Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی نوبخت‌حقیقی در جلسه علنی امروز مجلس و در نطق میان دستور  امروز ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) گفت: کمیسیون بهداشت و درمان در این مدت تلاش کرد با تمام مفاسد پزشکی در حوزه دارو، درمان و مسائل آموزشی و دانشجویی برخورد قاطع کند. خوشبختانه اطمینان می‌دهیم که در این حوزه خدماتی انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: کمیسیون بهداشت و درمان اقدام ویژه‌ای برای بیماران خاص مبتلا به دیالیز، تالاسمی و هموفیلی انجام داد و کمک کردیم بیماران مبتلا به سرطان، ام‌اس، ای‌بی و اس‌ام‌ای تحت پوشش بیماران خاص قرار گیرند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون همچنین به مدیریت منابع طرح تحول سلامت کمک شایانی کرد، این طرح با اهداف بشر دوستانه و کمک به مردم محروم اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: کلیات طرح دو فوریتی تقلیل مجازات حبس تعزیری تصویب شد

نوبخت حقیقی اضافه کرد: خدماتی هم در بیمارستان به این مردم می‌شد، اما به دلیل عدم رعایت قانون، در برنامه ششم توسعه تدوین کردیم که طرح چه مسیری را باید طی کند در واقع ریل‌گذاری کردیم. دو سال نیز فرصت برای تکمیل طرح داده شد، بر همین اساس وزیر وقت بهداشت از ابلاغ ۶۰۰ مورد راهنمای بالینی پرونده سلامت الکترونیک خبر داده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: روز گذشته طرح ملی نظام سلامت پیگیری شد، طبق مسئولان مربوطه به کمک پرونده‌های الکترونیک سلامت و نسخه‌های الکترونیک حدود ۲۵ درصد صرفه جویی صورت گرفته است. در مجلس دهم برای ترمیم بودجه ۱۳۹۵ هشت هزار میلیارد تومان به بیمه سلامت تخصیص داده شد در حالی که این منابع قابل صرفه جویی بود و امروز مدیریت منابع تحقق پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: استعفای کاظم جلالی هفته آینده در صحن مجلس بررسی می‌شود

او ادامه داد: روز گذشته یکی از آقایان گفتند که دولت و مجلس نمی‌تواند مسائل نظام را حل کند، مسئولیت حل مسائل نظام در حوزه بهداشت و درمان بر عهده کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و دولت است و امروز نیز مصلحت نظام را تشخیص دادیم و آن‌ها را رفع کردیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جلوگیری از واردات دارو یکی دیگر از اقدامات انجام گرفته به کمک نمکی وزیر بهداشت و درمان است. امروز ۹۰۰ میلیارد تومان از پول‌های محدود دارو وارداتی به ۶۰ میلیارد تومان تقلیل یافته است.

نوبخت حقیقی اظهار کرد: ما برای اولین بار کمک کردیم تا «موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت» ایجاد شود. در کادر پزشکی برخی نزدیک به یکصد ماه در جبهه بودند که پرونده آن‌ها رها شده بود بنابراین با هدف تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و با کمک این بزرگان این موسسه را در جهت ترویج این فرهنگ ایجاد کردیم. سامانه تی‌تک (TTAC) به وزارت بهداشت و درمان انتقال پیدا کرد و به موجب آن صرفه‌جویی خوبی صورت گرفته است از سوی دیگر جلوی مفاسد زیادی هم گرفته شده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: قوه قضاییه در مبارزه با فساد گام‌های بلندی برداشته، اما با معلول برخورد می‌کند. ما باید با علت برخورد کنیم بنابراین ما باید دوش به دوش قوه قضاییه ساختار‌های فسادزا را اصلاح کنیم تا حرکات انقلابی قوه قضاییه نامدار شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کمیسیون بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۳۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود

بهرام عین الهی وزیر بهداشت در بازدید از مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان ضمن بیان اینکه درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه‌ریزی است، ابراز داشت: در حال حاضر دارو و درمان سرطان‌ها بار مالی گزافی بر دوش خانوار‌ها تحمیل می‌کند که به دنبال کاستن از این درد و رنج برای خانواده‌ها هستیم.

وی ضمن بیان اینکه طی دولت سیزدهم دستگاه‌های جدید و پیشرفته برای چرخه درمان به کشور وارد شده است، افزود: با توجه به اینکه فرد سرطانی توان کار ندارد ورود این دستگاه‌ها می‌تواند ضمن تسریع روند درمان به کاهش هزینه‌ها نیز کمک کند.

وزیر بهداشت ضمن بیان اینکه در مراکزی نظیر سمنان افراد مشکوک به بیماری سرطان غربالگری خواهند شد، ابراز داشت: تشخیص زودهنگام و به موقع بیماری نیز اقدامی که می‌تواند در این بین مؤثر باشد تا فرد قبل از پیشرفته شدن مراحل درمانی هزینه‌های کمتری را متقبل شود.

عین الهی ضمن بیان اینکه دستگاه‌های پیشرفته وارد مرکز تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان شده است، تصریح کرد: موضوع پیش بینی شد که این مرکز بتوانند منجر به بهره‌مندی افراد سایر استان‌ها نیز شود.

وی ضمن بیان اینکه در دولت سیزدهم برای این بیمارستان ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار منظور شد، افزود: ۴۵ میلیارد تومان نیز اعتبار قبلی این بیمارستان بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود
  • اعلام برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیشوا
  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد
  • به زودی پیروزی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی را جشن می‌گیریم
  • سردار حسن‌زاده: جشن بزرگ پیروزی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی بیش از هر زمانی نزدیک است.
  • نقش پادگان دژ در دفاع از خرمشهر و حماسه مقاومت
  • پیام تسلیت منتخب مردم استان در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به مناسبت عروج محمد کیانی
  • جذب ۲۶ هزار نیروی ‌جدید در ‌وزارت بهداشت
  • فراخوان ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی