Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@08:24:54 GMT

منصوری: موبایل دیگر گران نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۸۷۸۱۹

 محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس حذف معافیت 80 دلاری واردات گوشی همراه مسافری را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و گفت: صدور هر مجوزی مانند معافیت 80 دلاری برای واردات گوشی مسافربری موجب سوءاستفاده سوداگران شده و کمکی به مصرف کننده نهایی نمی‌کند چراکه مردم موبایل را با قیمت‌های آزاد از بازار خریداری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اقتصادی- حذف معافیت 80 دلاری واردات گوشی همراه مسافری تاثیری در قیمت موبایل وارداتی نداشته و افزایش قیمتی برای مصرف‌کننده نهایی اتفاق نمی‌افتد زیرا نه دلار گران شده و نه تعرفه گوشی‌های شرکتی افزایش پیدا کرده است

بازار افسارگسیخته موبایل به تدریج در حال ساماندهی است

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازار افسارگسیخته موبایل به تدریج در حال ساماندهی است، افزود: معافیت 80 دلاری واردات گوشی همراه مسافری موجب ترغیب مردم به سفرهای خارجی می‌شد چراکه مسافران با واردات گوشی و فروش امتیاز آن به دلالان می‌توانستند به راحتی از این معافیت استفاده کند.

وی اظهار کرد: حذف معافیت 80 دلاری واردات گوشی همراه مسافری تاثیری در قیمت موبایل وارداتی نداشته و افزایش قیمتی برای مصرف‌کننده نهایی اتفاق نمی‌افتد زیرا نه دلار گران شده و نه تعرفه گوشی‌های شرکتی افزایش پیدا کرده است و از آنجایی که بیشتر نیاز بازار با این گوشی‌ها تامین می شود، نباید تغییری در قیمت ها رخ دهد.

بازار موبایل بیش از این کشش افزایش قیمت را ندارد

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: عرضه و تقاضا بازار موبایل نشان می‌دهد که بازار کشش افزایش قیمت ندارد زیرا در حال حاضر مردم توان مالی لازم برای خرید گوشی‌های گران قیمت موجود را ندارند، بنابراین با رشد مجدد قیمت‌ها رکود موجود در بازار بیشتر می‌شود.

ضرورت برخورد با گران فروشی در بازار موبایل

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجایی که حذف معافیت 80 دلاری واردات گوشی همراه مسافری، قیمت موبایل تغییر نمی‌کند بنابراین باید با سوءاستفاده‌گرانی که به دنبال افزایش نرخ هستند، برخورد شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: صنایع و معادن مجلس واردات موبایل دلار مجلس شورای اسلامی مسافران افزایش قیمت نماینده مردم در مجلس موبایل منصوری واردات گوشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۷۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ بهادری جهرمی: افزایش قیمت بدون مبنا گران فروشی است

سخنگوی دولت در نشست خبری: ارز تخصیصی به حوزه کالاهای اساسی ۲۸۵۰۰ تومان است لذا گران فروشی هایی که در بازار به بهانه های دیگر صورت گرفته است مصداق تخلف گران فروشی است.

دریافت 1 MB

دیگر خبرها

  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • قیمت گوشی امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ قیمت نوبرانه سامسونگ چقدر است؟
  • فروش نوکیای تقلبی حرام است!
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • دیجی کالا ؛ بزرگ ترین بازار آنلاین موبایل ایران
  • فیلم/ بهادری جهرمی: افزایش قیمت بدون مبنا گران فروشی است
  • پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است
  • قیمت گوشی امروز ۴ اردبیهشت ۱۴۰۳
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است