Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@10:08:15 GMT

۸ راهکار ساده برای افزایش حجم

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۸۹۹۲۹

۸ راهکار ساده برای افزایش حجم

"شیر مادر" از ابتدای زندگی نوزاد تا پایان آن ضامن رشد و سلامتی فرزند است. (برای اطلاع از تاثیر شیر مادر بر سلامتی فرزند اینجا را بخوانید)

برخی از مادران نگران کم بودن حجم شیر خود هستند؛ در این مطلب راهکار‌هایی برای بهبود و تداوم شیردهی ارائه خواهیم کرد.

مکیدن مکرر و صحیح پستان توسط شیرخوار

مهم‌ترین عامل در افزایش شیر مادر، مکیدن درست و مکرر از پستان به مدت کافی و تغذیه برحسب میل و تقاضای شیرخوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اگر شیر ترشح شده در پستان‌ها مرتباً تخلیه نشود، به تدریج تولید و ترشح آن کاهش یافته و سپس متوقف می‌شود؛ هرچه تغذیه با شیر مادر پس از تولد زودتر شروع شود، احتمال موفقیت در امر شیردهی بیشتر است.

آرامش خاطر و اعتماد به نفس مادر

آرامش خاطر و اعتماد به‌نفس مادر از دیگر عوامل موثر در شیردهی است؛ نگرانی و اضطراب می‌تواند باعث کاهش جاری شدن شیر مادر شود؛ از مهم‌ترین عواملی که ممکن است در روز‌های اول باعث نگرانی مادر شود، تصور کم بودن حجم شیر است.

مادران باید به یاد داشته باشند که در روز‌های اول پس از زایمان گرچه به نظر می‌رسد مقدار شیر کم است، اما این مقدار به اندازه‌ای است که نیاز نوزاد را برطرف می‌کند و متناسب با حجم معده او است؛ به تدریج که نوزاد به دفعات بیشتر و مکرر، پستان مادر را می‌مکد بر حجم شیر هم افزوده می‌شود و نیاز‌های بعدی وی را تأمین می‌کند.

حمایت همسر

از آنجا که وضعیت روحی زنان بر تداوم شیردهی موثراست، حمایت‌های عاطفی همسر می‌تواند باعث بهبود وضعیت شیردهی شود؛ زنان شاد، انگیزه بیشتری برای شیردادن به فرزندان خود دارند.

وضعیت درست شیر دادن

وضعیت شیر دادن و گرفتن پستان توسط شیرخوار، نقش مهمی در تداوم شیردهی دارند؛ به طوری که بیش از ۹۰ درصد مشکلات شیردهی ناشی از رعایت نکردن این دو عامل مهم است؛ در حالی که اگر نحوه در آغوش گرفتن و شیر دادن صحیح باشد از بروز احتقان و درد پستان، ترک خوردن نوک پستان، انسداد مجاری شیر، ماستیت و آبسه پستان جلوگیری می‌شود.

اگر شیرخوار هنگام به دهان گرفتن پستان، نوک آن و بخشی از هاله را به درستی در دهان نگیرد، مکیدن نوک پستان به تنهایی، می‌تواند موجب صدمه، زخم شدن و ترک خوردن آن شود.

تغذیه و فعالیت جسمی مناسب

در دوران شیردهی مادر باید از خستگی مفرط پرهیز کرده و از خواب و استراحت کافی برخوردار باشد ضمن انجام فعالیت جسمی مناسب، به تغذیه خود نیز توجه کند و از کم خوردن، رژیم گرفتن و کاهش غیرعادی وزن اجتناب کند.

یک رژیم غذایی متعادل و متنوع می‌تواند تداوم شیردهی را تضمین کند و پرهیز از خوردن حبوبات یا ادویه جات خاص در دوران شیردهی ضرورتی ندارد.

تقویت سیستم ایمنی مادر

ویتامین A. مورد نیاز مادر، از طریق مصرف سبزی‌های زرد مانند هویج، کدو حلوایی و سبزی‌های سبز مانند اسفناج و میوه‌هایی مانند خرمالو، طالبی، نارنگی و زردآلو تأمین می‌شود و باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی مادر شده و از بروز بسیاری بیماری‌ها که منجر به بی حالی مادر و کاهش توان او در شیردهی می‌شوند، جلوگیری می‌کند.

پرهیز از پرخوری یا رژیم‌های کاهش وزن

مادری که شیر می‌دهد نباید در تغذیه خود افراط کند، چون دچار اضافه وزن و چاقی می‌شود همچنین مادران باید توجه داشته باشند که اضافه وزن ناشی از بارداری امری طبیعی است و این وزن اضافه عموماً در شش ماه اول و نهایتا تا پایان دوران شیردهی به تدریج کاهش می‌یابد؛ پیروی از رژیم‌های کاهش وزن در دوران شیردهی می‌تواند اثرات منفی بر شیرخوار بگذارد.

فعالیت جسمی مناسب

نرمش و حرکات ورزشی سبک ۴ تا ۶ بار در هفته پس از ۶ تا ۸ هفته بعد از زایمان برای اکثر مادران مناسب است همچنین پیاده روی روزانه در هوای پاک و سالم و قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب می‌تواند به پیشگیری از خستگی و پوکی استخوان در زنان کمک کند.     منبع:بهداشت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: شیر شیرمادر افزایش حجم شیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۹۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه وارد کانال ۴۳ میلیون تومان شد

به گزارش قدس آنلاین، از ابتدای هفته روند ریزشی قیمت طلا و سکه شروع شد؛ به گونه‌ای که قیمت سکه امامی (طرح جدید) روز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه به کانال ۴۲ میلیون تومان وارد شد. منتهی روند نزولی قیمت‌ها دیروز متوقف و نرخ طلا و سکه اندکی رو به افزایش گذاشت تا جایی که نرخ سکه طرح جدید مجدد از مرز ۴۴ میلیون تومان عبور کرد و به قیمت ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

با شروع روزی کاری چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه مجدد قیمت سکه هر چند اندک اما روند نزولی به خود گرفته است؛ بر این اساس قیمت سکه امامی طرح جدید (تا لحظه تنظیم گزارش) امروز نسبت به دیروز (۲۸ فروردین ماه) با کاهش ۲۷۰ هزار تومانی به ۴۳ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان رسید.

البته قیمت سکه بهار آزادی نسبت به دیروز با افزایش ۲۶۵ هزار تومانی مواجه و روی رقم ۴۰ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان ثبت شد.

قیمت نیم سکه هم نسبت به دیروز ۲۰۰ هزار تومان افت کرد و به ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

ربع سکه نیز نسبت به دیروز با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی به ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت سکه یک گرمی هم با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به دیروز، ۷ میلیون و ۹۰ هزار تومان شد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم که دیروز ۳ میلیون و ۷۵۶ هزار تومان بود با افزایش حدود ۱۵ هزار تومانی به ۳ میلیون و ۷۷۱ هزار و ۹۰۰ تومان رسید.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • جوجه یک روزه چرا گران شد؟
  • تولید جهانی نفت کاهش یافت
  • جوجه یک روزه گران شد؟ | فروش جوجه با این قیمت ها تخلف است
  • لیمو یک عنصر مهم برای کاهش وزن است
  • قیمت طلا چند دلار شد؟
  • مواجهه ۲.۴۲ درصدی خانواده‌های ایرانی با هزینه‌های سلامت/ راهکار‌های کاهش هزینه‌های کمرشکن سلامت در ایران
  • آخرین قیمت طلا و سکه در بازار
  • سکه وارد کانال ۴۳ میلیون تومان شد
  • بهترین راهکار برای کاهش وزن
  • نوشیدنی مفیدی که کلسترول خوب را افزایش می‌دهد