Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نیروگاه افتتاح شده سردشت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و قابلیت صادرات برق به عراق را دارد.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی که صبح امروز ( سه شنبه ۱۴ ابان ماه) به استان آذربایجان غربی سفر کرده است، در مراسم افتتاح نیروگاه ۱۵۰ مگاواتی سد سردشت گفت: از وزیر نیرو تشکر می‌کنم که با برنامه و منظم اقدامات را پیش برده‌اند و از همه همکاران ایشان در وزارت نیرو تشکر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس قوه مقننه با اشاره به اینکه نیروگاه افتتاح شده سردشت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و قابلیت صادرات برق به عراق را دارد، تصریح کرد: از تلاش‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و شرکت فراب که تلاش‌های بسیار زیادی برای ساخت سد و نیروگاه داشته‌اند تشکر می‌کنم. این دو شرکت از شرکت‌های قابل طرح در سطح ملی و بین‌المللی هستند.

لاریجانی با اشاره به اینکه پروژه‌های دیگری نیز در استان آذربایجان غربی افتتاح می‌شود که استاندار و نمایندگان استان تلاش‌های بسیار زیادی برای آن کرده‌اند، ادامه داد: نیروگاه برق و سد سردشت وجوه دیگری نیز در زمینه گردشگری دارد که باید آن را جدی گرفت و تاکنون از سدها استفاده گردشگری نشده بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای کانال‌های زیر سد مورد استفاده در بخش کشاورزی کمک می‌کنیم تا مردم در زمینه کشاورزی بتوانید استفاده بهتری از آب سدها داشته باشند، عنوان کرد: از ظرفیت همسایگی با کشور عراق باید در این استان استفاده شود، بر اساس گزارش استاندار دومیلیارد دلار از طریق مرزهای این استان صادرات به عراق صورت گرفته که برای آبادانی کشور بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه کشور با وجود تحریم‌ها دچار مشکلاتی است اما باید با طراحی صحیح از ظرفیت‌های کشور به درستی استفاده شود، گفت: باید از نیروهای بومی در پروژه‌ها استفاده شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه آمار ارائه شده در زمینه پروژه‌ها نشان از ظرفیت موجود تکنیکی کشور دارد که باید فعال شود، خاطرنشان کرد: مردم سردشت حق بزرگی بر گردن ایران دارند و باید در تاریخ ماندگار شوند، از مجروحین و جانبازان سردشت باید پشتیبانی صورت بگیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: علي لاريجاني تحريم استانی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۴۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹ کانون آفت جوانه‌خوار بلوط در جنگل‌های سردشت شناسایی شد

رحمت ابراهیمی رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری سردشت گفت: در پایش‌های کارشناسان در جنگل‌های این شهرستان، ۳ کانون طغیان آفت جوانه‌خوار بلوط در نزدیکی شهر ربط، ۳ کانون در مسیر سردشت - میرآباد و ۳ کانون دیگر در مسیر جاده آبشار شلماش و منطقه بیوران شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال محلول‌پاشی با آفت جوانه‌خوار بلوط در جنگل‌های این شهرستان به ۲ شیوه پیمانی و مشارکتی انجام می‌شود، اضافه کرد: هم اکنون محلول‌پاشی ۵۰۰ هکتار به پیمانکار داده شده و ۲ هزار هکتار نیز به صورت مشارکتی با همکاری دهیاران و شورا‌های‌اسلامی شهر انجام می‌شود.

رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری سردشت گفت: این محلول تنها کرم جوانه‌خوار بلوط را از بین می‌برد و برای سایر حیوانات، پرندگان و گیاهان هیچ گونه خطری ندارد.

وی اظهار کرد: کرم آفت جوانه‌خوار و برگ‌خوار بلوط از قسمتی از برگ‌های درختان بلوط استفاده می‌کند و باعث می‌شود این درختان از نظر رشد سالانه خود عقب افتاده و به‌تدریج در چند سال آینده خشک شود.

ابراهیمی افزود: پروانه جوانه‌خوار بلوط (Tortrix viridana L) که در چند دهه اخیر، گونه‌های مختلف بلوط را مورد حمله قرار داده و آفتی بسیار مخرب است که باعث کاهش رویش چوب، زوال جنگل، تغییر در زادآوری و توالی شده و حتی باعث مرگ‌ومیر درختان می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
  • مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول
  • قادری: باید بدون توجه به تحریم‌ها کشور را به بالاترین حد توانمندی برسانیم
  • فروشگاه کولرگازی در تهران
  • ۹ کانون آفت جوانه‌خوار بلوط در جنگل‌های سردشت شناسایی شد
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: امنیت نیروگاه‌ها و مراکز هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است/ با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳ سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است