Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوترابی با بیان اینکه اختلافات بین حقوقدانها و کمیسیون قضایی در مورد مهریه زیاد است، گفت: با بالا رفتن قیمت سکه آمار زندانیان مهریه به ۴۵۰۰ نفر رسید.

«ابوالفضل ابوترابی» در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد بحث حذف زندان از مهریه گفت: اختلاف بین حقوقدانها و کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در مورد مهریه زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر 16طرح و پیشنهاد در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در مورد مهریه مطرح است و هنوز کمیسیون نتوانسته است راجع به یکی  از این پیشنهادات به جمع بندی برسد.

 

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هر کدام از این پیشنهادات یکسری محاسن و معایب دارند و به همین دلیل هنوز نتوانسته ایم در باب مهریه به تصمیم قاطعی برسیم البته در حال حاضر کارگروه مهریه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی یکی از این پیشنهادات را مورد بررسی و اجماع نظر اعضا قرار گرفته است.

 

وی ادامه داد: ما معتقدیم زندان رفتن مردان نه برای خانمی که طالب مهریه است مفید است و نه برای آقایی که قرار است آن مهریه را پرداخت کند و دراین مسیر می خواهیم به راهکاری برسیم که ضمن حذف مهریه های سنگین، مهریه را نیز به صورت اقساطی در نظر بگیریم.

 

ابوترابی بیان کرد: در حال حاضر مهریه عین سکه است و با توجه به اینکه قیمت سکه در کشور ناگهان جههش چندین برابری داشت لذا بسیاری از آقایانی که یا کارمند  بودند و یا تمکن مالی کافی نداشتند توان پرداخت ماهی یک سکه را نداشتند و به همین دلیل به یکباره تعداد زندانیان مهریه ما به  4500 نفر رسید آن هم به این دلیل که این آقایان توان پرداخت مهریه که عین سکه بود را نداشتند.

 

وی ادامه داد: ما برای حل این مشکل به راهکاری رسیدیم که قانون به نحوی اصلاح شود که یک سوم حقوق شخص به صورت ماهیانه برای پرداخت مهریه در نظر گرفته شود و درواقع پرداخت مهریه فقط با سکه نباشد بلکه به صورت نقدی نیز امکان پرداخت مهریه وجود داشته باشد و با این روش هم به پرداخت کننده مهریه فشار مضاعف اقتصادی نمی آید هم خانمی که خواهان دریافت مهریه است مهریه اش را دریافت می کند و هم آمار زندانیان مهریه در کشور زیاد نمی شود.

 

ابوترابی خاطرنشان کرد: این پیشنهاد در حال حاضر در کارگروه مهریه به تصویب رسیده است و باید به صحن کمیسیون بیاید که مورد بررسی قرار گیرد./

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان 13 آبان ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی یوم الله ۱۳ آبان کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل مجلس استکبار ستیزی کانون های مساجد روز 13 آبان مهریه ابوترابی زندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۰۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی دلیگانی، نماینده مجلس: طرح نوری که در فراجا در حال اجراست، مناسب است و از آن حمایت می کنیم

فارس نوشت: عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: طرح نوری که در فراجا در حال اجرا است طرح مناسبی است و از آن حمایت می‌کنیم.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای طرح عفاف و حجاب گفت: حجاب و عفاف موضوعی دینی و ارزشی است که در تاریخ و تمدن کشورمان وجود داشته است. وقتی تاریخ را نگاه می‌کنیم در همه دوران‌ها حجاب را به‌عنوان یک ارزش همه قبول داشتند و آن را رعایت کردند.

وی افزود: طرح نوری که در فراجا در حال اجرا است طرح مناسبی است و از آن حمایت می‌کنیم.

حاجی دلیگانی ادامه داد: البته از سایر دستگاه‌ها می‌خواهیم به تکالیف و وظایفشان در حوزه حجاب وعفاف که در قانون آمده عمل کنند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰ دستگاه ازجمله آموزش‌وپرورش، وزارت علوم، وزارت بهداشت و دیگر دستگاه‌ها وظایفی برای اجرای قانون حجاب و عفاف دارند.

وی در پایان گفت: دستگاه‌ها باید شرایطی را فراهم کنند که بانوان و دختران ما همه بتوانند در یک فضای همراه با امنیت و با رعایت آنچه که شرع مقدس آمده زندگی خوبی داشته باشند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دفاع نماینده عضو جبهه پایداری از گشت محلی سپاه/ حاجی دلیگانی: تعارضی با وظایف نیروی انتظامی ندارد وقتی نماینده مجلس وزیر ارشاد را نمی شناسد! (عکس)

دیگر خبرها

  • ◄ پیدا کنید خروجی جلسات کمیسیون ایمنی راه ها را !
  • تخت معاینه تاشو: کیفیت بالا، قیمت مناسب
  • اشتهارد؛ شهرستان بدون زندانی مهریه
  • حاجی دلیگانی، نماینده مجلس: طرح نوری که در فراجا در حال اجراست، مناسب است و از آن حمایت می کنیم
  • عباس‌زاده: تعمیق و توسعه روابط ایران و پاکستان ضریب امنیت را بالا می‌برد/ سوءتفاهمات بین دو کشور باید برطرف شوند+ فیلم
  • نماینده مجلس: از فراجا برای اجرای طرح نور حمایت می‌کنیم
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • قیمت نفت اندکی بالا رفت
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو
  • معرفی بیش از ۱۰۰ واحد مختلف به مراجع قضایی استان