اطلاعاتی در دست نبود که نشان دهد این حمله منجر به کشته شدن غیرنظامیان خواهد شد، چون «این تاسیسات در یک سایت صنعتی قرار داشت و پیش‌بینی نمی‌شد هیچ غیرنظامی در منطقه نزدیک محل هدف زندگی کند».

وزیر دفاع هلند در نامه خود به پارلمان اعتراف کرده است: «پس از حمله، تعدادی انفجار ثانویه و بزرگتر روی داد که نمی‌شد از حملات پیشین به اهداف مشابه آن‌ها را پیش‌بینی کرد. این انفجار‌های سبب تخریب تعداد زیادی از ساختمان‌های دیگر شد».

وزارت دفاع هلند اعلام کرد که جنگنده‌های اف-۱۶ این کشور بعنوان بخشی از ائتلاف ضد داعش در بازه زمانی اکتبر ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ در حدود دو هزار و ۱۰۰ حمله بر فراز عراق مشارکت داشته است.

پیشتر اعلام شده بود که در حمله هوایی به شهر موصل عراق در شب ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۵، بمبی به مقری که حدس زده می‌شد مرکز فرماندهی داعش باشد برخورد کرد که بعدا معلوم شد خانه‌ای است که غیرنظامیان در آن زندگی می‌کنند. گفته می‌شود چهار غیرنظامی در این حمله که ناشی از یک «اشتباه اطلاعاتی» بود جان خود را از دست دادند.

در بیانیه‌ای آمده است حملات به موصل و کرکوک از سوی دادستان‌های هلندی مورد بررسی قرار گرفت و هیچ موردی برای پیگرد قانونی بیشتر در خصوص آن‌ها یافت نشد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عراق گروه های تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۵۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله سپاه به اسرائیل چرا با پهپادهایی که رسیدن‌شان چند ساعت طول کشید، آغاز شد نه موشک هایی که ۱۰ دقیقه ای به مقصد می رسند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در بخشی از گزارشی که خبرگزاری فارس درباره عملیات وعده صادق منتشر کرده آمده است؛

شنبه ساعت ۲۰:۳۰ منابع خبری صهیونیستی از قطع گستردهٔ برق در تل‌آویو خبر دادند. حدود ساعت ۲۱ اعلام کردند «گروه انتقام‌جویان سایبری» مسئولیت هک کردن سیستم برق سرزمین‌های اشغالی را برعهده گرفته است.

حدود ۲ ساعت بعد گروه هکری «حنظله» خبر از هک کردن سیستم‌های راداری رژیم صهیونیستی برای دومین بار داد. آنها در پیام خود نوشتند که این بار با دفعهٔ قبل یک تفاوت دارد «شما فقط چند ساعت فرصت دارید سیستم‌های رادار خود را تعمیر کنید! ما بازی را شروع کردیم! پیشنهاد می‌کنیم همین الان فرار کنید.»

این گروه هکری مدتی پیش (در تاریخ ۳ مارس) هم توانسته بود رادارهای «گنبد آهنین» را هک کند. آن موقع در پیام خود نوشته بود «حنظله بر روی رادارهای شماست! می‌توانستیم پروازهایتان را هدف قرار دهیم. ولی ما مثل شما نیستیم. ما مثل صهیونیست‌های اشغالگر نیستیم که بچه‌ها را بکشیم. این فقط یک هشدار بود! حنظله را جدی بگیرید! این آغاز ماجراست...»

اگر این گفتهٔ صهیونیست‌ها را بپذیریم که گروه‌های هکری اشاره‌شده ایرانی هستند، این اقدامات سایبری، آن هم با فاصله‌های چندساعته و حتی چندین روزه از عملیات اصلی طبیعتاً باید نوعی هشدار برای طرف مقابل تلقی شود.

ضمن اینکه ایران حملهٔ تنبیهی‌اش را با فرستادن چند پهپاد آغاز کرد که رسیدن‌شان چند ساعت طول می‌کشد؛ نه موشک‌هایی که در عرض کمتر از ۱۰ دقیقه به مقصد می‌رسند! بنابراین مردم فرصت داشتند به مکان‌های امن بروند.

به‌علاوه، از همان روز جنایت در دمشق، مسئولان ایرانی بارها اعلام کرده بودند انتقام و تنبیه متجاوز قطعی است. وزیر امور خارجهٔ ایران با اشاره به هشدار نهایی عملیات گفت «ما ۷۲ ساعت قبل از عملیات به کشورهای منطقه اطلاع دادیم که پاسخ کشورمان به تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک کشورمان قطعی و مسلم است.»

ایران هیچ نقطهٔ غیرنظامی را نزد

در عملیات «وعدهٔ صادق» ایران پایگاه هوایی «نواتیم» صهیونیست‌ها در صحرای نقب را هدف قرار داد که هواپیماهای اف۳۵ برای هدف قرار دادن کنسولگری ایران در دمشق از آنجا بلند شده بودند. چند پایگاه نظامی دیگر هم هدف قرار گرفته که اخبار آن هنوز منتشر نشده است.

وزیر امور خارجهٔ کشورمان در نشست خبری روز ۲۶ فروردین گفت «هیچ هدف غیرنظامی، مکان اقتصادی یا جمعیتی را هدف قرار ندادیم...»

نکتهٔ مهم: به اذعان پایه‌گذاران رژیم صهیونیستی در اسرائیل هیچ «شهروند عادی» یا «غیرنظامی» وجود ندارد و ساکنان سرزمین‌های اشغالی همگی «شهروند-سرباز» هستند. استفاده از لفظ «غیرنظامی» به معنای مصطلح آن است؛ یعنی مکانی که پادگان یا پایگاه نظامی نیست.

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896589

دیگر خبرها

  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • در آغاز حمله سپاه به اسرائیل چرا ابتدا از پهپادهای انتحاری استفاده شد؟
  • حمله سپاه به اسرائیل چرا با پهپادهایی که رسیدن‌شان چند ساعت طول کشید، آغاز شد نه موشک هایی که ۱۰ دقیقه ای به مقصد می رسند؟
  • (ویدئو) کشته شدن ۱۳ غیرنظامی در حمله موشکی روسیه به اوکراین
  • اذعان افسران صهیونیست به استفاده از «فناوری هوش مصنوعی» در کشتار فلسطینی‌ها در غزه
  • اعتراف لیبرمن: بدون رادارهای آمریکایی و اطلاعات آنها، مقابله با حمله ایران ممکن نبود
  • فیلم/حمله پهپاد اسرائیلی به خودروی غیرنظامی در لبنان
  • حمله پهپاد اسرائیلی به خودروی غیرنظامی در لبنان
  • شمار شهدای جنگ غزه به 33هزار و 843 شهید رسید