Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:49:44 GMT

فرانسه دروازه ورود مهاجران را کوچک‌تر می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۹۵۴۹۳

فرانسه دروازه ورود مهاجران را کوچک‌تر می‌کند

«موریه پِنیکو» ( Muriel Pénicaud) وزیر کار فرانسه امروز(سه‌شنبه) در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ب.اف.ام» و رادیو «آر.ام.سی» اعلام کرد که «مهاجران حرفه‌ای» دارای ویزای کاری برای مدت معین و یک کار خاص خواهند بود.



این برای نخستین بار است که فرانسه سهمیه‌ای برای کارگران مهاجر خارج از اتحادیه اروپا تعیین می‌کند؛ اقدامی که مدتهاست از سوی احزاب راست‌گرای این کشور درخواست شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته پِنیکو، این سهمیه‌ها تابستان سال آینده تعیین می‌شود و دولت، فهرستی از حرفه‌های مربوطه را تهیه می‌کند که زیر پوشش این سهمیه‌ها باشد.

«ادوارد فیلیپ» نخست‌وزیر فرانسه ماه گذشته گفت بود که مخالف معرفی سهمیه برای مهاجران نیست. بخشی از تلاش دولت فرانسه در توجه به نگرانی‌های رای‌دهندگان نسبت به پدیده مهاجرت، از سوی رقبای سیاسی افراطی دولت مورد نقد قرار گرفته است.
 


هفتم اکتبر(15 مهرماه) نمایندگان پارلمان فرانسه در جلسه‌ای با حضور نخست‌وزیر این کشور، مساله مهاجرت را که به موضوعی جنجالی در محافل سیاسی و انجمن‌های حمایت از حقوق مهاجران این کشور تبدیل شده است، مورد بحث و بررسی قرار دادند.
فیلیپ در این جلسه گفت که از هدف قرار دادن استعدادها در پذیرش مهاجران استقبال و حمایت می‌کند.

رئیس جمهوری فرانسه نیز یکم اکتبر (۹ مهرماه) در هفتادمین سالگرد تاسیس شورای اروپا با بیان اینکه «فرانسه نمی‌تواند همه (مهاجران) را بپذیرد»، تاکید کرد: اگر اقدام‌های لازم برای مبارزه با دور زدن این فرآیند در پیش گرفته نشود، احتمال آن وجود دارد که «حق پناهندگی» دیگر به رسمیت شناخته نشود.»
«امانوئل مکرون» تاکید کرد، اگر با انحراف‌های حق پناهندگی مقابله نشود، این حق از بین می‌رود؛ به باور او باید پناهجویانی را پذیرفت که شرایط دریافت پناهندگی دارند و مهاجران اقتصادی را هرچه سریعتر اخراج کرد.

بنا به اعلام دولت، اصلاح قوانین مهاجرت در ۶ بخش شامل «بازنگری در مزایای اجتماعی که به پناهجویان تعلق می‌گیرد، طراحی اصولی برای جذب استعدادها در میان مهاجران، کاهش مزایای سبد مراقبتی و کمک‌های درمانی برای پناهجویان بدون مدرک، انجام اصلاحات در ارائه خدمات درمانی عمومی در چهارچوب «CMU» برای متقاضیان پناهندگی و بازنگری در قوانین مهاجرت خانوادگی و تجمیع اعضای خانواده مهاجر» انجام می‌شود.

در این چارچوب، نخست‌وزیر فرانسه تمایل خود را برای برقراری «سهمیه» و هدف قرار دادن «استعدادها» در چارچوب بحث «سیاست مهاجرت فرانسه و اروپا» اعلام کرد.

فرانسه در سال گذشته رکورد ۱۲۳ هزار درخواست پناهندگی را به ثبت رساند که نسبت به سال 2017  با افزایش ۲۲ درصدی همراه بود.

به گفته نخست‌وزیر فرانسه، میزان پذیرش شمارش شده در سال ۲۰۱۸ ، ۲۵۶ هزار مورد بوده که ۹۰ هزار آن از طریق مهاجرت خانوادگی، ۸۳ هزار به صورت دانشجو و ۳۳ هزار نیز از طریق مهاجرت اقتصادی بوده است.

براساس اعلام رسانه‌های فرانسوی، وزیر کار این کشور امروز تاکید کرده، اولویت پاریس پیش از استقبال از پناهندگان و توانمندسازی آنان برای یافتن شغل، کمک به فرانسوی‌ها برای بازگشت به بازار کار است.

او گفته، در صورت نیاز کشور و شرکت‌های فرانسوی، بسته به حرفه و صلاحیت این شرکت‌ها، افراد مورد نیاز برای آنها وارد خواهند شد.






سالانه نزدیک به 33 هزار نفر برای کار به فرانسه مهاجرت می‌کنند. در آستانه اعلام رسمی دولت فرانسه از سوی نخست وزیر این کشور در مورد سیاست‌های مهاجرتی پاریس، وزیر کار گفت «ایده ما این است که اهداف کمی و یا سهمیه‌ها را دنبال کنیم. این یک معناشناسی است.»

به گفته پنیکو، سهمیه‌ها از تابستان سال آینده اعمال می‌شود. «ما هر سال این فهرست را مرور خواهیم کرد. برای تهیه این فهرست، علاوه بر آژانس کار «پُل»، دولت «با شرکای اجتماعی و مناطق» نیز همکاری خواهد کرد.
«پُل» یک آژانس دولتی فرانسه است که افراد بیکار را ثبت‌نام و به آنها علاوه بر اعطای کمک‌های مالی، در یافتن شغل نیز کمک می‌کند. این آژانس در سال 2009 ایجاد شده است.

وزیر کار فرانسه با یادآوری مهاجرت سالیانه 33 هزار نفر برای کار به فرانسه اذعان کرد که این میزان مهاجرت از نظر عددی رقم متوسطی است. وی تاکید کرد سهمیه‌ها مطابق با کشور مبدا تعیین نمی‌شود.


آزار و اذیت جنسی زنان در محیط کار
وزیر کار فرانسه همچنین با اذعان به مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفتن خود در محیط کار گفت: تعداد زنانی که هرگز در محیط کار مورد آزار و اذیت قرار نگرفته‌اند کم است. 
او همچنین از شکاف 9 درصدی در دریافت دستمزدها بین زنان و مردان در فرانسه انتقاد کرده و گفته «نابرابری در پرداخت‌ها بین زنان و مردان، جنگ زندگی من است.»

2023 

برچسب‌ها فرانسه مهاجرت مهارت اموزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه مهاجرت مهارت اموزی فرانسه مهاجرت مهارت اموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۵۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد «هاکامستر» دروازه‌ای برای ورود به دنیای نوآوری و خلق ایده در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، رویداد چهار روزه «هاکامستر»، هم‌زمان با سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

در این رویداد با ارائه ۸ کارگاه آموزشی و ۴ پنل تخصصی در زمینه‌های مختلف، شرکت کنندگان با مفاهیم کلیدی و ابزار‌های پیشرفته برای تبدیل ایده به واقعیت در زمانی کوتاه، آشنا می‌شوند.

 نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری «اینوتکس» امسال شاهد برگزاری نخستین رویداد هاکامستر است؛ رویدادی که با هدف یادگیری سریع برگزار می‌شود.

هاکامستر فرصتی برای یادگیری سریع موضوعات کاربردی است. این برنامه به شرکت کنندگان کمک می‌کند تا مهارت‌های جدیدی را کسب کنند دانش خود را گسترش دهند و برای چالش‌های دنیای واقعی آماده شوند.

ایجاد شبکه‌ای از نوآوران بر اهداف دیگر این رویداد است. این برنامه فرصتی برای شرکت کنندگان است تا با دیگر نوآوران از سراسر کشور ارتباط برقرار کنند و از تجربیات و ایده‌های یکدیگر بیاموزند.

ارائه ابزار‌های پیشرفته برای تبدیل ایده به واقعیت از دیگر اهداف‌ها مستر اینوتکس ۲۰۲۴ است. در این رویداد به شرکت کنندگان ابزار‌های لازم برای تبدیل ایده‌های خود به واقعیت داده می‌شود. این ابزار‌ها شامل مواردی مانند نرم افزار طراحی، پلتفرم‌های نمونه سازی، و منابع مالی است.

در این رویداد کارگاه‌های مختلفی برگزار می‌شود. ایده‌پردازی، اعتبارسنجی و تحقیق بازار یکی از کارگاه هاست. در این کارگاه شرکت کندگان با تکنیک‌های خلاقانه ایده‌پردازی آشنا می‌شوند و یاد می‌گیرند که چگونه ایده‌های خود را پرورش داده و آنها را به طرح‌های عملی تبدیل کنند.

بیزینس مدل‌های برند از دیگر کارگاه‌های این رویداد است. شرکت‌کنندگان در این کارگاه با انواع مدل‌های کسب و کار آشنا می‌شوند و چگونگی طراحی مدل مناسب برای ایده‌‌ها آشنا می‎شوند.

طراحی MVP افسانه‌ای کارگاه دیگری است که در این رویداد برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این کارگاه، آشنایی با روش‌های سریع و کاربردی طراحی محصول و تجربه کاربری (UX/UI)  و چگونگی تولید محصولات کاربر پسند است.

عنوان کارگاه دیگری از رویداد هاکامستر،«بازاریابی برای ایده‌هایی که به دنیا نیامده‌اند» است. افراد، در این کارگاه با تکنیک‌های جذب مشتری و چگونگی استفاده از روش‌های خلاقانه و نوین آشنا می‌شوند.

پنل انتقال تجربه مدیران محصول و مارکتینگ نیز در این رویداد برگزار می‌شود. در این پنل، مدیران محصول و مارکتینگ شرکت‌های موفق تجارب و چالش‌های خود را  با شرکت‌کنندگان، به اشتراک می‌گذارند.

آشنایی با مهم‌ترین روش‌های توسعه سریع برنامه‌نویسی سرور، پنل انتقال دانش و تجربه مدیران، فرصت‌ها و قواعد جذب سرمایه، هنر ارائه به داور و سرمایه‌گذاران، پنل انتقال تجربه مدیران نوآوری صنایع و سرمایه‌گذاران نیز از دیگر برنامه‌های این رویداد است.

شرکت‌کنندگان در این برنامه مهارت استفاده از ابزار‌های نوآورانه را در تبدیل ایده‌های خود به واقعیت در زمانی کوتاه می‌آموزند و به انتقال دانش و تجربه با یکدیگر می‌پردازند.

همچنین محتوای آموزشی این برنامه با مشارکت اساتید و افراد صاحب‌نظر ضبط و منتشر شده و دراختیار دیگر علاقمندان در شبکه نوآوری قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، اینوتکس ۲۰۲۴ از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود. این نمایشگاه میزبان بیش از ۴۰۰ شرکت نوآور و فناور در قالب غرفه‌دار، ۱۵۰ سرمایه‌گذار استارت‌آپی، ۴۰۰ جلسه بین کسب‌وکار‌ها و ۲۰ رویداد و بخش جانبی خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر سابق فرانسه مجرم شناخته شد
  • ورزشکار زن ایرانی روی جلد مجله معروف؛ ورود به عرصه مد پس از مهاجرت! + عکس
  • اولین سهمیه تاریخ ورزش بانوان آذربایجان‌غربی چگونه مطرح و به المپیک رسید / استقبال از بدو ورود به ارومیه
  • رویداد «هاکامستر» دروازه‌ای برای ورود به دنیای نوآوری و خلق ایده در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • «هاکا مستر» دروازه‌ای برای ورود به دنیای خلق ایده در اینوتکس ۲۰۲۴
  • پنج کشته در پی واژگونی قایق مهاجرین در کانال مانش
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • فرانسه: حضور ما در خاورمیانه باعث مهار تنش است!
  • عکس| جلوی ایران را بگیرید، قبل از اینکه خیلی دیر شود/ توییت معنادار وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی
  • (ویدئو) فیلمی عجیب از شورش مهاجران افغان در فرانسه؛ جسد دو افغان به آتش کشیده شد!