Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ محسن هاشمی در تذکری در یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) گفت: شرایط سخت و حصر امام عسکری (ع) و دو امام قبل از ایشان توسط خلفای عباسی به گونه‌ای بود که این امام برای ارتباط با جامعه شیعیان، اقدام به ایجاد ساختار مدنی از نمایندگان خود جهت ارتباط با مردم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امام عسکری (ع) با روشنگری و ارائه دانش اسلامی، در صیانت از قرآن و عقاید اسلامی در زمانه‌ای که مادیون و مخالفین وحی، حضور گسترده‌ای در جامعه داشتند، نقش برجسته‌ای ایفا نمودند و در عین حال با تحرکات نظامی و قیام‌های مسلحانه و خشونت‌بار برخی از فرقه‌های انشعابی از شیعه مخالفت نمودند.

وی همچنین با اشاره به افزایش برودت هوا در نیمه دوم سال اظهار داشت: با افزایش برودت هوا در این ایام سال، در صورت عدم تداوم بارندگی شاهد افزایش آلودگی هوا و خطرات ناشی از آن برای سلامت جامعه هستیم که تنها راهکار آن استفاده بیشتر از سیستم حمل ونقل عمومی در این ایام توسط شهروندان است.

وی با اشاره به انتظار به حق مردم درخصوص رفع کمبود‌های ناوگان اتوبوسرانی و مترو در ساعات پیک ترافیکی گفت: در حوزه مترو طی ماه‌های آینده شاهد اضافه شدن ده قطار شامل ۷۰ واگن به ناوگان خواهیم بود که البته این سه قطار تنها چند درصد از نیاز مترو را تامین می‌کند و وضعیت در اتوبوسرانی، به مراتب دشوارتر است.

هاشمی افزود: تعداد ناوگان اتوبوسرانی تهران، طی ده سال گذشته از بیش از ۷ هزار دستگاه، به جای سی درصد افزایش مطابق برنامه، به کمتر از شش هزار دستگاه رسیده و عمر آن نیز از ۵ سال به ۱۱ سال رسیده است به نحوی که نیمی از ناوگان فعلی اتوبوسرانی تهران در حال حاضر فرسوده است و روزانه بیش از ۳۰۰ مورد توقف ناشی از خرابی اتوبوس در تهران رخ می‌دهد که موجب افزایش ترافیک و نارضایتی شهروندان می‌گردد.

رییس شورای شهر با بیان اینکه این امر باعث شده که طی دهه گذشته استفاده از اتوبوس توسط شهروندان حدود سی درصد کاهش یابد واز ۳.۲ میلیون به ۲.۳ میلیون سفر در روز برسد، ادامه داد: این باعث شد خودرو‌های شخصی و تاکسی‌های اینترنتی کمبود اتوبوس را جبران کنند که موجب تشدید آلودگی هوا شده است.

هاشمی از مسئولان در شهرداری تهران و مسئولان دولتی درخواست کرد در چارچوب دستور رییس جمهور برای تامین ۱۹ هزار اتوبوس شهری که ۵ هزار دستگاه آن متعلق به تهران است و همچنین تامین ۱۳۰۰ واگن مترو پیگیری‌های خود را افزایش دهند تا وضعیت ترافیکی و آلودگی هوای تهران بحرانی‌تر نشود.

رئیس شورای شهر ادامه داد: این واقعیت که دولت روزانه ۸۰ میلیارد تومان یارانه بنزین تهران را می‌پردازد، اما تاکنون یک ریال یارانه بلیط مترو پرداخت نشده و طی شش سال گذشته یک دستگاه اتوبوس از سوی دولت به تهران تحویل داده نشده است، تلخ و برخلاف سیاست حمایت از محیط زیست، اقشار آسیب‌پذیر و اقتصاد مقاومتی است و امیدواریم با توجه به دستورات مساعد رییس جمهور و معاون اول، به سرعت اتفاق خوبی برای وضعیت بحرانی اتوبوسرانی تهران رخ دهد.

برچسب ها: رویداد24 ، محسن هاشمی ، اتوبوس ، گلایه محسن هاشمی از دولت ، حمل و نقل عمومی ، یارانه بنزین ، شورای شهر تهران ، شهرداری تهران سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 محسن هاشمی اتوبوس حمل و نقل عمومی یارانه بنزین شورای شهر تهران شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۹۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درب‌های بهشت زهرا (س) در شب‌های قدر باز است

همرمان با شب‌های قدر ، درب‌های اصلی بهشت زهرا(س) بر روی عموم شهروندان باز خواهد بود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم روابط عمومی سازمان بهشت زهرا(س) در اطلاعیه‌ای از باز بودن درب‌های اصلی این آرامستان در شب‌های قدر جهت حضور زائرین در گلزار مطهر شهدا و یا در کنار مزار درگذشتگان در قطعات عمومی خبر داد.

افزایش ساعت کاری مترو تهران در شب‌های قدر

همچنین رضا محمدنژاد افزود: مترو تهران به منظور تکریم شب‌زنده‌داران و تسهیل تردد آنها به مساجد، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی، زمان سرویس‌دهی در خطوط درون‌شهری مترو در شب‌های نوزدهم، بیست‌ویکم و بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان، تا ساعت 2 بامداد افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی و مترو مشهد به حرم مطهر رضوی
  • جزییات خدمت رسانی مترو و اتوبوسرانی پایتخت در شب قدر
  • خدمات رسانی مترو و اتوبوسرانی پایتخت در شب قدر
  • محسن رضایی با یک هواپیمای جنگنده به تهران آمد
  • گلایه رانندگان از وضعیت بد آزادراه زنجان - تبریز
  • گلایه رانندگان از وضعیت بد آزادراه زنجان - تبریز + فیلم
  • اولین جلسه کمیته ترافیکی روز جهانی قدس برگزار شد/ مسیر‌های خدمات دهی اتوبوس و‌تاکسی و مترو مشخص گردید 
  • مسیرهای خدمات دهی اتوبوس وتاکسی و مترو در روز قدس مشخص شد
  • درب‌های بهشت زهرا (س) در شب‌های قدر باز است
  • افزایش بهای بلیت قطار شهری مشهد اعمال شد/ افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه