Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@02:30:57 GMT

السومریه : دو گزینه برای حل بحران عراق وجود دارد

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۸۶۱۶۵

السومریه : دو گزینه برای حل بحران عراق وجود دارد

منابع عراقی از وجود دو گزینه برای حل بحران کنونی این کشور و روشن شدن امور در طول ۷۲ ساعت آینده خبر دادند. ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۸ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه تلویزیونی السومریه نیوز به نقل از یک منبع سیاسی عراقی بدون ذکر نام گفت: تلاش هایی برای متقاعد کردن نیروهای سیاسی که خواهان برکناری عادل عبدالمهدی نخست وزیر هستند، وجود دارد تا قبل از در دستور کار قرار دادن گزینه انتخاب یک نخست وزیر جدید به عبدالمهدی شش ماه فرصت دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اکثر تظاهرکنندگان وابسته به هیچ طرفی نیستند. برخی تلاش ها برای آرام کردن اوضاع از دو طریق در جریان است. نخست از طریق توافق سیاسی درخصوص گام هایی برای آرام کردن اوضاع نظیر بستر سازی برای جایگزینی برای نخست وزیر کنونی و دوم از طریق آرام کردن اوضاع با کاستن از حجم تظاهرات و تبدیل آن از تظاهرات روزانه به هفتگی است.

همزمان شبکه السومریه نیوز به نقل از یک نماینده پارلمان عراق بدون ذکر نام گفت: اقداماتی برای کاستن از تنش به منظور ایجاد یک راه برون رفت از بحران از طریق توافق درباره یک سری از گام ها وجود دارد. از جمله این گام ها، طرح جایگزینی است که دوطرف به عنوان نامزد توافقی جدید برای پست نخست وزیری و استعفای عادل عبدالمهدی ارائه می کنند. این اقدام بعد از آن مطرح می شود که بازگرداندن مردم به خانه های خود میسر نشده است.

وی درباره روند یا تحولات مربوط به این میانجیگری گفت: در طول 72 ساعت آینده وضعیت کاملا روشن خواهد شد.

انتهای پیام/

R7969/P/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۶۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال بیش از ۱۵۱ هزار تن کالا در افغانستان

مسولان در اداره خط آهن افغانستان می گویند که در دو هفته گذشته از طریق خطوط آهن افغانستان (۱۵۱۴۹۵) تُن متریک انتقالات صورت گرفته است.

این اداره بانشر این خبر نگاشته است: از این میان (۱۱۳۲۷۱) تُن از طریق خط آهن حیرتان، (۱۹۵۲۳) تُن از طریق خط آهن آقینه و (۱۸۷۰۱) تُن، از طریق خط آهن تورغندی ترانزیت شده است.

به گفته این اداره این انتقالات شامل اموال نفتی، غیر نفتی و سایر مواد می‌شود که به افغانستان وارد و صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • السودانی:لزوم توقف فوری جنگ غزه/ اردوغان دوشنبه در عراق است
  • شبکه اسرائیل ۱۳: ایران دارای توانای‌های یک ابرقدرت است
  • سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم
  • پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم
  • برگزاری نخستین نشست کمیته قضایی ایران، عراق و سوریه
  • السودانی: از قلمرو عراق برای حمله به اسرائیل استفاده نشده است
  • السودانی: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپاد‌های ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • نخست وزیر عراق: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپادهای ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • دبیرکل اتاق ایران و عراق: دلار می‌ریزد
  • انتقال بیش از ۱۵۱ هزار تن کالا در افغانستان