Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای از ادامه کاهش تعهد ایران به برجام ابراز نگرانی کرده و از تهران خواسته به پایبندی به این توافق بازگردد.

قدس آنلاین: سخنگوی اتحادیه اروپا امروز (سه‌شنبه) از تصمیم ایران برای برداشتن گام تازه‌ای در جهت کاهش تعهد به توافق هسته‌ای ابراز نگرانی کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: «از اعلامیه امروز رئیس‌جمهور [حسن] روحانی برای کاهش بیش از پیش تعهد ایران ذیل برنامه جامع اقدام مشترک، نگران هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این بیانیه می‌افزاید: «به ایران توصیه می‌کنیم تمام فعالیت‌هایی را که با تعهدات این کشور ذیل برجام ناهمخوان هستند، به عقب بازگرداند... حفظ برجام به شکل فزاینده‌ای دشوار شده است.»

جمهوری اسلامی ایران امروز اعلام کرد که در چهارمین گام از روند کاهش تعهد به توافق هسته‌ای، از فردا تزریق گاز به سانتریفیوژهای نصب‌شده در تأسیسات زیرزمینی فردو را آغاز می‌کند. بر اساس برجام، این تأسیسات قرار بود به مرکز تحقیق و توسعه و تولید ایزوتوپ‌های پایدار بدل شود.

گام تازه ایران، ادامه مسیری است که اردیبهشت ماه امسال در واکنش به خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای آغاز شد. تهران می‌گوید در صورتی که طرف‌های باقی‌مانده در برجام به تعهدات خود عمل کرده و آثار منفی تحریم‌های آمریکا را جبران کنند، حاضر است گام‌های برداشته‌شده را به عقب بازگرداند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اتحادیه اروپا گام چهارم ابراز نگرانی واکنش اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۶۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی گروسی از احتمال حمله اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورونیوز، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به خبرنگاران در نیویورک گفت: «ما فردا (سه‌شنبه) کارمان را از سر خواهیم گرفت. این موضوع (حمله ایران به اسرائیل) تأثیری بر فعالیت بازرسی ما نداشته است.»

با رویارویی مستقیم ایران و اسرائیل در دو هفته اخیر تنش در خاورمیانه به اوج خود رسیده است. فرمانده ارتش اسرائیل روز دوشنبه گفت که کشورش به حمله موشکی و پهپادی اخیر ایران که به تلافی حمله هوایی اسرائیل به ساختمان کنسولگری این کشور در دمشق انجام شد، پاسخ خواهد داد.

گروسی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال حمله اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران گفت: «ما همیشه نگران این احتمال هستیم.»

مدیر کل آژانس همچنین خواستار «خویشتنداری» طرف‌های درگیر در این تنش شد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به طور منظم تأسیسات هسته‌ای اصلی ایران را بازرسی می‌کند. ایران می‌گوید برنامه هسته‌ای‌اش کاملاً صلح آمیز است، اما قدرت‌های غربی تهران را به تلاش برای ساخت بمب هسته‌ای متهم می‌کنند.

سفر به چندین کشور از جمله ایران در برنامه کاری چند هفته آینده رافائل گروسی قرار گرفته است.

کد خبر 844962 برچسب‌ها رافائل گروسی ایران و اسرائیل هسته‌ای - آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر ویژه هسته‌ای - انرژی

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی نفت امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • هیچ رفتاری را که سبب خدشه به تعامل ما با آژانس شود نمی‌پذیریم/ مدیرکل بین برجام و پامان تفکیک قائل شود
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • اسلامی: اگر آژانس به تعهدات برجامی خود عمل کند ما هم متعهدیم
  • نگرانی اتحادیه اروپا از توسعه هوش مصنوعی و تاثیر آن بر کودکان
  • اسلامی: بازدید منظم آژانس از تأسیسات هسته‌ای/ نظارت ۱۲۰ بازرس
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • نگرانی گروسی از احتمال حمله اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران