Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس با لایحه موافقتنامه سرویس‌های هوایی دو جانبه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت کشور کویت موافقت کردند.

به گزارش ایلنا، صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه موافقتنامه سرویس‌های هوایی دو جانبه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت کشور کویت گفت: با توجه به اهمیت توسعه روابط حمل و نقل هوایی و ضرورت تحکیم و پایدارسازی این روابط از طریق اسناد و معاهدات حقوقی بین‌المللی در این زمینه و در راستای تأسیس و بهره‌برداری سرویس‌های هوایی دو کشور ایران و کویت به عنوان اعضای اصلی کنوانسیون هواپیمایی کشوری بین‌المللی این لایحه را تهیه و ارائه کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر، سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیش‌نویس این موافقتنامه بین دولت ایران و دولت کویت در جریان سفر امیر آن کشور و هیأت همراه در خرداد سال ۹۳ توسط وزیر امور خارجه کشور و معاون اول نخست وزیر و وزیر امور خارجه کویت به امضای اولیه طرفین رسیده است.

وی توضیح داد: طبق آخرین یادداشت تفاهم همکاری دو جانبه هوانوردی در سال ۹۳ به امضا رسیده است، شرکت‌های هواپیمایی ایران از جمله ایران ایر، ایر تور، آسمان، ماهان، کیش ایر، کاسپین، تابان، زاگرس، قشم ایر، معراج و آتا به عنوان طرف ایرانی مشخص شده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان داشت: همچنین شرکت‌های هواپیمایی کویت از جمله کویت ایر ویز، جزیره ایر ویز، الوطنیه به عنوان شرکت طرف مقابل تعیین شده است؛ تعدادی از این شرکت‌های بین دو کشور نسبت به حمل بار و مسافر فعالیت می‌کنند.

این عضو کمیسیون عمران توضیح داد: معافیت‌های گمرکی که در این موافقتنامه لحاظ شده است، دو طرفه است و همچنین هر دو کشور می‌توانند از قطعات یدکی، سوخت و خوراکی استفاده کنند، در واقع امتیاز‌هایی که در موافقتنامه آمده است برای هر دو کشور لحاظ می‌شود، از این رو این موافقتنامه در شرایط تحریمی برای ایران مناسب است.

بر این اساس نمایندگان مجلس با لایحه موافقتنامه سرویس‌های هوایی دو جانبه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت کشور کویت با ۱۵۶ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ایران کویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۹۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران چگونه حملات سایبری DDoS را دفع می‌کند؟

حملات DDoS (دیداس) یکی از ابزار‌های اختلال در بستر اینترنت است، تقریبا همه کشور‌ها نیز با چنین مشکلاتی مواجه هستند، در ایران نیز به صورت مرتب حملات DDoS انجام می‌شود، اما با برخی اقدامات پیشگیرانه کاربران کمتر آن را لمس و مشاهده می‌کنند.
به عنوان نمونه سال گذشته روز نهم اسفند ماه سخت‌ترین حمله منع سرویس «DDoS» در کشور رخ داد، معاون وزیر ارتباطات تعداد این حملات را ۱۶۰ حمله سایبری عنوان کرده بود.
با آغاز سال جدید و اختلال گاه و بیگاه در سرعت اینترنت مجددا برخی افراد در شبکه ایکس با بازنشر خبر‌های قبلی مدعی شدند افزایش چشمگیر حملات منع سرویس در ایام عید نوروز موجب اختلال مداوم در سرویس‌های اینترنت بوده است.
یکی از کاربران با اعلام خبر این حملات در ایام عید، نوشته بود حداکثر توان شرکت زیرساخت برای مقابله با چنین حملاتی، محدود است و با افزایش حملات ممکن است وزارت ارتباطات نتواند از بروز آن جلوگیری کند.
 
در رابطه با همین مسئله موضوع را از محمد جعفرپور رییس سازمان زیرساخت، پیگیر شدیم. جعفرپور در این خصوص اظهار کرد: از ابتدای امسال نیز مرتبا حمات دیداس داشتیم و نسبت به سال قبل نیز این حملات افزایش داشته، که گزارش دقیق آن در حال آماده شدن است.
وی همچنین در خصوص مقابله با این حملات نیز تاکید کرد: این حملات به هیچ عنوان عاملی برای اختلال اینترنت در کشور نبوده است، زیرا مربوط به این حملات نبوده و در شرکت زیرساخت با استفاده از ابزار‌های سیستم آنتی ddos زیرساخت با همه حملات مقابله شده است.
جعفرپور در ادامه تاکید کرد: اگر اختلالی در اینترنت کشور وجود داشته باشد باید دقیقا بررسی شود.
رئیس سازمان زیر ساخت در پاسخ به این سوال که حملات داخلی و خارجی چه میزان بوده و چقدر توانسته اینترنت را مختل کند؟ خاطرنشان کرد: موضوع حملات منع سرویس همواره وجود دارد، اما با استفاده از سیستم آنتی‌دیدسس زیرساخت به صورت کامل با اینحملات از خارج کشور مقابله می‌کنیم. اما در خصوص حملاتی که از داخل کشور باشد وظیفه مقابله با آنها برعهده اپراتور‌ها است.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی طولانی‌‎ترین دوچرخه هوایی روی آب کشور در شورابیل اردبیل
  • راه اندازی طولانی‌‎ترین دوچرخه هوایی روی آب کشور در شورابیل
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با امیرعبداللهیان
  • گروه های ذینفع از سنگ اندازی برای مصوب نشدن لایحه اصلاح «قانون مالیات های مستقیم» دست بر نخواهند داشت
  • گروه های ذینفع از سنگ اندازی برای مصوب نشدن «لایحه اصلاح مالیات های مستقیم» دست بر نخواهند داشت
  • ایران چگونه حملات سایبری DDoS را دفع می‌کند؟
  • تفاهم نامه راه‌اندازی سامانه ویژه ناشنوایان گلستان امضا شد
  • پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل روحیه همه را تقویت کرد
  • نخست‌وزیر کویت منصوب شد
  • سرویس راهنمای پیامکی شرکت گاز آذربایجان‌غربی راه‌اندازی شد