Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، تلویزیون قطر اعلام کرد که «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر این کشور در مراسم افتتاح دور ۴۸ مجلس شورای قطر گفت: «محاصره ظالمانه همچنان با اقدامات غیر قانونی خود به رغم تمام ادعاهای موجود برای توجیه آن ادامه دارد». 

آل ثانی تأکید کرد که محاصره، مقاومت و پایداری مردم قطر را که از پیامدهای منفی آن عبور کرده‌اند، تقویت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه افزود: «ما از همان زمان آغاز بحران برای گفت‌و‌گو به منظور حل اختلافات بین کشورهای شورای همکاری در چارچوب منشور آن بر اساس چهار اصل  احترام متقابل، منافع مشترک، عدم دیکته کردن در سیاست خارجی و عدم مداخله در امور داخلی اعلام آمادگی کردیم». 

شیخ تمیم تأکید کرد :«قطر توانسته است به لطف رویکرد آرام و قاطع خود در اداره بحران و افشای تمام حقایق مرتبط با آن برای جهانیان و توسل به استقلال در تصمیم‌های سیاسی از بیشتر پیامدهای منفی محاصره عبور کند». 

وی تأکید کرد که قطر به تمام تعهدات خود برای مبارزه با تروریسم و توقف تأمین مالی آن عمل کرده و جهان نیز شاهد بوده است. 

امیر قطر از سوی دیگر بر حمایت خود از دولت وفاق ملی لیبی در طرابلس تأکید کرد و مداخله برخی کشورها را مانع اصلی به ثمر رسیدن تلاش‌ها برای حل بحران این کشور برشمرد. 

وی درباره بحران یمن نیز همگان را به حل سیاسی آن و کمک به مردم یمن بدون مداخله بیگانگان دعوت کرد و خواستار تلاش قدرت‌های اثرگذار بین المللی برای فراهم کردن زمینه‌های مناسب به منظور فعال کردن مجدد راهکار سیاسی بر اساس ابتکار خلیج‌فارس و دستاوردهای گفت‌وگوی ملی شد.

شیخ تمیم درباره سوریه نیز بر موضع ثابت خود برای وضع راهکار مسالمت آمیز از طریق گفت‌و‌گوی ملی که وحدت این کشور را بر اساس توافق ژنو ۱ حفظ می‌کند، تأکید کرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: امیر قطر نقشه راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۲۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد تولید ماهانه صبا فولاد خلیج فارس شکسته شد

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی شرکت صبا فولاد خلیج فارس، احسان رسولی اظهار داشت: صبا فولاد خلیج فارس در فروردين ماه سال جاری موفق به تولید ۱۳۱ هزار و ۸۱۱ تن بریکت گرم شد.

معاون بهره برداری شرکت صبا فولاد خلیج فارس ادامه داد: با ثبت این رقم، این شرکت رکورد جدیدی را در تولید ماهانه خود به ثبت رساند و از رکورد قبلی ماهانه این شرکت که ۱۲۹ هزار و ۴۰۰ تن بود، عبور کرد.

دیگر خبرها

  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  • مالک جدید استقلال: به کمتر از قهرمانی آسیا رضایت نمی دهیم
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی
  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • رکورد تولید ماهانه صبا فولاد خلیج فارس شکسته شد
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله مؤثر با هر گونه اجحاف به کشورهای اسلامی
  • طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • ◄ صادرات یک میلیون تن مواد معدنی به کشورهای حوزه خلیج فارس
  • آیا صندوق بین‌المللی پول می‌تواند بحران بدهی جهان را حل کند؟