Web Analytics Made Easy - Statcounter

 احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه، 14 آبان) مجلس شورای اسلامی در سوال ملی خود از محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر اینکه علت حضور کشتی‌های صنعتی چینی در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان و صیادی غیرقانونی چیست؟ گفت: بیش از 300 هزار خانوار از طریق صیادی ارتزاق می‌کنند و برخی از آنها 20 سال است که به دنبال مجوز هستند اما کشتی‌های خارجی به راحتی در آب‌های ایران حضور می‌یابند و صیادی می‌کنند که ابتدا تکذیب می‌شد اما امروز تأیید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اخبار سیاسی- وی با بیان اینکه تعداد کشتی‌های خارجی صیادی در خلیج فارس از 2 فروند در سال 1387 به 120 فروند در سال 1398 رسیده است، افزود: تعداد این کشتی‌ها در سال 1396 نسبت به سال 1395، 500 درصد افزایش داشته که ضابطه‌مند نیز نیست. 

نماینده مردم بندرعباس در مجلس تصریح کرد: فانوس ماهی‌ها و سایر ماهی‌های با ارزش توسط کشتی های صیادی خارجی صید می شوند که با این کار ما شاهد کاهش صید و افزایش قیمت آبزیان و اعتراض صیادان بومی و سنتی هستیم.

مرادی با انتقاد از صادرات ماهی‌ها به کشورهای چین، تایلند و ویتنام گفت: 35 فروند کشتی چینی در قالب قرارداد اجاره به شرط تملیک با شرکت‌های ایرانی قرارداد دارند که نحوه صدور مجوز و میزان تخلفات آنها با برخوردهای قانونی صورت گرفته سنخیت ندارد. 

وی اضافه کرد: تاکنون بیش از 5 هزار میلیارد تومان یارانه سوخت به کشتی های خارجی صیادی پرداخت شده است در حالی که دولت نمی‌تواند یک ریال یارانه نگهداری معلولان را بپردازد.

مرادی گفت: هیچ توافقنامه‌ای نیز میان ایران و چین برای صیادی منعقد نشده و تمامی ارتباطات اقتصادی پنهانی بوده و شفافیت ندارد ضمن اینکه تمامی نیروهای کار در این کشتی‌ها، فاقد مجوز کار در ایران بوده‌اند. 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی جلسه علنی خلیج فارس کشتی افزایش قیمت خلیج فارس کشتی های صیادی کشتی های خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۲۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان فعالیت صید و صیادی در دریاچه پشت سدارس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، صید انواع ماهیان استخوانی که از ۲۰ مهر ماه سال گزشته در دریاچه پشت سدارس شهرستان پلدشت  شروع شده بود از امروز پایان یافت و فصل تخم ریزی ماهیان آغاز شدو صید هر گونه ماهی از این دریاچه تا ۲۰ مهر ماه سال جاری ممنوع می‌باشد.  

رییس اداره شیلات شهرستان پلدشت  گفت: امسال صیادان تعاونی ۱۸ و ۱۹ صید و صیادی  این شهرستان حدود ۳۸۰۰   تن انواع ماهی از بزرگترین منبع آبی شمال غرب کشور یعنی دریاچه پشت سدارس ۱۴ گونه ماهی صید کردند که نسبت به سال  گذشته ۵ درصد  افزایش داشت.

مقدم افزود: در دریاچه پشت سدارس  شهرستان پلدشت ۴۰۰ صیاد مشغول  فعالیت هستند  رزق و روزی آنها از همین دریاچه است.

رییس اداره شیلات شهرستان پلدشت  خاطر نشان کرد:  ۴ میلیون قطعه انواع   بچه ماهی  سال گذشته برای بازسازی ذخایر و حمایت از تعاونی‌های صید و صیادی به رودخانه ارس زهاسازی کردیم.

صیادان دریاچه پشت سدارس شهرستان پلدشت صید غیر مجاز،   درآمد پایین  و عدم توانایی در پرداخت حق بیمه را از مشکلات خودشان عنوان کردند  بطوری که بنا به گفته کارشناسان شیلات  از ۳۸۰۰ تن ماهی صید شده از دریاچه پشت سدارس پلدشت ۸۰ درصد سهم صیادان غیر مجاز و ۲۰ درصد سهم تعاونی‌های صید و صیادی بود.

صید غیر مجاز از سال ۱۳۹۳ در دریاچه پشت سدارس شیوع  پیدا کرده و از آن سال تاکنون هر سال درآمد تعاونی‌های صید و صیادی کاهش پیدا کرده است.

دیگر خبرها

  • هشدار کارشناسان نظامی چین به خطرات افزایش تنش‌ها در خاورمیانه
  • پایان فعالیت صید و صیادی در دریاچه پشت سدارس
  • صدور هشدار سطح نارنجی برای تردد‌های دریایی در خلیج فارس
  • هشدار سطح نارنجی برای ترددهای دریایی در خلیج فارس صادر شد
  • سهم ناچیز ایران از بازار بانکرینگ خلیج فارس و دریای عمان!
  • صدور هشدار قرمز دریایی در هرمزگان
  • افزایش تولید نفت ایران در خلیج فارس
  • پیام توقیف کشتی باری توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • افزایش ۹ درصدی تولید سالانه در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس
  • رشد 23 درصدی ارزش صادرات منطقه ویژه خلیج فارس