Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@15:36:17 GMT

تهران در برابر چه بحران‌هایی آماده است؟

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۹۵۵۴۹

تهران در برابر چه بحران‌هایی آماده است؟

ساعت24-رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اعلام کرد که این شهر آماده رویارویی با برخی از بحران‌ها هست اما در برابر بحران‌هایی مانند زلزله باید آمادگی خود را افزایش دهیم.

 رضا کرمی محمدی در حاشیه نشست فصلی ستاد مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به مصوبات این جلسه گفت: این اولین جلسه ستاد مدیریت بحران شهر تهران پس از تصویب قانون جدید مدیریت بحران بود و خوشبختانه اکثریت اعضا و نمایندگان آنها در جلسه حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این جلسه مصوبات خوبی برای فعالیت ستاد مدیریت بحران شهر تهران داشت، افزود: متاسفانه در قانون جدید مدیریت بحران قوانین مقداری در مورد شهر تهران که دارای شرایط خاصی است مسکوت بود که نیاز بود این قوانین بسط پیدا کند.

وی ادامه داد: در همین راستا نیز در این جلسه موافقت شد تا کارگروه‌های مدیریت بحران شهر تهران بر اساس وظایف و داده‌های قبلی خود به فعالیت خود ادامه دهند. در مورد جایگاه شهردار تهران و تمدید یک سری اختیارات نیز مقرر شد تا وزیر کشور در این خصوص تصمیم گیری نهایی را انجام دهد.

کرمی محمدی درباره زمان برگزاری این جلسات اظهار کرد: این جلسات هر سه ماه یکبار برگزار می‌شود اما اگر نیاز باشد می‌توان این جلسات را در مدت کوتاهتری یا حتی ماهانه برگزار کرد تا به تصمیم گیری‌های زودتری برسیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تهران آمادگی رویارویی با بحران‌ها را دارد؟ خاطر نشان کرد: برای بعضی از بحران‌ها ما کاملا آماده هستیم اما برای بعضی دیگر نظیر زلزله با توجه به حجم گسترده‌ای که دارند اتخاذ آمادگی و افزایش آن نیازمند کار طولانی مدت است و به همین دلیل لازم است آمادگی خود را افزایش دهیم.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره اینکه با توجه به فصل بارندگی‌ها آیا آمادگی‌های لازم برای مقابله با سیل در تهران نیز وجود دارد؟ گفت: با توجه به لایه روبی و اقدماتی که برای مواجهه با سیل و سیلاب انجام داده‌ایم از این نظر فکر نمی‌کنم که در تهران مشکلی در این زمینه داشته باشیم و البته ممکن است موارد بسیار سطحی در حد آبگرفتگی رخ دهد که در حال رفع این موارد نیز هستیم اما مشکل جدی و بزرگی در خصوص سیل در بارندگی‌های پیش رو را نخواهیم داشت.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۵۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان با بررسی آخرین وضعیت بارندگی در شهرستان‌های زیرکوه و بشرویه، درخصوص مدیریت شرایط تصمیماتی اتخاذ شد.

معاون مدیریت بحران استانداری درخصوص مصوبات این جلسه گفت: بر اثر سیلاب روز گذشته تا امروز ۶۰ خانوار از اهالی روستای نوده و ۲۵۰ خانوار روستای بمرود زیرکوه، هفت نفر در بشرویه و چهار نفر در سرایان به مکان امن منتقل و اسکان اضطراری داده شدند.

محمودرضا تیمورپور افزود: بسته غذایی ۷۲ ساعته از طریق جمعیت هلال احمر بین مردم آسیب دیده که در مناطق امن اسکان داده شده اند توزیع می‌شود و ارتش هم برای اعزام ماشین آلات سنگین در آماده باش است.

وی گفت: بارش‌های شدید روز گذشته تاکنون در شهرستان زیرکوه به ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستا‌های نوده، بمرود و شاهرخت خسارت وارد کرده، ۶ رشته قنات تخریب و ۳۰۰ راس دأم نیز تلف شده اند.

معاون مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه زیرساخت‌های جاده‌ای خسارت جدی دیده، افزود: در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان، نیازمندی‌های شهرستان‌های زیرکوه و بشرویه اعلام و مقرر شد ماشین آلات سنگین از طریق راهداری و برخی شرکت‌های خصوصی به منطقه اعزام شوند لذا بیشترین مشکل در حال حاضر مربوط به شهرستان زیرکوه است که برخی آبنما‌ها تخریب شده و راه‌های روستایی مسدود است.

به گفته وی مسیر‌های اصلی و روستایی توسط نیرو‌های راهداری در حال بازگشایی است.

تیمورپور با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده برای آبرسانی سیار از سوی شرکت آب و فاضلاب استان گفت: از طریق بنیاد مسکن هم ماشین آلات کمرشکن برای حمل خودرو‌های سنگین هماهنگ شده است.

وی با بیان اینکه در سایر شهرستان‌ها بارندگی بوده، اما خسارتی گزارش نشده است، افزود: بیشترین بارندگی را برای عصر امروز شاهد خواهیم بود که هسته اصلی آن در بیرجند است.

به گفته وی علیرغم سیلاب شدید در زیرکوه و نبود دسترسی روستا‌ها به مرکز شهرستان، طبق گفته فرماندار، کنکور سراسری طبق برنامه امروز برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • بارش شدید تگرگ در شیراز /آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان
  • آماده باش کامل اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد 
  • آمادگی دستگاه‌ های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی
  • آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی