Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگاه فیلمنامه نویسی مهندسی روایت در سینما با هدف توانمند سازی و تقویت مهارت فیلمنامه نویسان جوان در حوزه هنری استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از بوشهر،در این کارگاه با حضور سید رضا صافی نویسنده و کارگردان مطرح استان، ابعاد مختلف سینما مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

 

مدرس کارگاه با اشاره به سرفصل های کارگاه بیان کرد: رسانه سینما و تفاوت آن با گونه های مختلف ادبی، انواع روایت های مورد استفاده در سینما، نقش احساس در مستطیل سینما و موقعیت های نمایشی و شیوه ایجاد آن از موضوعات مطرح شده در کارگاه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سید رضا صافی در این کارگاه ضمن اشاره به ویژگی های فیلمنامه بیان کرد: فیلمنامه برخلاف گونه های ادبی مستقل مانند شعر، داستان و یا حتی نمایشنامه نیست و باید قابل تجسم باشد.

 

وی با اشاره به نریشن (گفتار یا روایت فیلم) اظهار داشت: روایت در فیلم به معنای پلی بین گونه های مستقل ادبی و فیلمنامه است.

 

صافی با اشاره به کنش و واکنش در فیلمنامه نویسی گفت: کنش و واکنش اساس فیلمنامه نویسی است و تا زمانی که وجود نداشته باشد موقعیت نمایشی رخ نمی دهد.

 

وی افزود: احساس در فیلمنامه نویسی اهمیت بالایی دارد و احساس تنها با کنش و واکنش همراه است.

 

صافی متولد سال ۱۳۵۱ و نویسنده، تهیه کننده و کارگردان سینما و تلویزیون است و کسب بیش از ۷۰ عنوان جایزه از جشنواره های مختلف ملی و بین المللی را در کارنامه خود دارد.

 

پایان پیام/647

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان 13 آبان ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی کانون های فرهنگی هنری مساجد یوم الله ۱۳ آبان کانون های مساجد اردبیل مجلس استکبار ستیزی مسجد مهندسی روایت فیلمنامه نویسی کارگاه آموزشی استان بوشهر سینما خبرگزاری شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۷۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۱ فروردین، برگزاری مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ علی صدر، معاون آزمون‌های سازمان سنجش گفت: مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور در رشته‌های زبان و ادبیات فارسی، علوم جغرافیا، علوم اقتصادی، الهیات و معارف اسلامی، علوم تربیتی، حقوق، روانشناسی، علوم زمین، شیمی، فیزیک، زیست‌شناسی، آمار، ریاضی، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی مواد و متالورژی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی کشاورزی (زراعت و اصلاح نباتات)، سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت برگزار خواهد شد.
وی گفت: دانشگاه‌های تربیت مدرس، مازندران، تبریز، بوعلی سینا همدان، رازی کرمانشاه، اصفهان، شیراز، شهید باهنر کرمان، شهید چمران اهواز و فردوسی مشهد مراکز برگزارکننده این آزمون هستند.
به گفته صدر، منتخبان المپیاد غیرمتمرکز به همراه منتخبان مرحله اول المپیاد متمرکز (آزمون کارشناسی ارشد) که اسامی آنها از طریق درگاه مرکز المپیاد علمی دانشجویی کشور اعلام خواهد شد، می‌توانند در آزمون تشریحی مرحله دوم (نهایی) المپیاد علمی دانشجویی کشور در اوایل مرداد ۱۴۰۳ شرکت کنند.

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه روایت دختر ایرانی درارومیه
  • برگزاری مرحله غیر متمرکز المپیاد علمی دانشجویی کشور، فردا
  • روایت خط حزب‌الله از «شب قدر غرب آسیا» +دانلود
  • سی و پنجمین اجلاس کنگره جهانی انجمن پیانک برگزار می شود
  • ۳۱ فروردین، برگزاری مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور
  • نشست هم‌اندیشی رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی برگزار شد
  • تلویزیون و سازمان‌های سینمایی آثار برتر رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی را تولید کنند
  • آثار برتر رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی باید تولید شود
  • ماجرای ورود پارک علوم و فناوری به فیلمنامه‌نویسی
  • روایت نویسنده عراقی از صبر استراتژیک و پاسخ استراتژیک ایران