Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی دوشنبه شب در آخرین روز از دهه وقف ( ۴ الی ۱۳ آبان)در دیدار با رییس و کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه افزود: خروجی سنت حسنه وقف ، علاوه بر کمک به نیازمندان باید بخشی از مشکلات جوانان در خصوص ازدواج و مسکن آنها هم را رفع کند.

وی با بیان اینکه مسئولان اداره اوقاف و امور خیریه برای ترویج فرهنگ و احیا وقف تلاش کنند افزود:زیرا آثار این سنت حسنه برای همیشه در تاریخ به یادگار باقی خواهدماند و در این زمینه افراد متمکن بیشتر در این خصوص تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه با قدردانی از تلاش‌های مجموعه کارکنان اداره اوقاف اظهار داشت: وقف در تعالیم اسلامی و دینی ، ضامن گسترش عدالت و مساوات اجتماعی در بین مردم است .

همچنین رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه  هم دراین دیدار گفت : ابطحی همچنین با اشاره به تداوم خشکسالی و تأثیر آن بر کاهش میزان درآمد موقوفه‌های بخش کشاورزی اظهارداشت: با این وجود درآمد موقوفه‌ها در بخش کشاورزی ۵۰ درصد رشد دارد 

سید محسن ابطحی بابیان اینکه تاکنون ۳۴۰ موقوفه در سامانه جامع اوقاف به ثبت رسیده است ، تصریح کرد: درآمدها در اجرای نیات واقفان خیراندیش صرف مجالس روضه‌خوانی، عزاداری سیدالشهدا (ع) ، امور قرآنی ، فرهنگی، دینی ، اجتماعی و خیریه می‌شود و  ۵۵ درصد درآمد موقوفه‌ها برای مجالس روضه‌خوانی و عزاداری اختصاص دارد.

منزلگاه امام رضا (ع) و امامزادگان احمد(ع) ، حمیده خاتون ، عباس بن علی (ع) ، شهیدان (ع) و امامزاده سیداحمد و سید محمود (ع) از بقاع متبرکه شهرستان ابرکوه هستند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها اوقاف و امور خیریه ابرکوه وقف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوقاف و امور خیریه ابرکوه وقف اوقاف و امور خیریه ابرکوه وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۹۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رضا باوقار صبح چهارشنبه در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: رسالت کمیته امداد خدمت‌رسانی به نیازمندان و محرومان جامعه است تا طعم شیرین خدمت بی‌منت را بچشند.

وی افزود: همواره به وجود کمیته امداد و برنامه‌های حمایتی و تنوع خدمات آن افتخار می‌کنیم و این نهاد ارزشمند مایه فخر و مباهات همه ما است.

حجت‌الاسلام باوقار بیان کرد: در کنار دعا برای کارگزاران این مجموعه ارزشی، همواره به خدمت‌گذاران صدیق سنگر رفع مشکلات محرومان به ویژه در نهاد کمیته امداد، غبطه می‌خوریم و امیدواریم اجر و پاداش آنها بی‌انتها باشد.

امام جمعه شهرستان مشگین شهر گفت: امام راحل (ره) با اخلاصی تمام و باور و اعتقاد عمیق، در سال ۵۷ دستور شکل‌گیری کمیته امداد را داد تا این نهاد بتواند خادمی لایق و شایسته برای محرومان و نیازمندان باشد.

وی خاطرنشان کرد: موفقیت این نهاد را مرهون نفس پاک امام و اخلاص بنیانگذار کبیر انقلاب می‌دانیم و در عرصه محرومیت زدایی به ویژه توانمندسازی، اشتغال‌زایی، تامین مسکن و رفع نیازمندی موردی گروه‌های آسیب‌پذیر، فعالیت کمیته امداد بی‌نظیر بوده است.

باوقار افزود: فعالیت‌های خوبی را در سال گذشته در شهرستان مشگین شهر به همت و همراهی کمیته امداد شاهد بودیم و باید این فعالیت‌ها به صورت موثر و روشنگرانه تبیین و تشریح شود.

کد خبر 6087033

دیگر خبرها

  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • دشمن در تلاش برای ایجاد دوگانگی و اختلافات قومی و مذهبی است
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان جوان حمایت می‌کند
  • حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف
  • تشریح دستاورد‌های وقف در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه