Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی چهاردهمین روز آبان ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

14 آبان 1336

نلسون راكفلر سرمايه دار مشهور آمريكايي كه روز 12 آبان وارد تهران شده بود امروز در كاخ مرمر با محمدرضا پهلوي ملاقات كرد.

14 آبان 1342

دکتر منوچهر اقبال از سوی نخست ‌وزیر به عنوان رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت نفت معرفی شد.

14 آبان 1344

بانک صادرات و واردات آمریکا برای توسعه برق ایران مبلغ بیست میلیون دلار وام در اختیار سازمان برنامه قرار داد.

14 آبان 1347

لایحه انتشار اوراق قرضه به تصویب رسید.

14 آبان 1349

بزرگ‌ترین مجتمع پتروشیمی در بندر شاهپور افتتاح شد.

14 آبان 1351

واردات سیمان آزاد شد.

14 آبان 1352

شرکت‌ های عامل نفت افزایش قیمت نفت از سوی ایران را پذیرفتند. همچنین در این روز، لایحه منع توقیف بدهکاران به تصویب مجلس سنا رسید و قابلیت اجرایی پیدا کرد.

14 آبان 1354

براساس قراردادی که بین وزرای دارایی ایران و هند به امضا رسید مقرر شد که ایران ظرف ۴ سال ۶۳ میلیون دلار به هند وام بدهد.

14 آبان 1391

واحد اطلاعات اکونومیست در تازه‌ترین گزارش خود پیش‌بینی کرد که در سال جاری میزان ذخایر ارزی ایران به جز طلا به ۷۰ میلیارد دلار می‌رسد.

14 آبان 1392

اعضای کمیسیون اقتصادی به نقل از رییس‌کل بانک مرکزی اعلام کردند که این بانک پیشنهاد افزایش نرخ سود اوراق مشارکت تا سقف ۲۷ درصد را به شورای پول و اعتبار پیشنهاد خواهد کرد و برنامه‌ای برای تغییر نرخ سود بانکی تا پایان سال ندارد.

14 آبان 1393

دیپلمات آمریکایی که در جریان مذاکرات حضور داشت، به شرط افشا نشدن نام خود، به المانیتور گفت که پیشنهاد آمریکا برای ایجاد خط مستقیم بانکداری با ایران به عنوان یکی از مشوق ‌های دولت «باراک اوباما» روی میز مذاکرات این کشور با گروه ۱+۵ قرار دارد.

14 آبان 1396

فرهاد فلاحتی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس رقم تخلفات در صندوق ذخیره فرهنگیان را بین ۱۵ تا ۴۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

14 آبان 1397

در پی اعلام تحریم‌های جدید دولت آمریکا علیه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بانک‌های کشور و اعلام قطع خدمات پیام‌رسان سوئیفت، عبدالناصر همتی رئیس‌کل بانک مرکزی طی گفت‌وگویی اعلام کرد تحریم‌های اعلام‌شده قبلا توسط بانک مرکزی پیش‌بینی شده و برنامه‌ریزی برای شرایط مختلف حتی برای مواردی فراتر از این تحریم‌ها انجام گرفته است.

دکتر همتی افزود: اقدامات لازم در راستای تنظیم دقیق منابع و مصارف ارزی صورت گرفته و وضعیت ذخایر ارزی کشور به سطح مطلوب ارتقا داده شده است که انعکاس این امر را طی ایام اخیر در ثبات بازارهای پول و ارز شاهد بوده‌ایم. ضمنا بانک مرکزی با توجه به احتمال قطع خدمات پیام‌رسان مالی سوئیفت، سامانه‌های جایگزین برای تعامل بانکی با کشورهای طرف تجاری را پیش‌بینی کرده است.

 

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

منبع: تابناک

کلیدواژه: سانتریفیوژ IR 6 روز دانش آموز امیرعلی اکبری سیزده آبان توافق نامه آب و هوایی پاریس علی مطهری چند همسری تاریخ اقتصاد اقتصاد ایران رویدادهای اقتصادی سانتریفیوژ IR 6 روز دانش آموز امیرعلی اکبری سیزده آبان توافق نامه آب و هوایی پاریس علی مطهری چند همسری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۸۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا تأکید کرد که اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا متحده علیه کشورش اشتباه بزرگی است.

مادورو در دیدار با یک هیأت ایرانی با هدف تقویت روابط راهبردی دو کشور در کاراکاس پایتخت ونزوئلا گفت که آمریکا حتی یک کلمه از توافقنامه امضا شده در اکتبر گذشته در قطر را رعایت نکرده است.

وی تأکید کرد که موضع کاراکاس در رد قیمومیت آمریکا استوار و محکم است.

مادورو تصریح کرد که کاراکاس و تهران همواره روابطی مبتنی بر همبستگی، برادری و همکاری بین دو ملت، دو انقلاب و دو کشوری که برای برادری متولد شده‌اند، ایجاد کرده‌اند.

پیش از این، رئیس‌جمهور ونزوئلا گفته بود که آمریکا با اعمال مجدد تحریم‌های نفتی علیه کشورش «به پای خود شلیک کرد».

آمریکا نوامبر گذشته با متهم کردن دولت مادورو به ادامه سیاست خود برای سرکوب مخالفان، تحریم‌ها را علیه بخش‌های نفت و گاز ونزوئلا دوباره اعمال کرد.

ایران و ونزوئلا در ژوئن گذشته ۲۵ توافقنامه دوجانبه در زمینه‌های مختلف از جمله نفت، تجارت، بهداشت و فناوری را با حضور ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران و نیکلاس مادورو همتای ونزوئلا امضا کردند.

ایران در چارچوب سیاست خود با هدف تنوع بخشیدن به روابط خارجی که با تلاش همزمان برای تقویت و احیای روابط با کشورهای منطقه تحت عنوان سیاست همسایگی همراه است، جهت‌گیری خود را به سمت کشورهای آمریکای لاتین تقویت می کند.

کد خبر 6086433

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • چرا آمریکایی‌ها در طبس زمین‌گیر شدند؟/ آغاز سلسله شکست‌های آمریکا در مقابل ایران+ عکس
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • واکنش رئیس حزب کار اسرائیل به تحریم آمریکا علیه گردان نتزاه یهودا
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان