Web Analytics Made Easy - Statcounter

با استفاده از تسهیلات بانک کشاورزی در اجرای طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری،تاکنون بیش از ۴۵هزار کسب و کار جدید در این مناطق ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، با استفاده از تسهیلات بانک کشاورزی در اجرای طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری،تاکنون بیش از ۴۵هزار کسب و کار جدید در این مناطق ایجاد و برای بیش از ۹۱ هزار نفر از روستائیان و عشایر کشور اشتغالزایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روح اله خدارحمی مدیرعامل این بانک، با بیان این مطلب اظهار داشت: از ابتدای شروع طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری در بهمن ماه ۱۳۹۶ تا ابتدای آبان ۱۳۹۸ با پرداخت ۴۷ هزار و ۵۲۸ میلیارد ریال تسهیلات با نرخ ۶ درصد ، از ایجاد ۴۵۰۰۰ طرح و کسب و کار کوچک حمایت و زمینه ایجاد اشتغال برای بیش از ۹۱ هزار نفر از روستاییان و عشایر فراهم شده است.

شایان ذکر است برای اطلاع از جزییات عملکرد بانک کشاورزی در طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری می توانید به لینک مراجعه کنند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان 13 آبان ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی یوم الله ۱۳ آبان کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل مجلس استکبار ستیزی کانون های مساجد روز 13 آبان بانک کشاورزی روستا و عشایر روستاها روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۱۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد درآمد پایدار با محصولات کم آب طلب، پربازده و اقتصادی

ایسنا/خراسان رضوی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قوچان گفت: خشکسالی‌ها و کاهش منابع آبی و کاهش تولید در بخشی از محصولات کشاورزی موجب شده که محصولات کم آب طلب، پربازده و اقتصادی برای ایجاد درآمد پایدار اهمیت یابد.

هادی زحمتی در گفت و گو با ایسنا از کاشت زیره سبز مناسب کشت در دیم‌زارهای قوچان خبر داد و افزود: در صورت کاهش بارش‌ها در شهرستان، کشت این گیاه دارویی همراه با آبیاری تکمیلی برای دستیابی به عملکرد اقتصادی توسط کشاورزان شهرستان از نقش مؤثری برخوردار خواهد بود.

وی عنوان کرد: با توجه به اجرای طرح جهش تولید در اراضی دیم برنامه کشت گیاهان دارویی دیم در شهرستان شناسایی و ترویج می‌شود.

 زحمتی بیان کرد: حتی اگر عملکرد تولید زیره در یک هکتار ۳۵۰ کیلوگرم باشد با توجه به قیمت مناسب آن به ازای هر کیلوگرم است از نظر اقتصادی بسیار مناسب است.

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قوچان خاطرنشان کرد: خشکسالی‌ها و کاهش منابع آبی و کاهش تولید در بخشی از محصولات کشاورزی الزام به تغییر الگوی کشت را دو چندان کرده است و محصولات کم آب طلب، پربازده و اقتصادی برای ایجاد درآمد پایدار اهمیت یافته است.

وی گفت: گیاهان دارویی مزایای خاصی در نیاز آبی کم، سازگاری بالا، نقش در سلامت و بهداشت، ایجاد اشتغال‌زایی دارند.

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قوچان در ادامه از سبز شدن ارقام نخود کشت شده به صورت انتظاری در این طرح خبر داد و گفت: در ارقام مختلف گندم کشت شده قبل از باران مؤثر در آخر مهرماه متأسفانه به دلیل بارندگی نامناسب در پاییز و دو نم شدن بذور، سطح سبز ضعیفی دارند در حالی که کشت رقم باران پس از بارندگی‌های مؤثر سطح سبز خوبی دارد.

وی بیان کرد: این طرح به منظور انتقال یافته‌های تحقیقاتی کشت دیم به کشاورزان در مناطق دیم خیز شهرستان قوچان در دهستان دولتخانه بخش باجگیران با عنوان پایگاه نوآوری جهش تولید در دیمزارها ایجاد شده است.

زحمتی گفت: تأثیر علف‌کش اتوبور در مزرعه نخود مورد بررسی قرار گرفته است و تا این لحظه نتیجه مثبت و قابل قبولی مشاهده نشده که نیاز به بازدید مجدد و بررسی بیشتر دارد.

وی در ادامه توجه به وضعیت اقلیمی و یا دسترسی به آب در زمان استفاده از کود سرک را بسیار مهم دانست و افزود: متأسفانه با توجه به کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی متعددی که در اکثر روستاهای تحت پوشش برگزار شده هنوز برخی از کشاورزان بدون توجه به پیش‌بینی هواشناسی و عدم احتمال بارش کود سرک استفاده می‌کنند.

زحمتی با بیان اینکه ضرورت رعایت اصول فنی در استفاده از کود سرک در دیمزارها اجتناب‌ناپذیر است، بیان کرد: در شرایط استفاده از کود سرک در کمترین بارندگی و استفاده بیش از اندازه از این نوع کود در آخر فصل موجب چروکیدگی دانه و کاهش تولید خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۱۳ هزار نفر از اهالی روستاهای کردستان از آب سالم
  • هم افزایی و هم اندیشی بانک توسعه تعاون و سازمان تعاون روستایی در نخستین روز کاری سال جدید
  • تعاونی‌ها زیر چتر حمایت بانک توسعه تعاون
  • هم افزایی و هم اندیشی بانک توسعه تعاون و سازمان تعاون روستایی در نخستین روز کاری سال جدید
  • ایجاد درآمد پایدار با محصولات کم آب طلب، پربازده و اقتصادی
  • توسعه مشاغل خانگی راهی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید
  • توسعه مشاغل خانگی راهی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید 
  • ایجاد ۷۰ هزار ظرفیت اشتغال در دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای
  • نوروزگاه عشایری صالح شهر در حال خدمت رسانی به مسافران نوروزی
  • نقش میکروموبیلیتی در ترویج عادات پایدار حمل‌ونقل در شهرها