Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین سید جلال رضوی روز سه شنبه در همایش استانی یاوران وقف البرز که در سالن اجتماعات آستان مقدس امامزاده طاهر (ع) مهرشهر کرج برگزار شد، افزود:  وقف به همت واقفین خیراندیش از زمان رسول اکرم (ص)‌ تاکنون مسیر خود را برای کمک به بشریت طی کرده است.

وی با اشاره به حوادث عراق و سوریه گفت : هرچند دشمنان به ویژه صهیونیست ها با تشکیل اتاق فکر نا امنی در این کشورها را دنبال می کنند اما شاهد هستیم که شیعیان عراق و حجاز چه موکب هایی را در مسیر اربعین می زنند و در این مسیر حتی تمام داشته هایشان که ممکن است یک زیرانداز باشد را وقف می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استکبار نمی‌تواند با عقیده عاشقان اباعبدالله الحسین (ع)‌و عاشقان شیعیان آن حضرت بجنگند و باید این عقیده را مواظبت کنیم.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع ) ادامه داد: با اینکه دشمنان اسلام گنبد و بارگاه امام حسن عسکری (ع)‌ را منفجر کردند اما این گنبد و بارگاه به زیبایی بازسازی شد.

وی گفت: همین نیت های پاک واقفین است که گنبدها و گلدسته ها را احیاء‌کرد و این مضاجع شریف که حکم ستارگان در آسمان را دارند تا مسیر هدایت همیشه هموار باشد دوباره برپا شد.

رضوی بیان داشت: نخستین واقفان دین، اهل بیت (ع) بودند به طوریکه امام باقر (ع) وصیت کرده بودند از زندگی شخصی‌شان به مدت ۱۰ سال مجلس روضه برای سیدالشهدا (ع) برقرار کنند زیرا 

 امام دید که با وقف می شود این سنت را احیاء‌کرد.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد شکوفایی وقف هستیم، گفت: یکی از مولفه های سیستم اقتصاد مقاومتی وقف است.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: وقف را باید زیربنای  اقتصاد مقاومتی بدانیم.

استان البرز دارای یک هزار و ۶۰۰ موقوفه و حدود ۱۳ هزار رقبه است.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه امام حسن عسکری امام خمینی(ره) استان البرز وقف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه امام حسن عسکری امام خمینی ره استان البرز وقف سازمان اوقاف و امور خیریه امام حسن عسکری امام خمینی ره استان البرز وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۷۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عروس امام خمینی درگذشت /معصومه حائری که بود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، معصومه حائری عروس امام خمینی و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح امروز پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

آنگونه که جماران روایت کرده، معصومه حائری فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم بود.

ایشان در تاریخ ۱۷ فروردین ماه سال ۱۳۳۳ با حاج آقا مصطفی خمینی ازدواج کردند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899428

دیگر خبرها

  • فیلم| سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره حادثه طبس
  • عروس امام خمینی(ره) درگذشت
  • عروس امام خمینی درگذشت /معصومه حائری که بود؟
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند
  • خدمتگذاری به محرومان و یتیمان از تعالیم امام خمینی(ره) نشأت گرفته است
  • ایران خواستار بازگشت به جایگاه قبلی خود در اجلاس جهانی کدکس شد
  • افزایش تعداد جایگاه پمپ بنزین در کهیگلویه و بویراحمد
  • ارسال ۳۰ اثر ادبی به کنگره ملی امام‌زادگان محروق(ع) نیشابور
  • امام خمینی: اسرائیلی غلط می کند به ایران بیاید؛ پایشان را قطع می کنیم