Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا ترکاشوند مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان, از تعادل قیمت تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار تومان بوده که با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار برابری دارد.

وی با اشاره به اینکه طی ماه‌های اخیر، تخم مرغ زیر قیمت ستاد تنظیم بازار عرضه می‌شد، افزود: این در حالی است که در ۲ هفته اخیر با ازدیاد تقاضا در بازار داخل و صادراتی، قیمت تخم مرغ تا حدودی افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکاشوند از توقف خرید توافقی تخم مرغ خبر داد و گفت: تا سه هفته گذشته پشتیبانی امور دام به منظور جلوگیری از زیان مرغداران هر کیلو تخم مرغ را تا مرز ۶ هزار و ۵۰۰ تومان از مرغداران خریداری کرد که با تعادل فعلی بازار، نیازی به خرید توافقی نیست.

بیشتر بخوانید: صادرات تخم مرغ به افغانستان افزایش یافت / قیمت هر کیلو تخم مرغ ۶ هزار و ۸۰۰ تومان

مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ بیان کرد: روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ تن تخم مرغ به بازار‌های عراق، افغانستان و عمان صادر می‌شود و همواره در ارتباط با مسولیت تنظیم بازار در نظر داریم که بحث صادرات را به گونه‌ای مدیریت کنیم تا صدمه‌ای از این حیث به بازار داخل وارد نشود.

وی مجموع صادرات تخم مرغ از ابتدای سال تاکنون را ۱۸ هزار تا ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن اعلام کرد و افزود: با توجه به روند مناسب تولید و نبود توقف، اگر مازاد بر نیاز داخل به بازار‌های هدف صادر نمی‌شود، مرغداران همچنان با افت قیمت محصول در بازار روبرو بودند.

ترکاشوند با بیان اینکه روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ صنعتی در کشور تولید می‌شود، اظهار کرد: روزانه ۱۰۰ تن از این میزان صادر و مابقی در بازار داخل عرضه می‌شود.

این مقام مسئول قیمت تخم مرغ در بازار را پیش بینی کرد و گفت: اگر اتفاق خاصی در بحث صادرات رخ ندهد، بازار تخم مرغ همچنان در تعادل به سر می‌برد.

وی درباره آخرین وضعیت بازار نهاده‌های دامی افزود: هم اکنون در ارتباط با کنجاله سویا و ریز مغذی‌ها مشکلی نداریم و تنها تامین ذرت با چالش‌هایی روبروست که با تامین آن از پشتیبانی امور دام قصد داریم خلا موجود در بازار را پر کنیم تا مرغداران با خیال آسوده به تولید ادامه دهند.

ترکاشوند در پایان با بیان اینکه گزارشی از شیوع آنفلوانزا حاد پرندگان نداشتیم، تصریح کرد: براساس رصد از استان‌های مختلف تاکنون گزارشی از آنفلوانزا حاد پرندگان در صنعت مرغ تخم گذار نداشتیم که با این وجود بازار همچنان در تعادل به سر می‌برد.

انتهای پیام/

گزارشی از شیوع آنفلوانزا حاد پرندگان نداشتیم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مرغداران نهاده دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۶۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر در یک ماه نخست سال صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حسین عباس‌نژاد اظهار کرد: در یک‌ماه سال جاری بالغ بر ۶۰ هزار تن مواد معدنی به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰۰ درصد و نسبت به مدت ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ افزون بر ۸۲ درصد افزایش داشته است.

وی پیش‌بینی کرد؛ با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه صادرات مواد معدنی از جمله تعیین نرم تخلیه و بارگیری و افزایش سرعت عملیات بندری تا پایان سال جاری، عملکرد صادرات در این بندر چندمنظوره حداقل به یک میلیون تن می‌رسد.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ گذشته سه شرکت فعال بخش خصوصی در حوزه صادرات مواد معدنی در بندر خمیر فعال بوده که با تدابیر انجام شده از سوی بنادر استان و به منظور استفاده حداکثری از مجتمع بندری خمیر در ماه‌های آینده تعداد شرکت‌های فعال در حوزه عملیات بندری به ۱۰ شرکت افزایش می‌یابد.

عباس‌نژاد با بیان اینکه تمرکز بندر چندمنظوره خمیر بر صادرات غیرنفتی به ویژه مواد معدنی است، ابراز کرد: سال گذشته بالغ بر ۴۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی شامل سنگ گچ، کلینگر سیمان، بنتونیت و غیره از این بندر به کشورهای امارات و عمان صادر شد.

وی افزود: توسعه بندر چندمنظوره خمیر نیز از طریق الحاق ۱۶۳ هکتار اراضی پشتیبانی در حال پیگیری بوده و مطالعات کار انجام شده است.

مدیرکل بنادر هرمزگان خاطرنشان‌کرد: طرح توسعه بندر خمیر بعد از تصویب در طرح جامع به منظور احداث انبار نگهداشت کالای ملوانی، مرکز کنترل ترافیک دریایی و سایر بخش‌های مورد نیاز، امسال وارد مرحله اجرایی می‌شود.

کد خبر 6085284

دیگر خبرها

  • صادرات طلای سرخ به ۴۰۰ تن می‌رسد
  • تولید ماهانه تخم مرغ به ۱۱۲ هزارتن رسید
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود
  • هر کیلو زعفران؛ ۱۱۰ میلیون تومان!
  • ۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر در یک ماه نخست سال صادر شد
  • ۳۵ قلم کالا از مازندران به عراق صادر شد