Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از رایج ترین روش های افزایش حجم عضلات بهره گیری از اصل اضافه بار می باشد.

طرفداری- شاید به نظر مبتدیان استفاده از وزنه های ثابت با بارگیری از یک سیستم تمرینی ساده بتواند هدف ورزشکاران برای افزایش حجم عضلات شان را تحقق ببخشد محققان و پژوهشگران ورزشی در طی یک تحقیق مدون به این نتیجه رسیده اند که بکارگیری وزنه های ثابت و اجرای یک سیستم تمرینی همیشگی علاوه برعدم افزایش رشد عضلانی زمینه توقف رشد را در عضلات مهیا می سازد!

این محققان در ادامه بررسی های خود برای جویندگان افزایش حجم عضلات پیشنهاد کردند که تنها در صورت تغییر و تنوع در سیستم تمرینی و نوسانات سنگینی وزنه ها می توانند به هدف خود برسند اینجا بود که برخی از متخصصان ورزش "اصل اضافه بار" را پیشنهاد نمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در واقع این متخصصان بر این باور هستند که افزایش قدرت و استقامت به همراه حجم عضلانی تنها زمانی میسر است که عضله برای مدتی معین تا سر حد ظرفیت و قدرت در برابر فشار تمرین مقاومت کند.

بر اساس همین اصل چون همواره ظرفیت مقاومت عضلات بالاتر می رود بنابراین شما ناچارید جهت وادار کردن عضلات به رشد،افزایش مقاومت و بالاتر بردن ظرفیت آنها را مورد تنش قرار دهید. شاید در گذشته این موضوع تنها در حد یک تئوری و فرضیه بود ولی امروزه این تئوری تبدیل به یک اصل تحت عنوان اصل اضافه بار یا به زبان نوین و علمی تر اصل مقاومت فزاینده تبدیل شده است.

* اما چگونه این اصل را در سیستم تمرینی خود اعمال نماییم ؟

مبتدیان پس از مدتی تمرین ثابت متوجه آن خواهند شد که دیگر عضلات آنان نسبت به تمرین واکنش مناسبی از خود نشان نمی دهد در این هنگام توصیه می شود به برنامه تمرینی خود یک بازنگری جامع داشته باشید شما می توانید با دو روش این اصل را اجرا نمایید:

1-  به سنگینی وزنه های تمرینی خود بیفزایید که مطمئنا بخاطر سنگینی وزنه ها ناچارید از تعداد تکرار کم نمائید.

2- وزنه های تمرینی را ثابت نگاه داشته ولی تکرار این حرکت را زیاد نمایید با این روند تنش مورد نظر جهت افزایش حجم و بالا رفتن آستانه تحمل در شما ایجاد می شود؛ بهره گیری از این اصل علاوه بر تاثیر مستقیم در سیستم تمرینی بصورت غیر مستقیم و ناشناخته باعث افزایش اشتها جذب و سنتز پروتئین، افزایش سطح تولید هورمون رشد و تستسترون می شود.

 

بیشتر بخوانید:

بدنسازی و پرورش اندام؛ 15 حرکت مهم تناسب اندام برای مردان (1)

بدنسازی و پرورش اندام؛ 15 حرکت مهم تناسب اندام برای مردان (2)

بدنسازی و پرورش اندام؛ 15 حرکت مهم تناسب اندام برای مردان (3)

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۵۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین اردوی تمرینی تیم ملی والیبال نشسته بانوان

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، رقابت‌های کسب سهمیه پارالمپیک پاریس در رشته والیبال نشسته بانوان از ۱۵ فروردین به میزبانی چین آغاز می‌شود و تنها یک تیم جواز حضور در این پیکار‌ها را کسب خواهد کرد.

تیم ایران در نخستین دیدار انتخابی المپیک مقابل تیم ملی ژاپن صف آرایی می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۱۷۰۰ هکتار به سطح زیر کشت گیاهان دارویی لرستان اضافه شده است
  • آخرین اردوی تمرینی تیم ملی والیبال نشسته بانوان
  • ضربان قلب در حالت استراحت یکی از نشانه‌های تناسب اندام و طول عمر است
  • رابطه شگفت‌ انگیز استراحت ضربان قلب با طول عمر
  • وام خرید مسکن نخبگان به ۲ میلیارد تومان افزایش یافت
  • اسکان ۱۷ هزار مسافر در مدارس و مراکز اقامتی فرهنگیان پایتخت
  • (تصاویر) باشگاه بدنسازی بچه پولدار‌ها؛ وزنه از طلا و یاقوت!
  • واقعی شدن تعرفه پزشکی به نفع بیماران است | ارزان بودن خدمات درمانی باعث اضافه بار مراجعات بیماران شده است !
  • پیشگیری از پیری عضلات با این ۵ حرکت ساده (فیلم)
  • آسیب کووید به اندام ها می تواند به قلب نیز آسیب برساند