Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی سفر پادشاه اسپانیا به همراه همسر و فرزندانش به شهر بارسلون، هزاران تن از تظاهرکنندگان در این منطقه با برپایی تجمع و با کوبیدن به قابلمه و سر دادن شعار "کاتالونیا پادشاه ندارد" به این سفر اعتراض کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، فلیپه ششم، پادشاه اسپانیا به همراه همسرش ملکه لتیزیا و دو دخترشان در یک مراسم اهدای جوایز به استعدادهای برتر جوان که از سوی شاهزاده جیرونا و تحت تدابیر محافظتی شدید نیروهای پلیس در شهر بارسلون برگزار شد حضور پیدا کردند

پادشاه اسپانیا در سخنرانی در این مراسم با اشاره به منطقه کاتالونیا گفت: امروز دیگر نمی‌توانیم فضایی برای بروز خشونت، بی تحملی و یا بی اعتنایی به حقوق و آزادی‌های دیگران قائل باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اعتراضات کاتالونیا گروهی از معترضان مخالف حاکمیت دولت مرکزی اسپانیا، اقدام به آتش زدن تصاویر پادشاه و پاشیدن رنگ به سمت نیروهای پلیس ضدشورش کردند.

گروه‌هایی از تظاهرکنندگان پرچمهای استقلال‌طلبان کاتالونیا را حمل می‌کردند و برخی از آنها در حین تلاش برای رساندن خود به یک ایست‌بازرسی پلیس در اطراف محل برگزاری مراسم مذکور، شروع به سر دادن شعارهای خشمگینانه علیه شرکت‌کنندگان در این مراسم کردند و در یک موقعیت نیز یکی از این شرکت‌کنندگان را هل دادند و تعدادی دیگر از آنها را مجبور به برگشتن و پیدا کردن یک ورودی دیگر کردند.

جدایی‌طلبان کاتالونیا خواستار استقلال پیدا کردن از اسپانیا و تشکیل یک جمهوری مستقل کاتالونیا هستند.

یکی از تظاهرکنندگان به نام دولورس آگویلرا، 70 ساله،  می‌گوید، حضور پادشاه اسپانیا در بارسلون یک اقدام تحریک‌آمیز است. او ادامه داد: ما زندانی‌های سیاسی در زندانهای اسپانیا داریم. ما نمی‌توانیم آن را بپذیریم.

دور جدید تظاهرات در کاتالونیا به دنبال احکام محکومیت دادگاه عالی اسپانیا علیه 9 تن از رهبران جدایی‌طلبان این منطقه در تاریخ 14 اکتبر اتفاق افتاد.

بحران اخیر در کاتالونیا همچنین باعث پیچیدگی‌های بیشتر در فضای سیاسی همراه با چنددستگی در اسپانیا همزمان با تدارک این منطقه برای برگزاری چهارمین انتخاباتش در چهارسال اخیر است؛ کشوری که چندین ماه است دولت مناسب و درستی نداشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کاتالونیا پادشاه اسپانیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۱۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات در اسپانیا برای توقف جنگ و نسل کشی در نوار غزه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در اسپانیا گزارش داد: در دومین روز پیاپی تظاهرات در بیش از ۹۰ شهر و شهرک اسپانیا برای درخواست توقف جنگ و نسل کشی در نوار غزه ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«ایمن الزبیر» با تهیه گزارشی در این باره گفت: در مادرید پایتخت اسپانیا شماری از فعالان با برگزاری تظاهرات خواهان به رسمیت شناختن دولت فلسطین و توقف جنگ در نوار غزه شدند.
وی افزود :همان گونه که انتظار می‌رفت ده‌ها هزار نفر در مادرید پایتخت اسپانیا در همبستگی با فلسطینیان وساکنان غزه به خیابان آمدند وبا سردادن شعار‌هایی جنایات رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان را محکوم و خواستار توقف جنگ در نوار غزه شدند.
او ادامه داد: تصویری که اکنون مشاهده می‌کنید در بیش از ده‌ها شهر و شهرک‌های اسپانیا تکرار شده است. روز گذشته هم ده‌ها هزار نفر از مردم بارسلونای اسپانیا در حمایت از مردم فلسطین به خیابان آمدند و در حمایت و همبستگی با مردم فلسطینیان وساکنان غزه شعار‌هایی سردادند و امروز هم همان تصویر در شهر مادرید در حال تکرار شدن است. این در حالی است که اسپانیا در گذشته و حتی در زمان بحران اقتصادی خود شاهد چنین تصاویری نبوده است.
این خبرنگار خاطرنشان کرد: تظاهر کنندگان شعار‌هایی با عنوان «زنده باد مردم فلسطین» سر دادند و از موضع دولت به خاطر به رسمیت شناختن کشور فلسطین قدردانی و تمجید کردند. اکنون ما شاهد یک تحرک مردمی و استثنایی در اسپانیا در حمایت از مردم فلسطین وساکنان غزه در همه رده‌های سنی هستیم. آنها خشم و غضب زیادی از رژیم اسرائیل به خاطر جنایاتش در غزه دارند واکنون درخواست آنها توقف فوری جنگ و برقراری آتش بس در نوار غزه است.

 

دیگر خبرها

  • آب شیرین‌کُن شناور راهکاری فناورانه برای مبارزه با خشکسالی
  • بازداشت معترضان طرفدار فلسطین در نیویورک
  • معترضان مقابل اقامتگاه نتانیاهو آتش به پا کردند
  • تجمع بزرگ حمایت از فلسطین مقابل دانشگاه یِیل آمریکا
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا
  • تظاهرات در اسپانیا برای توقف جنگ و نسل کشی در نوار غزه
  • تداوم تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • تظاهرات اسپانیایی‌ها علیه گردشگری انبوه
  • تظاهرات مردم اسپانیا در حمایت از غزه
  • تظاهرات مردم اسپانیا در حمایت از غزه+ فیلم