Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@09:25:10 GMT

مجهزترین تصفیه خانه آب کشور در مهاباد افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۹۵۱۷۴

مجهزترین تصفیه خانه آب کشور در مهاباد افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر امور آب و فاضلاب شهری مهاباد ظهر سه شنبه در خصوص مشخصات این طرح با بیان اینکه تصفیه خانه آب مهاباد مجهزترین تصفیه خانه آب شرب کشور به شمار می رود افزود: این تصفیه‌خانه با ظرفیت تزریق ۷۵۰ لیتر آب در ثانیه قادر است تا افق سال ۱۴۱۸ برای بیش از ۲۴۶ هزار نفر جمعیت شهری مهاباد آب شرب سالم و بهداشتی تامین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد معروفی با بیان اینکه این تصفیه‌خانه هم‌اکنون وارد مدار شده و ۸۰ درصد آب شهر مهاباد نیز از طریق آن تامین می‌شود، اضافه کرد: این تصفیه‌خانه در چهار فاز مختلف قبل از بهره برداری تست و تایید نهایی شده است و با نصب کامل اتصالات داخلی شبکه آبرسانی، آب شرب موردنیاز شهروندان مهابادی به طور کامل از طریق این تصفیه‌خانه تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه تصفیه‌خانه مهاباد با بیش از ۶۲۸ میلیارد ریال هزینه احداث شده است افزود: این تصفیه‌خانه از نوع «داف» که جدیدترین فرآیند تصفیه آب در سطح کشور است و براساس نوع مواد و وضعیت کیفیت آب سد از لحاظ بیولوژیکی طراحی شده و بر این اساس با وارد شدن به مدار مشکل کیفیت و تغییر رنگ آب شرب این شهر نیز به طور کامل مرتفع می‌شود.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری مهاباد افزود: عملیات احداث این تصفیه‌خانه در قالب قرارداد ساخت، بهره‌برداری و انتقال (BOT) در سال ۱۳۹۳ آغاز شده است.

احداث این‌گونه تصفیه‌خانه‌ها براساس اهداف و استراتژی‌های وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در جهت استفاده از منابع آبهای سطحی و سرمایهگذاری‌های بخش خصوصی و اجرای اصل ۴۴ است.

کد خبر 4764008

منبع: مهر

کلیدواژه: علی لاریجانی مجلس شورای اسلامی تصفیه خانه یوم الله 13 آبان بوشهر راهپيمايي 13 آبان ایلام گرگان بارش باران پدافند غیرعامل خطبه های نماز جمعه بیرجند شهرکرد قزوین مشهد شهادت امام رضا ع تئاتر کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۵۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود

مسعود خیرجو امروز در بازدید از تاسیسات و تصفیه خانه گرمی مغان و زیرساخت‌های آبرسانی به بخش موران این شهرستان گفت: مجتمع بزرگ آبرسانی به بخش موران برای پوشش ۶۴ روستا با همکاری بسیج سازندگی سپاه در حال اجراست و سال گذشته فاز نخست آن با انتقال آب به ۱۸ روستا به سرانجام رسید و در فاز دوم، آبرسانی به ۱۷ روستا مد نظر است که ۶ روستا در خرداد ماه از نعمت آب شرب و سالم برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل افزود: تلاش می‌کنیم فاز سوم مجتمع آبرسانی به روستاهای بخش موران شهرستان گرمی مغان را در دهه فجر امسال افتتاح کنیم تا بقیه روستاها نیز از آب شرب بهداشتی و پایدار بهره مند شوند و طرح ارتقا توان و آبدهی تصفیه خانه گرمی برای تامین هر چه بیشتر آب روستاهای تابعه نیز در حال اجراست و به بازسازی و ارتقا ظرفیت تصفیه خانه اقدام می‌شود.

او گفت: این طرح در حال حاضر حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می‌شود بعد از تکمیل و بهره برداری، آب شرب و بهداشتی حدود ۵۰ هزار نفر را تامین کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • پیشرفت تصفیه‌خانه بشاگرد به صورت مستمر بررسی می‌شود
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • افتتاح شبکه بازچرخانی آب یک شرکت خودرویی
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • اجرا خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • ناپایداری آب شرب در سرزمین آب‌ها/ تغییرات اقلیمی از عوامل چالش کمبود منابع پایدار آب در لرستان
  • اجرای خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • طرح ارتقای تصفیه خانه آب رامسر آغاز شد
  • لرستان تصفیه خانه پایدار ندارد
  • ‌انتقال آب رودخانه کرج به البرز برای عبور از تنش تابستان