Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری ایلام گفت: در حال حاضر ارتقاء تصفیه‌خانه فاضلاب شهری ایلام با ظرفیت47هزار متر مکعب در شبانه روز ، با 32 درصد پیشرفت فیزیکی در بخش سازه در حال ساخت است.

به گزارش ایسنا،مهندس «افشین مظاهری»  با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به افزایش جمعیت شهری و مشکلات زیست محیطی و همچنین عدم ظرفیت کافی تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام، طرح ارتقاء و افزایش ظرفیت در دستور کار شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام قرار گرفت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در طرح ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام سیستم تصفیه از هوادهی گسترده و زمان ماند در حوضچه های آرامش به سیستم لجن فعال که یکی از پیشرفته ترین سیستم های تصفیه خانه فاضلاب است تغییر خواهد کرد؛ در این روش با احداث تانکهای هوازی و بی هوازی در لاگونهای هوادهی بخش قابل توجهی از مواد آلی از جمله کربن، نیترات و فسفات موجود در فاضلاب حذف و باعث بالا رفتن شاخصهای مورد نظر سازمان محیط زیست در خصوص پساب خروجی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری ایلام تصریح کرد: هم اکنون عملیات اجرایی آرماتور بندی، قالب بندی، بتن ریزی در تانک های ته نشینی و لاگون هوادهی در حال اجرا است.

وی فرآیند تصفیه فاضلاب در مدول دوم را تصفیه کامل بیولوژیکی به روش لجن فعال A2o  با قابلیت حذف نیتروژن، فسفر عنوان و تصریح کرد: کیفیت پساب حاصل از فرآیند در نظر گرفته شده مطابق با استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست ایران جهت تخلیه به آب های سطحی می باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی آبفای ایلام، مظاهری،  مزیت های ارتقا تصفیه خانه نسبت به فرایندهای قبلی اجرای سیستم حذف بو، ارتقاء سیستمهای  بلوئر هوادهی از روتاری به سانتریفیوژ و دانه گیر به روتاری کابینت دار به منظور کاهش قابل توجه صدای تجهیزات، ارتقاء سیستم فرآیند لجن به تغلیظ مکانیکی، افزایش حجم واحد هاضم هوازی عنوان کرد.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان ایلام با بیان  اینکه این پروژه  با اعتباری بالغ بر 420 میلیارد ریال در مدت 33 ماه اجرا می شود یادآور شد:  در صورت حمایت مسئولان استانی و  تامین اعتبار و تخصیص بموقع اعتبارات فاز یک طرح ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام تا خرداد 99 به بهره برداری خواهد رسید. با اجرای این فاز علاوه بر تحت پوشش قرار گرفتن جمعیت فعلی، با بالا رفتن معیارهای زیست محیطی مشکل بو نیز حل خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شرکت آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۷۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین آب باکیفیت برای ۳۳۰ روستای جنوب سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده مجری طرح مجتمع‌های آبرسانی روستایی مرکز و جنوب سیستان و بلوچستان گفت: برای ۳۳۰ روستای مناطق چابهار، قصرقند و دشتیاری آب با کیفیت و بدون کدورت تامین می‌شود.

حسن عابدی امروز یکشنبه (۲۶ فروردین) در بازدید از طرح تصفیه‌خانه آب در پیرسهراب گفت: این سامانه از چهار فیلتر رفع کدورت، سیستم هوادهی، بک‌واش و تجهیزات الکترومکانیکال لازم برای حذف کدورت و تصفیه فیزیکی آب تشکیل شده که راه‌اندازی آن، آب با کیفیت و بدون کدورت بیش از ۳۳۰ روستای واقع در شهرستان‌های جنوبی استان را تامین خواهد کرد.

وی اظهار کرد: این پروژه در قالب طرح اضطراری انجام و وارد مدار شد و در کنار آن تصفیه خانه طرح با ظرفیت نهایی در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد که در سال‌جاری با ابلاغ اعتبار لازم عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان نیز گفت: تصفیه‌خانه آب آشامیدنی با اعتبار ۵۵۰ میلیارد ریال در جنوب این استان به صورت آزمایشی راه‌اندازی شد.

علیرضا قاسمی اظهار کرد: در راستای تامین آب آشامیدنی مورد نیاز جمعیت روستایی جنوب سیستان و بلوچستان چهار فیلتر تصفیه آب با اعتبارز ۵۵۰ میلیارد ریال در تصفیه‌خانه مجتمع روستایی زیرمجموعه سد زیردان در مدار بهره‌برداری آزمایشی قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به شرایط و نیاز منطقه طرح آبرسانی به روستاهای تلنگ، پلان و پیرسهراب در سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ادامه داد: در همین راستا با مشارکت انجمن صنفی آب و فاضلاب ایران به عنوان خَیر، آبفای استان قم و مساعدت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور عملیات بازسازی، نصب و راه اندازی چهار فیلتر حذف کدورت آب به حجم بیش از ۴۰۰ لیتر در ثانیه انجام و این فیلترها وارد مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

وی گفت: با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه اضطراری پیرسهراب حذف آبرسانی سیار برای روستاهای زیر مجموعه سد زیردان محقق شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی پروژه‌های حمایتی نهضت ملی مسکن در زنجان
  • زائرسرای استان مرکزی در مشهد مقدس ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • افزایش ۲ برابری ظرفیت تصفیه خانه‌های فاضلاب مشهد تا ۲ سال دیگر
  • مصائب سفیدرود؛ از صید غیر مجاز تا آلودگی +تصاویر
  • ۱۵۰ میلیارد تومان برای تصفیه خانه فاضلاب مهران اختصاص یافت
  • تامین آب باکیفیت برای ۳۳۰ روستای جنوب سیستان و بلوچستان
  • تکمیل طرح ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب مهران
  • طرح ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب مهران با ۱۵۰۰ میلیارد ریال تکمیل می‌شود
  • سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
  • پیشرفت فیزیکی ۹۱ درصدی بیمارستان ملکشاهی