Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@08:06:45 GMT

برگزاری چهارمین جشنواره طلای سرخ بهاباد یزد

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۹۵۳۲۵

برگزاری چهارمین جشنواره طلای سرخ بهاباد یزد

ایسنا/یزد معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد در آستانه برداشت طلای سرخ در استان کویری یزد، از برگزاری چهارمین جشنواره زعفران در شهرستان بهاباد به عنوان قطب تولید این محصول در استان خبر داد.

«هما خورشیدی» با اشاره به برگزاری این جشنواره گردشگری در ۱۶ آبان ماه جاری، گفت: جشنواره زعفران بهاباد با هدف معرفی و برندسازی محصول زغفران این شهرستان از ۱۶ آبان ماه آغاز و تا اول آذرماه ادامه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول افزود: توسعه شیوه کشت‌های نوین زعفران، معرفی جاذبه‎های بهاباد، ایجاد تحرک و نشاط اجتماعی با رویکرد گردشگری از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

۷۳۴ هکتار از مزارع استان یزد زیر کشت گیاه کم آبخواه و پربازده زعفران است که شهرستان بهاباد بیشترین سهم تولید طلای سرخ را در استان دارد و شهرستان‌های بافق، مهریز و ابرکوه نیز به ترتیب از دیگر تولیدکنندگان عمده این محصول در استان محسوب می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری زعفران بهاباد گردشگری یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۵۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهنمایان گردشگری فقط از طریق  دفاتر اقدام مجاز به برگزاری تور هستند

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان در این جلسه رضا غیاثی زاده رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرگان با بیان مطلب که  راهنمایان گردشگری فقط از طریق  دفاتر اقدام مجاز به برگزاری تور هستند  از  برخورد جدی و قاطع با فعالیت تورهای غیرمجاز خبر داد و گفت : بازدیدهای مستمر و هفتگی تیم بازرسی  متشکل از کارشناسان اداره ميراث فرهنگی، گردشگری و صنایع شهرستان گرگان، انجمن حرفه ای دفاتر خدمات مسافرتی استان و صنعت و معدن از دفاتر خدمات مسافرتی صورت گرفته و  راهنمایان گردشگری فقط از طریق  دفاتر اقدام مجاز به برگزاری تور بوده و در صورت تخلف به کمیسون مربوطه ارجاع و سپس در مورد نامبرده تصمیم گیری خواهد شد. غیاثی زاده افزود :  مقرر شد حداقل ده بسته  سفر توسط انجمن دفاتر استان تهیه و در اختیار اداره میراث فرهنگی شهرستان گرگان و علاقمندان جهت بهره برداری قرار گیرد. 

 

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • صادرات طلای سرخ به ۴۰۰ تن می‌رسد
  • راهنمایان گردشگری فقط از طریق  دفاتر اقدام مجاز به برگزاری تور هستند
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • چهارمین جشنواره پژواک بین المللی می‌شود
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ
  • توجه به گردشگری غذا در جشنواره‌های فرهنگی تبریز
  • گردشگری غذا در تبریز امسال برجسته می‌شود
  • توجه به گردشگری غذا در جشنواره های فرهنگی تبریز