Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در مراسم پویش آرزوهای تهران از تغییر در سامانه 137 و همچنین ایجاد سامانه ای برای این پویش خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمد فرجود در این مراسم با بیان اینکه باید از ظرفیت های شهر برای حل مشکلات آن استفاده کنیم، گفت: برنامه مفصلی برای حرکت تهران به سمت شهر هوشمند ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نگاه کلی هوشمند سازی شهر نیاز به یک سری ابزار، ادوات و سیستم دارد اما نگاه کلان در اکثر شهرها برای هوشمند سازی به سمت نرم افزاری و شهروند محور سوق داده شده است. در واقع مبنای یک شهر هوشمند این است که شهروندان آن چه می خواهند، بتوان زیرساخت تحقق خواسته های شهروندان را فراهم کرد.
وی افزود: برنامه ریزی هایی که کمک می کند شهروندان در سیاست گذاری، تصمیم گیری و اجرای آن کنار متولیانی مانند شهرداری باشند، محور برنامه های شهر هوشمند است.
مدیر عامل سازمان فاوای شهرداری تهران ادامه داد: در حال تغییر در سامانه هایی مانند 137 که به طور سنتی ابزار اصلی بوده هستیم تا بتوانیم با ابزار دقیق تر و دریافت کامل تر اطلاعات، مشکلات مردم را رصد کنیم. همچنین مبنای سامانه «باهم» که برای پویش «آرزوهای تهران » طراحی شده مشارکت مردم و نوآوری است. امیدواریم با استفاده از این سامانه ها با همکاری هم شهر را بسازیم.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شهرنوشت، فرجود با بیان اینکه کلید بسیاری از موضوعات شفافیت است، اظهار داشت: در این دوره مدیریت شهری سعی شده تا درون شهرداری را برای بیرون آن شفاف تر کنیم و سامانه شفافیت یکی از شاخص های این مسئله است.
وی در پایان عنوان کرد: از دیگر اقدامات ما در رابطه با شهر هوشمند ایجاد مراکز شهروند هوشمند است که در آن از نظرات شهروندان در کارهای جدیدی که قرار است در فرایند تولید خدمات انجام شود استفاده خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مشارکت مردم نوآوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۲۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی گفت: نامگذاری امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب ترسیم شده، در هیچ یک از ایام نباید فراموش شود و مسئولان باید روش‌های مشارکت مردم در راستای تحقق شعار سال و جهش تولید را تبیین کرده و زمینه تشویق و تهییج مردم برای مشارکت در این امر مهم را فراهم کنند.

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی محلی برای سیاست گذاری در راستای تحقق شعار سال است و مدیران اقدامات لازم برای تحقق این امر مهم را بررسی کردند تا به صورت مصوبه ابلاغ شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه با اشاره به عملیات «وعده صادق» هم گفت: این عملیات در نوع خود بی نظیر بود و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان داد که هیمنه رژیم صهیونیستی، خیالی باطل است.

وی افزود:باید اقدامات تمهید شده برای بهبود وضعیت سلامت در کشور و ارتقای شاخص‌های سلامتی اقشار مختلف در دستور کار جدی شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد.

امام جمعه ارومیه با ابراز نگرانی از کم تحرکی بخش قابل توجهی از جامعه افزود: رقم ۷۹ درصدی ذکر شده در این خصوص در کشور قابل قبول نیست و باید برای تحرک بیشتر اقشار مختلف تلاش زیادتری صورت گیرد.

گفتنی است؛ مباحث فرهنگی مربوط به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم»  بررسی «سند برنامه ارتقای فرهنگ سلامت» مصوبه هشتصدمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور مورخ ۱۳‏/۴‏/۱۴۰۲ جهت اجرایی سازی آن در استان t تشریح سند ترویج فرهنگ ورزش همگانی توسط مدیر کل ورزش و جوانان استان، و بررسی اولویت‌های فرهنگی سال ۱۴۰۳ از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

دیگر خبرها

  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • هوشمندسازی به خوبی در شهر تهران پیش نرفت/ آینده جهان به سمت تکنولوژی و فناوری است
  • تحقق شعار سال جزو وظایف ارکان نظام اسلامی است
  • مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • ۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود
  • پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان
  • افزایش ظرفیت‌های جدید سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ شیراز
  • تحقق آرزوی ۴۵ ساله مردم بنوار ناظر اندیمشک
  • جزییات پویش های شهرداری تهران در نوروز و ماه رمضان | وقتی جشن‌های بزرگ برای کودکان و نوجوانان برگزار شد