Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@08:17:35 GMT

همایش مشاغل خانگی بانوان در اصفهان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۹۵۳۲۶

همایش مشاغل خانگی بانوان در اصفهان برگزار شد

ایسنا/اصفهان مدیر دفتر تجاری‌سازی و اشتغال جهاد دانشگاهی واحد اصفهان گفت: در طرح جدید مشاغل خانگی، اگر پشتیبان‌ها از نظر آموزش و ارائه تسهیلات حمایت شوند، می توانند نیروهای بیشتری را به کار گیرند.

هومن سراج، امروز (سه شنبه) در همایش مشاغل خانگی بانوان که در سالن اجتماعات اداره کار شهرستان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در زمینه طرح مشاغل خانگی، طبق تفاهم‌نامه بین جهاد دانشگاهی کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت امور توسعه زنان وزارت کشور مقرر شد که شهرستان‌ها و استان‌های مختلف در قالب یک طرح متشکل از زنان سرپرست خانوار مشغول به کار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این طرح دو گروه از افراد می‌توانند مشغول به کار شوند، یک افرادی که صرفاً به‌صورت تخصصی زنان سرپرست خانواده هستند که طبق آمار، سهم استان اصفهان ۴۶۰ نفر است. این آمار نسبت به تعداد ۶۷ هزار نفر زنان سرپرست خانوار در کشور رقم اندکی است.

به گزارش ایسنا، مدیر دفتر تجاری‌سازی و اشتغال جهاد دانشگاهی واحد اصفهان تصریح کرد: گروه دوم برای همه‌ افراد امکان‌پذیر است. در این گروه آقایان و هر فردی که دنبال کار باشد و بتواند در قالب مشاغل خانگی فعالیت کند می‌تواند در این گروه مشغول به کار شود. در این گروه سهمیه‌ای حدوداً ۳هزار نفر برای استان اصفهان پیش‌بینی‌ شده است.

سراج با بیان اینکه این طرح از خرداد امسال آغاز به کار کرد، گفت: این طرح از چند فاز تشکیل می‌شود که گام نخست شناسایی زنان سرپرست خانوار است. با کمک دفتر امور بانوان استانداری و اداره‌ کار استان اصفهان اسامی برخی افراد جمع‌آوری و از کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد شهید، سازمان زندان و بانوان شناسایی و طبقه‌بندی شدند.

وی توضیح داد: زن سرپرست خانوار به کسی اطلاق می شود که بیکار باشد، برایش بیمه رد نشده باشد و مقرری هم از کمیته امداد، بهزیستی و دیگر مراکز دریافت نکند.

مدیر دفتر تجاری‌سازی و اشتغال جهاد دانشگاهی واحد اصفهان مهم‌ترین مسئله برای موفقیت در اشتغال را داشتن انگیزه و علاقه درونی معرفی کرد و گفت: به همین دلیل با تمام افراد تماس گرفته و میزان علاقه مندی آنها بررسی شد.

سراج ادامه داد: در مرحله بعد، فرم‌هایی در جلسه بین افراد توزیع شد. در این فرم ها مشخص شد که آیا افرادی به عنوان بخش پشتیبان یا متقاضی هستند یا خیر.

وی افزود: در نهایت اسامی به سازمان تأمین اجتماعی ارسال تا علاوه بر بررسی مجدد و تایید اینکه این افراد فاقد بیمه هستند، لیست نهایی مشخص شد، همچنین تاکنون حدود ۲۸۰ نفر در استان اصفهان تایید شده است.

مدیر دفتر تجاری‌سازی و اشتغال جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با بیان اینکه گام بعدی شامل شناسایی مزیت‌ها و پشتیبان‌ها است، خاطرنشان کرد: در هر استان افراد براساس تولید و مشاغلی درآمدزا شناسایی شدند.

سراج با اشاره به مشکلات طرح‌های پیشین، گفت: پس از بررسی، طرح جدیدی ارائه شد که در آن بسیاری از مشکلات قبلی رفع شد. یکی از مسائل و مشکلات اصلی در طرح های قبل، موضوع تسهیلات بود که متاسفانه بسیاری از این وام ها صرف اشتغال زایی نشده بودند؛ به همین دلیل در طرح جدید به فرد متقاضی تسهیلاتی داده نمی‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح موضوع اتصال افراد به پشتیبان ها مطرح است که در این میان جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد واسطه فعالیت می کند. به طور مثال افرادی که دارای توانمندی هنری هستند و می توانند با واسطه هنرشان چند فرد دیگر را نیز مشغول به کار کنند را پشتیبان قرار می‌دهیم که نقش اصلی تبلیغات را پشتیبان‌ها انجام می‌دهند.

سراج یادآور شد: حمایت ما از این پشتیبان ها انجام می شود. اگر پشتیبان ها را از نظر آموزش و بحث های مختلف و حتی ارائه تسهیلات حمایت کنیم، می توانند نیروهای زیادی را به کار بگیرند.

مدیر دفتر تجاری‌سازی و اشتغال جهاد دانشگاهی واحد اصفهان در مورد بحث بازار شناسی و اتصال به بازار گفت: تاکنون با حدود ۷۰ برند مطرح کشوری رایزنی شده است که به واسطه آنها بتوانیم محصولات را به بازار عرضه کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مشاغل خانگی استانی علمی و آموزشی استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۵۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرم افزار لرستان سفر مترجم چند زبانه در سفر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت:طراحی و ساخت نرم افزار لرستان سفر با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان است و هم اکنون این برنامه به دو زبان انگلیسی و فارسی در دسترس عموم قرار دارد و تلاش داریم دو زبان عربی و ایتالیایی نیز به آن افزوده شود.
عطا حسن‌پور استفاده از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش و برگزاری دوره‌های آموزشی هتل داری را از دیگر زمینه‌های همکاری مشترک این اداره‌کل و جهاد دانشگاهی عنوان کرد و افزود:تلاش برای ثبت ملی و جهانی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در اولویت‌ کاری  قرار دارد که در این زمینه غذای محلی «جگروز» و «چزنک» در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور ثبت شد.
مدیرکل میراث فرهنگی لرستان گفت: با توجه به ظرفیت جهاد دانشگاهی لرستان در حوزه استارتاپ‌ها و مراکز رشد، آماده همکاری با این واحدبرای ساخت نرم افزار فروش صنایع دستی هستیم.

دیگر خبرها

  • جهادگر اردبیلی «جایزه البرز» در سال ۱۴۰۳ را کسب کرد
  • جهاد دانشگاهی و کارگروه مد و لباس تفاهمنامه امضا کردند
  • جذب حدود ۵۳ میلیارد ریالی تسهیلات دولتی برای مشاغل خانگی نیشابور
  • نرم افزار لرستان سفر مترجم چند زبانه در سفر
  • صدور ۳۰۰ مجوز مشاغل خانگی در کاشمر
  • اثرات اتوماسیون و هوش مصنوعی بر مشاغل آینده
  • توجه به مشاغل خانگی یکی از ظرفیت‌های تحقق شعار سال است
  • آغاز ثبت‌نام ترم تابستان دوره‌های مرکز آموزش هنر جهاد دانشگاهی تهران
  • از تعطیلی پلی‌اکریل تا خیاطی در منزل؛ داده‌های اشتغال‌زایی گمرا‌ه‌کننده‌اند
  • هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید