Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از صدا و سیمای مرکز زنجان، سید محسن لطیفی در جریان بازدید از پشت صحنه مستند زیبای سهرین در منطقه حفاظت شده سهرین، توجه به محیط زیست را به عنوان یکی از مولفه های توسعه پایدار دانست و گفت: یک اصل پایه ای در جهان کنونی موضوع پیوند با حیات وحش و جلوگیری از پدیده انقراض گونه های جانوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کشور ما یکی از بزرگترین و غنی ترین کشورهای جهان از نظر داشتن تنوع زیستی گیاهی و جانوری به شمار می رود افزود: با وجود این با چالش های فراوانی در زمینه حفظ عرصه ها و زیستگاه های طبیعی و همچنین انقراض گونه های گیاهی و جانوری روبرو هستیم و همین امر اهمیت و ضرورت تلاش رسانه ها را دوچندان می شود.

مدیرکل صداوسیمای استان زنجان  با تاکید بر تأثیرات شگرفت هنر در اذهان مردم جامعه و لزوم بهره گیری از این موضوع برای حفاظت از محیط زیست افزود: امروزه عواملی مختلف انسانی مانند توسعه شهرها و روستاها، گسترش راههای ارتباطی و ..... حیات وحش را با خطرات جدی مواجه کرده است و قطعا حضور رسانه در این عرصه مهم و تبیین اهمیت حفظ این نعمات خدادادی  می تواند اثرگذار باشد.

 لطیفی در ادامه به اقبال عمومی مردم به آثار نمایشی و تأثیرات فراوان اینگونه آثار در جامعه اظهار داشت : صداوسیمای آماده است تا با مشارکت سازمان حفاظت محیط زیست فیلم داستانی ، سریال و یا کارهای کوتاه نمایشی در این زمینه تولید نماید که مطمئنا اثرات آن در آگاه سازی جامعه نسبت به این مقوله مهم موثر خواهد بود.

 مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان هم ضمن قدردانی از توجه صداوسیما به موضوع مهم حیات جانوری و حفظ محیط زیست گفت: سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان دست اندر کار نگهداری و نگهبانی از زیست بوم ها و تنوع گونه های گیاهی و جانوری در کشور تاکنون تلاش های بسیاری را در این زمینه انجام داده اما نگهداشت و پاسداری از محیط زیست به بودجه و اعتبار و نیروی انسانی کافی نیازمند است که خلاء های موجود با تبلیغ رسانه ها بویژه صداو سیما تا حدی قابل جبران است.

 آبسالان مناطق حفاظت شده سرخ آباد و انگوران، سه منطقه شکار ممنوع  فیله خاصه، خرمنه سر و خراسانلو و یک پناهگاه حیات وحش انگوران را محلهایی امن برای حیات وحش کشور دانست و افزود: دشت سهرین یک زیستگاه با ارزش ومنحصر بفرد آهو محسوب می شود.

 مستند فاخر تلویزیونی زیبای سهرین مراحل پایانی تولید خود را سپری می کند.

کد خبر 4764737

منبع: مهر

کلیدواژه: صدا و سیمای مرکز زنجان سازمان محیط زیست یوم الله 13 آبان بوشهر راهپيمايي 13 آبان ایلام گرگان بارش باران پدافند غیرعامل خطبه های نماز جمعه بیرجند شهرکرد قزوین مشهد تئاتر کودک و نوجوان شهادت امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۶۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سعید ابراهیمی بسطامی مدیر بیمه دی استان آذربایجان غربی در این مراسم که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی زمین پاک برگزار شدگفت: روز زمین پاک برای اولین بار در ۲۲ آپریل سال ۱۹۷۰ نامگذاری شد و تاکنون هرساله در ایران مصادف با ۲ اردیبهشت و همچنین در سراسر جهان توسط فعالان حوزه محیط زیست، روز جهانی زمین پاک به جهت افزایش آگاهی و قدردانی نسبت به مسائل محیط زیست جشن گرفته می‌شود.

وی افزود: فعالان حوزه محیط زیست، دغدغه بسیاری برای محیط زیست و زمین دارند. به همین دلیل در هفته زمین پاک که از ۲ اردیبهشت به مدت یک هفته آغاز می‌شود، بحث‌ها و فعالیت‌های زیستی در سازمان‌های گوناگون در نظر گرفته می‌شود که هدف از آنها این است که به مردم یادآوری کنند که زمین، نیاز به حمایت دارد.

ابراهیمی اظهار داشت: آشناکردن کودکان و نوجوانان با باید‌ها و نباید‌های زیست‌محیطی، یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که باید با جدیت پیگیری شود.

وی، با بیان اینکه بحران‌های زیست‌محیطی و تغییر اقلیم، بیشترین تأثیر را بر روی کودکان خواهد گذاشت، عنوان کرد: تخریب محیط‌زیست آینده کودکانمان را سرد و تاریک می‌کند و شاید راه بازگشت به شرایط مطلوب برای همیشه از بین برود.

گفتنی است این مراسم با هدف ایفای نقش اجتماعی بیمه دی و ترویج فرهنگ زیست محیطی در بین کودکان و نوجوانان به همت مدیریت بیمه دی استان آذربایجان غربی برگزار شد.

در پایان این مراسم از صاحبان آثار برتر نقاشی که به دبیرخانه ارسال شده بود با اهدای جوایزی تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • راه‌اندازی پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی»
  • رسالت دانشجویان در راستای اجرای اهداف برنامه‌های زمین پاک
  • جذابیت تالاب میقان پس از بارندگی‌های بهاری
  • روز جهانی زمین پاک، نمادی از ترویج فرهنگ پاسداری از محیط زیست