Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@06:33:53 GMT

تملق توییتری السیسی برای ترامپ

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۸۹۲۷۸

«عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر، روز گذشته در توییتر، از همتای آمریکایی خود «دونالد ترامپ» به دلیل حمایتش از مذاکرات سه‌جانبه‌ای، که هفته جاری درباره سد النهضه، که اتیوپی آن را بر روی نیل آبی احداث می‌کند، تشکر کرد.

اخبار بین‌الملل- السیسی در این پیام، ترامپ را «مردی بی‌نظیر و قدرتمند در برخورد با بحران‌ها، تعامل با بحران‌ها و ایجاد راه‌حل‌های تعیین‌کننده برای آنها» خوانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌جمهوری مصر از ترامپ به دلیل «تلاش‌هایش برای حمایت از مذاکرات سه‌جانبه میان مصر، سودان و اتیوپسی درباره سد النهضه» تشکر کرده است.

مذاکرات مذکور قرار است فردا- چهارشنبه- در واشنگتن با مشارکت مصر، اتیوپی و سودان برگزار شود و طی آن، پروژه اتیوپی برای احداث سد النهضه، که قرار است به طور کامل در سال 2022 راه‌اندازی شود، مورد بحث واقع شود.

اتیوپی از سال 2012 در حال اجرای پروژه گسترده 4 میلیارد دلاری به نام «سد بزرگ النهضه» بر روی نیل آبی را آغاز کرده که به گفته کارشناسان، به کاهش آب سودان و مصر خواهد انجامید.

یک مقام آمریکایی ماه گذشته اعلام کرد که رئیس‌جمهوری مصر در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر از ترامپ خواسته بود که برای شکستن بن‌بستی فراروی مذاکرات، میانجیگری کند.

ترامپ آن زمان موافقت کرد که با اتیوپی در تماس باشد و پیشنهاد داد که «استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا در این قضیه میانجیگری کند.

السیسی، روز گذشته در توییتر نوشت: «من اطمینان کامل خود را به این نوع از میانجیگری بزرگوارانه، که می‌تواند به ایجاد راه‌حلی توافقی که حقوق تمامی طرف‌ها را در چارچوب قوانین بین‌المللی و عدالت انسانی تامین کند، مجددا تأکید می‌کنم.»

ماه گذشته، «أبی احمد» نخست‌وزیر اتیوپسی در پارلمان این کشور به پروژه سد النهضه پرداخت و گفت: «برخی‌‌ها چیزهایی درباره استفاده از زور( از جانب مصر) می‌گویند. باید تأکید کنیم که هیچ نیرویی نمی‌تواند مانع از اقدام اتیوپی به ساخت این سد شود.»

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مصر سودان واشنگتن مجمع عمومی سازمان ملل مصر اتیوپی عبدالفتاح السیسی سد النهضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۹۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن

کارمندان سرویس مخفی ایالات متحده در حال آماده سازی طرحی در صورت زندانی شدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا هستند. این را شبکه تلویزیونی ABC به نقل از منابع آگاه گزارش کرده است.

طبق اعلام این خبرگزاری، سرویس مخفی آمریکا اعلام کرد برای همه تاسیسات در سراسر جهان، ما مکان را مطالعه می‌کنیم و مدل‌های حفاظتی جامع و چند سطحی را توسعه می‌دهیم. علاوه بر این، ما در مورد عملیات حفاظتی خاص اظهار نظر نمی‌کنیم.

این سرویس همچنین تاکید کرد که در حال تدارک اقدامات خاصی هستند تا در صورت وقوع شرایط غیرمترقبه در پرونده جعل اسناد مالی سازمان ترامپ و پرداخت وجه به استورمی دنیلز، بازیگر فیلم‌های بزرگسال که از ترامپ شکایت کرد، بکار گیرند.

پیش از این مشخص شده بود که دونالد ترامپ تنها در مارس ۲۰۲۴، ۴.۹ میلیون دلار برای هزینه‌های حقوقی هزینه کرده است و تنها ۶.۸ میلیون دلار در حساب‌های او باقی مانده است که برای تأمین مالی وکلایش باقی مانده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • (ویدیو) بازیگر معروف «نون خ» و خواستگاری از دختر ترامپ!
  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • رایزنی تلفنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه