Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلیم باشکوه کارگردان نمایش «خواب خوب خواب» در گفت و گو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره روند این نمایش گفت: نمایش «خواب خوب خواب» را در سال ۹۴ با مضمون کاملا رئالیستی نوشتم و این نمایش اتفاقات زندگی خانواده مشهدی که طبقه متوسط جامعه هستند را به مخاطب نشان می‌دهد.

وی افزود: نوشتن نمایش «خواب خوب خواب» یک نذری برای بنده بود و خداراشکر با نوشتن و به اجرا بردن آن در جایگاه درستش به خوبی توانستم آن در دید عموم قرار دهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باشکوه با اشاره به هدف خود از به کار گیری نمایش «خواب خوب خواب» برای اجرا اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن هفته وحدت، این نمایش رابطه زیادی با مشهد و حرم باشکوه امام هشتم دارد که به این منظور آن را برای اجرا انتخاب کردیم.

کارگردان «خواب خوب خواب» درباره دلیل انتخاب خود مبنی بر انتخاب اسم این نمایش گفت: خواب، گونه‌ای که در داستان نمایش وجود دارد به صورت یک المان جدی نقش کاراکتر اصلی را ایفا می‌کند و روند قصه همزمان با موضوع خواب گسترش پیدا می‌کند که دلیل خوبی برانتخاب اسم این نمایش است.

باشکوه با اشاره به مشکلات این نمایش برای اجرا اظهار داشت: متاسفانه نبود حمایت مالی از فعالان عرصه تئاتر مهم‌ترین مشکل فرهنگی این حوزه است و اقتصاد ضعیف در جامعه تاثیر منفی و مخربی بر استقبال کم مخاطبان از نمایش‌ها می‌گذارد و آنان نمی‌توانند به راحتی از دیدن نمایش لذت ببرند.

این کارگردان تئاتر افزود: یک اثر با کیفیت بدون شک از حمایت‌های درست و کیفی آثار نشات می‌گیرد. وقتی که خدمت رسانی مسئولان به اهالی تئاتر لازم و کافی باشد می‌تواند جایگاه تئاتر را بالا ببرد و آن را به عنوان یک کالای اساسی در سبد خرید خانوار قرار دهد.

باشکوه درباره مهم‌ترین دغدغه تئاتر گفت: بحران روابط یک مسئله حساس و اساسی برای بنده است چرا که با داشتن رابطه خلاء مثل دروغ منجر به درست نشدن بسیاری از اتفاقات ما در این حوزه می‌شود.

این کارگردان با اشاره به روش‌ها و تکنیک‌های به کار گرفته شده در حوزه تئاتر اظهار داشت: از آن جایی که متن «خواب خوب خواب» یک نمایش رئالیستی است و ما با تطبیق دادن آن دهه قدیمی از زندگی با فضای نمایش تا جایی که می‌توانستیم با به کارگیری فضای مناسب و صحنه‌های سوررئال آن دوران گذشته توانستیم یک نمایش خوب را در معرض دید عموم افراد قرار دهیم.

باشکوه درباره دلیل اصلی خود مبنی بر به اجرا بردن نمایش «خواب خوب خواب» در حوزه هنری گفت: با وجود مبالغ زیاد و کلان اقتصادی گروه ما نتوانست در یک مکان خصوصی آماده اجرا شود و به نظرم اگر یک نهاد دولتی از اهالی تئاتر حمایت کند انگیزه بیشتری در خصوص پیشرفت در آن حوزه پیدا می‌کنند.

نمایش «خواب خوب خواب» به نویسندگی و کارگردانی سلیم باشکوه و با هنرمندی روزبه اختری، نوید جلالی، سپیده جعفری، محمد طایفه، راضیه قدمی و نوشین مینایی فرد از تاریخ ۱۳ تا ۳۰ آبان ماه هرشب ساعت ۱۹:۳۰ به مدت یک ساعت در حوزه هنری_ تماشاخانه ماه به روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تئاتر کارگردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۷۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۸ هزار تن کالای اساسی در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل غله وخدمات بازرگانی استان در بازدید از انبار‌های ذخیره سازی کالا‌های اساسی اداره کل غله وخدمات بازرگانی استان گفت: در یک سال گذشته در مجموع بیش از ۲۸ هزار تن برنج و شکر به نرخ دولتی به منظور تنظیم بازار بین مردم واصناف تولیدی وکارگاه‌ها توزیع شد.
محسن ضیائی افزود: هیچ کمبودی در زمینه تامین اقلام وکالا‌های اساسی مورد نیاز مردم شامل برنج، شکر و روغن وگندم وآرد نیست.
محمود حقیقت سرشت معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان هم در این بازدید گفت: تامین نیاز‌های اولیه مردم به کالا‌های اساسی جزو وظایف مستمر مدیران حوزه اقتصادی استان است و مردم باید بتوانند با قیمت منطقی به کالای مورد نظر خود تامین کنند.

دیگر خبرها

  • راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار
  • (ویدئو) موافقت دولت با کاهش مالیات بر ارزش‌افزوده کالا‌های اساسی
  • ارز ۵۳۳ میلیون تن کالای اساسی تامین شد
  • آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از دو روز دیگر
  • توزیع ۲۸ هزار تن کالای اساسی در استان اصفهان
  • فروش ۴ میلیاردی نمایش بهرام افشاری در هفته اول اجرا
  • نماینده شهرستان‌ها در پایتخت هستیم/بعد از اجرا نمایش همراهتان است
  • رقص فراموشی و فرار از کلیشه‌ها
  • نماینده‌ها منافع ملی را اولویت قرار دهند