Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر – گروه استان ها: دیابت یکی از بیماری های قرن جاری است که به دلیل نحوه زندگی، وراثت، کمبود تحرک و نوع تغذیه شیوع زیادی در جامعه دارد.

این بیماری انواع مختلف دارد و افرادی که به دیابت نوع یک مبتلا هستند باید روزانه داروی انسولین تزریق کنند، اما بیماران دیابتی در استان کرمان طی یک ماه گذشته برای تامین انسولین «نوو رپید» با مشکل مواجه شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من باید هر روز این دارو را تزریق کنم اما هر بار که به داروخانه ها مراجعه می کنم می گویند انسولین نوو رپید را ندارند

در این میان تماس ها با خبرگزاری مهر برای انتقال مشکل کمبود این دارو نیز افزایش یافته است، یکی از این افراد می گوید: من باید هر روز این دارو را تزریق کنم اما هر بار که به داروخانه ها مراجعه می کنم می گویند انسولین نوو رپید را ندارند.

وی افزود: چندین سال است این دارو را تزریق می کنم و هر زمان که به هر دلیل دارو تزریق نشود دچار سرگیجه، فشار خون، تاری دید می شوم و سیستم عمومی بدنم مختل می شود از مسئولان می خواهیم هر چه زودتر این مشکل را رفع کنند.

انسولین در زندگی فرد دیابتی نقش ضروری دارد

علی یکی دیگر از متقاضیان انسولین است که می گوید: این نوع انسولین در واقع از جمله داروی های سریع الاثر محسوب می شود و شامل ماده فعال انسولین آسپارت می باشد که برای برخی از بیماران دیابتی کاربرد ضروری دارد.

وی که خود دانشجوی پزشکی است می گوید: این دارو اکثرا به صورت روزانه بنا به میزان گلوکز خون بیمار تزریق می شود و عدم تزریق می تواند عوارضی برای بیمار داشته باشد البته داروهای جایگزینی نیز وجود دارد که در زمان عدم دسترسی به دارو می توان از آنها استفاده کرد.

وی افزود: با این وجود درمان تخصصی برخی از بیماران دیابتی تنها با تزریق این دارو امکان پذیر است.

این نوع انسولین بسیار شبیه به انسولینی است که بدن انسان تولید می کند و بسیار سریع نیز جذب بدن می شود

این دانشجوی پزشکی گفت: این نوع انسولین بسیار شبیه به انسولینی است که بدن انسان تولید می کند و بسیار سریع نیز جذب بدن می شود. با تزریق این دارو بلافاصله گلوکز از خون وارد سلولها می شود سطح قند خون بیمار کاهش می یابد.

وی می گوید: تامین این دارو در اسرع وقت یکی از نیازهای بیماران دیابتی است و انتظار داریم مسئولان بلافاصله در این خصوص اقدام کنند.

زهرا یکی دیگر از متقاضیان این نوع انسولین است که می گوید: روزهاست برای تامین انسولین به داروخانه های مختلف مراجعه کرده ام اما نتیجه ای نداشته و گونه های دیگر انسولین نیز برای من جوابگو نیست بطوریکه دچار تاری دید شدید و مشکلات متعدد شده ام و چون بیماری کلیوی دارم مشکلاتم تشدید شده است.

دارو در گمرک وجود دارد و به زودی ترخیص می شود

مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در گفتگو با مهر اظهارداشت: کمبود این دارو محدود به استان کرمان نیست و این محدودیت در کل کشور وجود دارد و مسئولان در حال تلاش برای تامین فوری دارو هستند.

محمد حسیبی افزود: اما آنچه که مهم است اینکه در مجموع سه نوع انسولین در بازار وجود دارد و کمبود انسولین در خصوص سایر گونه های این دارو در استان کرمان وجود ندارد و در صورت مراجعه بیماران میتوانند گونه های دیگر را دریافت کنند.

سه نوع انسولین در بازار وجود دارد و کمبود انسولین در خصوص سایر گونه های این دارو در استان کرمان وجود ندارد و در صورت مراجعه بیماران میتوانند گونه های دیگر را دریافت کنند

وی با اشاره به اینکه با پزشکان غدد در استان کرمان تعامل شده است و قرار است به این دست بیماران گونه جایگزین دارو تجویز شود، این گونه انسولین که در استان کرمان با کمبود مواجه شده گونه ای خاص محسوب می شود و قابل جایگزین با انسولین قلمی است و از این بیماران می خواهیم بلافاصله برای جایگزین کردن دارو با پزشک خود تماس بگیرند.

وی تاکید کرد: کمبود انسولین به اطلاع مسئولان مربوطه رسیده است و دارو وارد کشور شده و هم اکنون در گمرک است و مراحل ترخیص را طی می کند و پیش بینی می کنیم حداکثر تا دو هفته دیگر در همه داروخانه ها توزیع شود.

مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: این نوع انسولین نوو رپید است که به عنوان دارویی که سریع اثر می کند شناخته می شود و به دلیل مشکلاتی در گمرک با کمبود مواجه شده است و این مشکل در حال رفع شدن است.

حسیبی گفت: با تمهیدات صورت گرفته بیماران در صورت مراجعه به پزشکان متخصص غدد راهنمایی می شوند و عوارضی برای آنها ایجاد نمی شود.

وی ادامه داد: پیش بینی می کنیم طی روزهای آینده این نوع انسولین در دسترس مردم قرار گیرد و مشکل رفع شود.

کد خبر 4763035

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی کرمان انسولین دارو یوم الله 13 آبان بوشهر راهپيمايي 13 آبان ایلام گرگان بارش باران پدافند غیرعامل خطبه های نماز جمعه شهرکرد بیرجند مشهد قزوین شهادت امام رضا ع تئاتر کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۰۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری برای اخذ مجوز داروخانه هلال احمر کرمانشاه

محمدی مدیرعامل هلال احمر کرمانشاه گفت: در گام بعدی باید مجوز سازمان غذا و دارو کشور اخذ شود و تا زمانی که چنین مجوزی را نداشته باشیم، هیچ شرکتی نمی‌تواند به داروخانه هلال احمر دارو بدهد.

وی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی نیز باید پیگیری‌هایی برای اخذ مجوز سازمان غذا و دارو کشور انجام دهد، اما متاسفانه گویا تمایلی به پیگیری برای اخذ مجوز داروخانه هلال احمر ندارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه یادآور شد: اگر دانشگاه علوم پزشکی بخواهد و با جدیت پیگیری کند، این مجوز از سوی سازمان غذا و دارو اخذ می‌شود.

محمدی با بیان اینکه کرمانشاه همچنان تنها مرکز استانی در کشور است که داروخانه هلال احمر ندارد، افزود: در حال حاضر ۳۸ داروخانه هلال احمر در کشور فعالیت دارند و برخی استان‌ها حتی چند داروخانه دارند.

وی احداث داروخانه هلال احمر را حق مردم کرمانشاه دانست و این امر را برای تامین دارو‌های تک نسخه‌ای و کمیاب خصوصا برای بیماران خاص و صعب‌العلاج از جمله بیماران سرطانی بسیار مهم دانست و اظهار کرد: همین حالا نیز هلال احمر برای دارو بیماران نیازمند کمک‌هایی ارائه می‌دهد و چه بهتر است که این کمک‌ها از طریق داروخانه هلال احمر ساماندهی شود تا بتوان برخی دارو‌های بیماران نیازمند را رایگان در اختیار آنها قرار داد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران
  • پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • اعتصاب داروسازان فرانسویدر روز سی ام مه
  • پیگیری برای اخذ مجوز داروخانه هلال احمر کرمانشاه
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • کلاهبرداری مرگبار با داروی آلزایمر
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • کلاهبرداری مرگ‌آلود با داروی درمان آلزایمر