Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا صید احمد مرادی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در چهل ساله گذشته ۵۰۰مجوز صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان صادر شده که ۱۷۰ واحد پروانه بهره برداری دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه این واحدها زمینه اشتغال ۲هزار نفر را فراهم کرده اند افزود: ۸۰۰هزارتن محصولات زراعت، باغبانی، دامی و آبزیان را تولید می کنند که در این راستا  یکهزارو ۴۶۹ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در صورتی که ۵۰۰ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی فعال شوند زمینه اشتغال هفت هزارو ۴۱۰ نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم می شود و هشت هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت می گیرد.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: مجوز ایجاد ۵۱ واحد سردخانه نگهداری تولیدات کشاورزی در استان صادر شده که ۱۱واحد با ظرفیت ۲۰هزارتن به بهره برداری رسیده است.

مرادی اظهار داشت: اکنون ۹ سردخانه فعال در استان وجود دارد و ۱۶ واحد دیگر با پیشرفت هشت تا ۶۰درصد در حال احداث است.

وی با بیان اینکه نمی توان کشاورزان را در راستای عرضه تولیدشان محدود کرد افزود: آنها می توانند محصولات را صادر کنند اما با ایجاد سردخانه ها مجاب می شوند تا محصول تولیدی را در استان نگهداری کنند.

مرادی با اشاره به اینکه یکی از راهبردهای وزارتخانه راندمان تولید در بخش کشاورزی می باشد گفت: سالانه بیش از سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در حوزه های زراعت، باغبانی، دام، طیور و آبزیان در استان تولید می شود.

وی هدف از ایجاد واحدهای سردخانه ای را کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، عمل آوری و بسته بندی، فعال کردن صنعت کشاورزی، توسعه صادرات و بازاریابی، فعال کردن سیستم حمل و نقل، خدمات و بازار داخلی عنوان کرد.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه  اکنون ۱۱ کشتارگاه دام سبک و سنگین در استان وجود دارد که بیش از ۹۰ درصد فعال هستند ادامه داد :تعدادی از این واحدها نیاز به بازسازی، نوسازی و تعمیرات دارند.

مرادی با بیان اینکه بانک ها یک ضلع سرمایه گذاری در استان هستند اضافه کرد: متاسفانه برخی بانک ها از صدور مجوز در راستای ایجاد سردخانه استقبال نمی کنند این در حالیست که تحقق این امر  در اشتغالزایی، درآمد و ارزش افزوده تاثیر بسزایی دارد.

وی ادامه داد: ۹واحد فعال سردخانه ای با ظرفیت ۱۸هزارو ۸۸۴ تن در استان وجود دارد و ۲۰ واحد نیز با پیشرفت فیزیکی هشت تا ۶۰ درصد و با ظرفیت ۷۹هزار تن در دست احداث است.

مرادی گفت: بسیاری از واحدهای مشاغل خانگی در لرستان فعال هستند و صادرات محصول بسته بندی شده مانند سبزیجات، سیفی جات، زعفران، قارچ در دستور کار است.

وی مشاغل خانگی را اولویت دوم حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد و افزود: در راستای حمایت از فرآوری و بسته بندی محصولات، آماده اعطای مجوز هستیم.

وی ادامه داد: پخت انواع نان سنتی در استان مدتی به فراموشی سپرده شده  اما همکاری اداره غله و جهاد کشاورزی باعث احیا این محصول تولیدی شده است.

برچسب‌ها کشاورزی لرستان محصولات کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی لرستان محصولات کشاورزی کشاورزی لرستان محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۱۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید انواع بذر در مراکز تحقیقات کشاورزی فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در کشورمان ۴ هزار و ۴۳۰ طرح تحقیقاتی در استان فارس اجرا شده که ۲۸ درصد این طرح‌ها در زمینه تولید گندم بوده است.
مرادی افزود: پارسال بیش از صد تن هسته اولیه بذر در مراکز تحقیقات کشاورزی استان فارس تولید شده است که علاوه تامین بذر‌های مورد نیاز استان به بیش از ۱۵ استان دیگر هم ارسال شده است.
وی با بیان اینکه یکی از مراکز تحقیقاتی استان فارس ایستگاه کشاورزی داراب است، افزود: این ایستگاه بیش از ۶۴ سال قدمت دارد که در طول فعالیت خودش تاکنون بیش از ۳۰ رقم بذر گندم اصلاح، تکثیر و در اختیار کشاورزان قرار داده شده است.
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس هدف از تولید و اصلاح بذر‌های کشاورزی را ایجاد امنیت غذایی و افزایش بهره وری در زمینه‌های کشاورزی اعلام کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی
  • پیله مشکلات نوغاندارای؛ نبود صنایع تبدیلی است
  • افزایش ۲۰ درصدی تولید محصولات زراعی دیم در لرستان
  • 4 خوراکی خوشمزه و خنک برای فصل گرم
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • تولید انواع بذر در مراکز تحقیقات کشاورزی فارس
  • تولید سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در مرکزی
  • آماده‌سازی مرکز فناوری هسته‌ای با سه کاربرد کشاورزی در اردبیل
  • بهره برداری از مرکز پرتودهی گاما در اردبیل