Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- آخرین اخبار دنیای فوتبال را با هم مرور می کنیم.
به گزارش آریا، پس از سپری کردن فصلی رکوردشکن همراه با لس آنجلس اف سی، کارلوس ولا به جایزه ارزشمندترین بازیکن فصل لیگ MLS دست یافت. ولا در راه کسب این جایزه، زلاتان ابراهیموویچ از لس آنجلس گلکسی، جوزف مارتینز از آتلانتا یونایتد و مکسی مورالز و هبر از نیویورک سیتی را شکست داد و با اختصاص 69 درصد آرا به خود، به این مهم دست یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

80.33 درصد از آرای بازیکنان، 65 درصد از آرای باشگاه‌ها و 64 درصد از آرای رسانه‌ها به این مهاجم مکزیکی در راستای دستیابی به این جایزه کمک کرد.این بازیکن 30 ساله با به ثمر رساندن 34 گل طی 31 بازی لیگ، کفش طلای MLS را هم از آن خود کرد. او همچنین موفق به ارسال 15 پاس گل برای هم تیمی‌هایش شد تا از رکورد بیشترین مشارکت در گل MLS که قبل از این در اختیار سباستین جووینکو (38) بود هم عبور کند. با وجود رساندن شمار گل‌هایش به عدد 36 در نیمه نهایی کنفرانس غرب مقابل لس آنجلس گلکسی، ولا مقابل سیاتل ساندرز موفق به انجام کار خاصی نشد تا شاگردان باب بردلی (برنده جایزه مربی برتر فصل) از پلی آف جام MLS حذف شوند.

- یورگن کلوپ در آستانه بازی حساس روز یکشنبه تیمش با منچسترسیتی در واکنش به اظهارات جنجالی پپ گواردیولا با کنایه عنوان کرده به اندازه همتایش به وضعیت تیم های رقیب فکر نمی کند. گواردیولا پس از پیروزی لحظات پایانی منچسترسیتی و لیورپول در این هفته عنوان کرد سادیو مانه بازیکنی است که علاوه با گل هایش با تمارض هایش هم امتیاز برای تیمش جمع می کند. کلوپ در واکنش به این اظهارات گفته:«نمی دانم گواردیولا چرا این حرف را زد. آیا از من هم به اندازه ای که از پپ در مورد لیورپول سوال پرسیده می شود، در مورد سیتی سوال پرسیده می شود؟ واقعا نمی دانم. حقیقت این است که در مصاحبه های پس از بازی ها من هیچ اطلاعی از نتایج دیگر تیم ها ندارم. زمانی که به رختکن می روم هم اولین کاری که می کنم پیگیری نتایج بقیه نیست. حتی برای یک ثانیه هم به دیگر تیم ها فکر نمی کنم. 45 دقیقه پس از پایان بازی بود که تازه متوجه نتیجه بازی منچسترسیتی شدم. حقیقتا این چیزها را متوجه نمی شوم. ذهن من در اکثر اوقات مشغول تیم خودم است. ما با خنک بازی داریم و تمام تمرکز من روی این بازی است. پس از آن می توانیم راجع به منچسترسیتی حرف بزنیم.
در ابتدا باورم نمی شد که پپ چنین حرفی زده اما بعدا تصاویر مصاحبه را دیدم. به این بحث ها علاقه ای ندارم و نمی خواهم نفت روی آتش بریزم! قول می دهم راجع به خطاهای تاکتیکی منچسترسیتی حرفی نزنم! همین الان هم شاید بیش از حد به این موضوع پرداختم اما دیگر حرفی ندارم.»

- مائورو ایکاردی که پس از آمدن آنتونیو کونته در لیست فروش اینتر قرار گرفت و در نهایت با قراردادی قرضی راهی پاریسن ژرمن شد عنوان کرده نمی خواهد به ایتالیا بازگردد. ایکاردی گفته:«پی اس جی یکی از بزرگترین باشگاه های دنیا است. هر کاری می کنم تا اینجا بمانم. باید در داخل زمین توانایی هایم را نشان دهم. شروع خوبی داشتم اما هنوز حرف های بیشتری برای گفتن دارم. باید ببینیم در پایان فصل چه پیش می آید اما می خواهم کارهای بزرگ در پاریس بکنم.»

- فابیو کاپلو که سابقه هدایت تیم ملی انگلیس را دارد به ماسیمیلیانو آلگری که این روزها مشغول استراحت است توصیه کرده مربیگری در لیگ برتر را تجربه کند. کاپلو گفته:«آلگری گزینه خوبی برای مربیگری بایرن مونیخ است اما نمی دانم آلمانی ها پس از تجربه آنچلوتی چقدر از ایتالیایی ها استقبال می کنند. انگلیس لیگ هیجان انگیزی دارد و مربیگری در لیگ برتر باعث پیشرفت شما می شود. اگر جای آلگری بودم به جای بایرن مونیخ به منچستریونایتد می رفتم.»

- صحبت های مدیر سابق موناکو نگرانی مسئولان پاریسن‌ژرمن را برانگیخته است. به نقل از مارکا، وادیم واسیلیف نایب رئیس سابق موناکو در سخنانی به تله‌فوت گفته بود که کیلیان ام‌باپه در سال 2017 پاریسن‌ژرمن را به رئال ترجیح داد، چرا که انتقال به برنابئو در آن مقطع را بسیار زود می‌دانسته است و ایمان دارد که رئال برای او صبر خواهد کرد. اکنون "لوپاریزین" گزارش داده که این سخنان واسیلیف مدیران پاریسن‌ژرمن را به تکاپو انداخته تا با تمدید قرارداد ستاره 20 ساله‌شان، خطر رئال را از سر تیمشان دور کنند. ام‌باپه در سال 2017 ابتدا با قراردادی قرضی از موناکو به پاریسن‌ژرمن پیوست؛ قراردادی که پاریسن‌ژرمن ملزم بود یک سال بعد با پرداخت 180 میلیون یورو آن را دائمی کند. قرارداد ام‌باپه با پاریسین تا سال 2022 اعتبار دارد.
برنامه پاریسن‌ژرمن آن است که با پیشنهاد قراردادی 40 میلیون یورویی در سال و قراردادن ام‌باپه در کنار نیمار (از نظر حقوقی)، کار رئال را برای متقاعد کردن ام‌باپه سخت کند. لوپاریزین مدعی شده که برنامه رئال مادرید، ارائه پیشنهادی 300 میلیون یورویی به ام‌باپه در تابستان 2020 است؛ زمانی که تنها 2 سال به پایان قرارداد کنونی او با پاریسن‌ژرمن زمان مانده است.

- سم آلاردایس در آستانه رویارویی لیورپول-منچسترسیتی در آنفیلد گفته است که نسبت به یورگن کلوپ، فشار کاری بیشتری روی پپ گواردیولا وجود دارد. به گزارش Talk Sport، سرمربی اسپانیایی سیتیزن‌ها که تیمش را به دو قهرمانی پیاپی در لیگ برتر رسانده است، شش امتیاز با کلوپ و شاگردانش فاصله دارد. به عقیده بسیاری، سیتی برای ماندن در کورس قهرمانی، باید یکشنبه آینده برنده از زمین خارج شود. بیگ سم برد را برای سیتی الزامی نمی‌داند ولی شکست را هم غیر قابل قبول می‌داند.
پپ (فشار بیشتری احساس می‌کند) چون حق باختن ندارد. اصلا نیازی به برنده شدن در این بازی نیست، فقط باید از نباختن مطمئن شود. اگر هم به پیروزی دست یابد، فشارها به سمت لیورپول تغییر مسیر می‌دهند. اما قطعا در حال حاضر این فشار روی پپ و بازیکنانش وارد است. با توجه به این که لیورپول بیش از دو سال است در آنجا (آنفیلد) شکست نخورده است، سیتی کار سختی پیش رو دارد ولی اگر یک تیم توان برنده خارج شدن از آنجا را داشته باشد، آن تیم منچسترسیتی است.  
جنگ روانی مربیان از چندی قبل آغاز شد. ابتدا گواردیولا از شیرجه زدن مانه برای خطا گرفتن از داوران گفت و سپس کلوپ به خطاهای فنی منچسترسیتی اشاره داشت. آلاردایس در دفاع از وینگر سنگالی قرمزها گفته است این روزها اکثر بازیکنان شیرجه می‌زنند. او در عوض انگشت اتهام را به سوی یکی از هم تیمی‌های مانه نشانه گرفته است.
معتقدم محمد صلاح نسبت به مانه تمایل بیشتری برای این گونه حرکات دارد. در طول سال گذشته مردم به این اشاره داشتند که صلاح خیلی راحت زمین می‌افتد و پنالتی‌هایی گرفت که شاید به حق نبودند. اما اگر تماسی برقرار شود، باید توجه داور را به سوی صحنه جلب کنید و الان هم VAR را داریم که تصمیم می‌گیرد شیرجه‌ای زده شده است یا نه. مشکل اینجاست که بر اساس تصادفی بودن برخوردها قضاوتی صورت نمی‌گیرد. ظاهرا قانون برخورد «عامدانه» کنار رفته است و صرف برخورد بازیکنان برای اعلام پنالتی کافی است. اکثر مهاجم‌ها اگر برخوردی با یار حریف داشته باشند و ببیند اوضاع برای گلزنی مهیا نیست، خودشان را زمین می‌اندازند.  

- پپ گواردیولا به تمجید از منچستریونایتدی پرداخت که ده سال قبل تیمش با پیروزی مقابل آن، قهرمان اروپا شد. به گزارش MEN، گواردیولا در دوران حضورش در بارسلونا، دو بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد که هر دو مورد با پیروزی مقابل منچستریونایتد در فینال و به ترتیب‌ در سال‌های 2009 و 2011 به دست آمد. یونایتد در فینال سال 2009 لیگ قهرمانان اروپا به عنوان مدافع عنوان قهرمانی وارد زمین شد و شروع خوبی هم داشت ولی در نهایت شکست تلخی را متحمل شد. آن منچستریونایتد بی رحم و فوق العاده بود. کریستیانو رونالدو، (کارلوس) توز، (دیمیتار) برباتوف، (پل) اسکولز، (مایکل) کریک، (رایان) گیگز، (ریو) فردیناند، (نمانیا) ویدیچ، (ادوین) فن درسار. تیم خارق العاده‌ای بود. ما مشکلات زیادی در خط دفاعی تیم داشتیم و سه نفر از بازیکنان ثابت ما مصدوم بودند. اما به خاطر قهرمانی در لیگ و جام حذفی، سرشار از اعتماد به نفس بودیم و توانستیم موفق شویم.  

- اسکار گارسیا به صورت رسمی به عنوان سرمربی جدید سلتاویگو انتخاب شد. به گزارش Marca، در پی برکناری فران اسکریبا از سرمربیگری سلتاویگو، اسکار گارسیا به عنوان سرمربی جدید این باشگاه انتخاب شد. شکست 1 بر 0 سلتاویگو در مقابل ختافه و سقوط به رده 18 ام جدول 20 تیمی لالیگا، مسئولین این تیم را بر آن داشت تا تغییری در کادر فنی تیمشان ایجاد کنند. گارسیا پیش از این سابقه هدایت تیم های چون المپیاکوس، برایتون، واتفورد، ردبول سالزبورگ و سن اتین را در کارنامه اش دارد. سرمربی جدید سلتاویگو، در دوران بازیگری اش، در تیم های همچون بارسلونا، والنسیا و ختافه، توپ زده است.

- سادیو مانه از پشت پرده کامبک تاریخی لیورپول مقابل بارسلونا و نقش یورگن کلوپ در آن گفت. به گزارش مارکا، مانه که یکی از نامزدهای توپ طلای 2019 است، درباره کلوپ می‌گوید: کلوپ گاهی ما را غافلگیر می‌کند. درست مثل فصل گذشته و صحبت‌هایش قبل از بازی برگشت با بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا. او به رختکن آمد و به ما گفت: سلام بچه ها! خبرهای خوبی براتون دارم. تمام رختکن در سکوت فرو رفته بود که کلوپ ادامه داد: بله! خبر خوب این است که بارسلونا فوتبال بازی می‌کند و ما عاشق این دست تیم‌ها هستیم. خواهید دید که ما به فینال می‌رسیم. باید اعتراف کنم که این حرف‌های کلوپ، بهترین راهکار برای برداشتن فشار از دوش تیم بود.
راز موفقیت یورگن کلوپ؟ رمزش این است که پدر تیم است. میان ما همه چیز در مسیر درست پیش رفته است. ما عاشق کلوپِ پدر هستیم و در عین حال مثل یک پدر از او می‌ترسیم! او توانسته جایگاه فوق العاده‌ای در زندگی من داشته باشد. نه فقط در فوتبال که کلوپ انسان فوق العاده‌ای هم هست. چشم بسته به او باور دارم. درست مثل دیگر اعضای رختکن تیم.  
رابطه مانه با صلاح؟ او یک گلزن بزرگ و بازیکنی فوق العاده ای است. کسی که می‌داند هر کاری را باید چطور انجام بدهد. وقتی به لیورپول آمد، خودش را جلوتر از همه ما قرار داد اما تکامل پیدا کردن در کنار او، لذت بزرگی است. من و او زبان فوتبالمان یکی است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: امباپه کلوپ گواردیولا کاپلو آلگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۵۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | خلاصه بازی پاری سن ژرمن ۴ - لیون ۱

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آتش بازی دمبله و امباپه در لوشامپیونه؛ پاریس به قهرمانی نزدیک و نزدیک ‌تر شد
  • لوریان ۱-۴ پی‌اس‌جی: پاریس روی دوش امباپه و دمبله
  • آخرین فرصت رستگاری | جدایی شیرین یا تلخ؟
  • درویش: هنوز درباره ادامه همکاری با من صحبت نکردند/ بعد از بازی با سپاهان به قرارداد اوسمار می پردازیم+ فیلم
  • آلگری: رسیدن به فینال هیچ‌گاه آسان نیست
  • آلگری: شایسته صعود به فینال کوپا ایتالیا بودیم
  • لاتزیو 2-1 یوونتوس: صعود تیم آلگری به فینال
  • یک ماه تا اخراج یا ادامه همکاری؛ منچستریونایتد به سراغ بررسی آینده اریک تن هاخ رفت
  • تمجید انریکه از مارکینیوش پس از پیروزی قاطع تیمش مقابل لیون
  • ببینید | خلاصه بازی پاری سن ژرمن ۴ - لیون ۱