Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد دژپسند ظهر سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: واردات کالاهای اساسی در هفت ماه اول امسال نیز ٢٢ درصد رشد داشته و می توان به قوت گفت برنامه دشمن برای از محدود کردن اقتصاد ایران ناکام مانده و شکست خورده است. 

وی تاکید کرد: نرخ بیکاری در خراسان رضوی به کمتر از ٣ درصد رسیده است و این موضوع قابل تقدیر است و ایجاد فرصت های شغلی جدید در کشور نشان از آن است که اقدامات خوبی در این زمینه در کشور صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر اقتصاد اظهار کرد: سالانه ٩۵٠ هزار نفر در کشور به جامعه جویای کار اضافه می شوند  و پیشتر نیز سه میلیون نفر جویای کار در کشور بودند و باید برای این افراد شغل ایجاد کرد اما این موضوع باد مدون و با برنامه ریزی باشد. 

وی افزود: استان فارس از وجوه گوناگون دارای ویژگی هایی است که آن را متمایز کرده است چون هم استانی وسیع و هم از نظر اقتصادی قوی و پیشرفته است. 

دژپسند تاکید کرد: ظرفیت های خوبی در علوم نیز دارد و نمایندگان ولی فقیه در استان ها از دو جهت باید در استان ها مورد توجه قرار گیرند و این افراد مرجع هستند و سمت و سوی انتظارت به هر سویی باشد نظارت مثبت و منفی دارد و روابط اجتماعی باعث تقویت یا تضعیف سرمایه های انسانی می شود. 

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: دشمن در نظر داشت تا طی سه ماه با تحریم های ظالمانه اقتصاد کشور را مختل کند اما دشمنان از عمق اعتقاد مردم ایران اگاهی نداشتند و باید از این اعتقاد پاسداری کرد. 

وی افزود: باید جدا از نگاه های سیاسی و حزبی به دنبال توسعه در کشور در تمامی شاخص ها باشیم و یکی از آمار های که در کشور امیدوارکننده بوده است موضوع میزان اشتغال زایی در کشور است. 

دژپسند متذکر شد: رشد غیر نفتی  در شش ماه اول امسال مثبت بوده است و بر اساس آمار های بانک جهانی ۴دهم درصد اقتصاد ایران رشد داشته و بر اساس آمار های داخلی بیش از ٩ درصد اقتصاد رشد داشته است. 

وی در خصوص روند افزایش قیمت نیز گفت: روند رشد قیمت ها در کشور معکوس شده است و از مرداد ماه روند رشد قیمت ها کاهش یافته است و روند رشد قیمت ها قبل از مرداد ماه بیش از ۴٠ درصد بود اما این روند اکنون به ٢٨ درصد رسیده است. 

کد خبر 4764416

منبع: مهر

کلیدواژه: فرهاد دژپسند امام جمعه شیراز یوم الله 13 آبان بوشهر راهپيمايي 13 آبان ایلام گرگان بارش باران پدافند غیرعامل خطبه های نماز جمعه بیرجند قزوین شهرکرد مشهد شهادت امام رضا ع تئاتر کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۴۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲۲ درصدی صادرات کالا از چهارمحال و بختیاری

علی‌اصغر عبداللهی اظهار داشت: بیش از ۳۵۰ هزار تن انواع کالا پارسال با ارش دلاری ۱۷۴ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده است.

وی با اشاره به افزایش ۹۳ دلاری کالا‌های صادر شده افزود: اوره، میله‌های فولادی، خوراک آبزیان، لوازم خانگی و مغز بادام از جمله کالا‌های صادر شده است.

بیشتر بخوانید

بازار قطر مقصد پذیرش صادرات فرش و بادام چهارمحال و بختیاری

عبداللهی اضافه کرد: این کالا‌ها به کشور‌هایی از جمله ترکیه، عراق، هند، ارمنستان، ایتالیا، امارات متحده، گرجستان، روسیه صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تحریم‌های آمریکا تحریم شد/ روند افزایشی تولید نفت خام در ۱۴۰۲
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان
  • رشد ۹۱ درصدی صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران به ارمنستان
  • صادرات بخش کشاورزی بیش از ۲۰ درصد رشد کرد/عراق مقصد نخست صادرات
  • افزایش ۱۲۲ درصدی صادرات کالا از چهارمحال و بختیاری
  • افزایش ۱۲۲ درصدی صادرات کالا از استان چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۲۰.۵ درصدی صادرات محصولات غذایی و کشاورزی ایران در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۲۰.۵ درصدی صادرات محصولات غذایی و کشاورزی ایران در سال ۱۴۰۲
  • صادرات ۶.۳ میلیارد دلاری صادرات محصولات غذایی و کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • کشور‌های همسایه مقصد ۸۰ درصد صادرات محصولات غذایی و کشاورزی ایران