Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@12:45:10 GMT

شناخت دین اصلی ترین وظیفه شیعیان در عصر غیبت است

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۹۲۷۷۴

شناخت دین اصلی ترین وظیفه شیعیان در عصر غیبت است

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه صبح و گفتگو ویژه شهادت امام حسن عسکری (ع) و در ارتباط تلفنی با حجت الاسلام والمسلمین عباس ابراهیمی مشاور فرهنگی تولیت مسجد مقدس جمکران و استاد حوزه و دانشگاه از آنتن رادیو گفت و گو پخش شد.

حجت الاسلام ابراهیمی بیان کرد: این ایام فرصتی برای بهترین استفاده از دریای بی کران معارف اهل بیت(ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دوران زندگانی و ویژگی های امام حسن عسکری (ع) افزود: دوره امامت امام حسن عسکری(ع) شش سال بود و به دلیل مبارزه پیوسته با طاغوت های زمان خود در تبعید و زندان و یا تحت نظر بودند و دلیل اینکه حضرت را عسکری نامیدند به دلیل نظامی بودن محل سکونت ایشان بود.

مشاور فرهنگی تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: امام حسن عسکری(ع) را به محدوده ای تبعید کرده بودند تا ارتباط ایشان با شیعیان شان محدود شود.

وی یادآور شد: دوره امامت حضرت از جهت خودی ها و غیرخودی ها دوره بسیار سختی بود؛ غیرخودی ها حضرت را در تنگنا و محیط نظامی قرار داده بودند و خودی ها نیز بینش و آگاهی لازم نسبت به معارف دینی نداشتند لذا حضرت هر دوسویه برای آگاهی بخشی و تربیت مخاطبان خود تلاش می کردند.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به ویژگی های شاخص امام حسن عسکری (ع) گفت: زندگی امام حسن عسکری (ع) با شش خلیفه عباسی همزمان بود اما جنبه مبارزاتی و ایستادگی ایشان در برابر ظلم و طاغوت از جمله ویژگی های دوران زندگی حضرت است و به خاطر همین سیره مبارزاتی همیشه در تحریم و زندان بودند.

مشاور فرهنگی تولیت مسجد مقدس جمکران افزود: برای حرکت در مسیر حق، طبیعی است که جبهه باطل در مقابل ما می ایستد و با تحریم و تنگناها مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به سبک زندگی امام حسن عسکری (ع) گفت: توجه و اهتمام ویژه حضرت به عبادت یکی از ابعاد سیره زندگانی حضرت است، طبق مطالعات انجام شده، غالب بیماری های امروز انسان ها منشأ روحی دارند لذا امروز بیش از پیش نیازمند به انس با خداوند و عبادت هستیم.  

حجت الاسلام ابراهیمی درخصوص آغاز امامت امام زمان (عج) بیان کرد: یکی از اقدامات امام حسن عسکری (ع) در طول زندگانی خود معرفی آخرین ذخیره الهی و آماده کردن اذهان عمومی برای پذیرش غیبت امام عصر (عج) بود.

مشاور فرهنگی تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه بحث انتظار در روایات در عالی ترین مضامین مطرح شده تأکید کرد: ما باید بدانیم که انتظار شعار نیست بلکه یک فرهنگ و شامل مجموعه ای از وظایف و تکالیف دینی است. لذا مهم ترین وظیفه ما نسبت به امام زمان (عج) شناخت دین و ساماندهی اندیشه و تفکر است.

وی ادامه داد: امروز دشمن اعتقادات و اخلاق ما را هدف گرفته لذا اصلی ترین وظیفه ما در عصر غیبت اهتمام ویژه نسبت به شناخت صحیح و حفظ دین مان است.  

کد خبر 4764296

منبع: مهر

کلیدواژه: رادیو گفتگو مهدویت امام حسن عسکری ع کنفرانس بین المللی نشست علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی علوم انسانی قرآن سیدجعفر مرتضی عاملی آیت الله جوادی آملی مجمع عالی حکمت اسلامی رحلت پیامبر اکرم ص نقد کتاب خانه اندیشمندان علوم انسانی امام حسین ع محسن الویری اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۲۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوستر | رابطه با اسرائیل حرام است

پایگاه خبری جماران، حضرت امام خمینی (س) در هفدهم خرداد سال 1346 که مطابق با سالروز رحلت حضرت محمد مصطفی (ص) بود، در پیامی خطاب به سران دولت های اسلامی بر تحریم روابط تجاری و سیاسی میان کشورهای اسلامی و رژیم اشغالگر قدس تاکید کردند. بخشی از متن پیام امام به شرح زیر است: «... کمک به اسرائیل چه‌‎ ‎‌فروش اسلحه و مواد منفجره و چه فروش نفت حرام و مخالفت با اسلام است، رابطه با‌‎ ‎‌اسرائیل و عمال آن چه رابطۀ تجاری و چه رابطۀ سیاسی حرام و مخالفت با اسلام است،‌‎ ‎‌باید مسلمین از استعمال امتعۀ‌‎ اسرائیل خودداری کنند. از خداوند تعالی نصرت اسلام‌‎ ‎‌و مسلمین را خواستار است. «والسلام  علی من اتبع الهدی».‌

‌‌روح الله الموسوی الخمینی‌، صحیفه امام؛ ج 2، ص 139

طرح: محمود عارفی قوچانی

 

 

دیگر خبرها

  • تربیت شاگرد و روحانی مبارز
  • جشن‌های دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • جمع کردن کتب ضلال، گاهی اثر عکس دارد!
  • حضور در یادواره‌ شهدا وظیفه‌ای ملی و انسانی است
  • ببینید | سبب غائب شدن امام زمان(عج) کیست؟
  • نیت خاص آیت‌الله امامی‌کاشانی در تشرف ۴۰ هفته‌ای به جمکران با پای پیاده!
  • وظیفه محوری سپاه، پاسداری از انقلاب اسلامی است
  • افزایش ۲۰ درصدی تولید محصولات زراعی دیم در لرستان
  • پوستر | رابطه با اسرائیل حرام است
  • جلد سیزدهم کتاب «اعلام الهدایه» به زبان اردو ترجمه و منتشر شد