Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@22:33:35 GMT

۲۴ اقامتگاه بوم گردی در استان ایلام فعال است

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۹۷۹۹۴

۲۴ اقامتگاه بوم گردی در استان ایلام فعال است

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمالک شنبه زاده عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گردشگران علاوه بر اقامت در این خانه ها و بهره مندی از آرامش و سکوت روستاها و جاذبه های طبیعی و تاریخی این مناطق، امکان بهره مندی از غذاهای محلی و سنتی و دیگر تولیدات عشایر و روستاییان از جمله صنایع دستی را دارند.

وی تقویت بوم‌گردی، ایجاد زیرساخت های گردشگری در روستاها، توسعه کسب و کار مرتبط با گردشگری، ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستاییان را از اهداف راه اندازی این اقامتگاه ها عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در شش ماهه نخست امسال تعداد ۱۴ واحد اقامتگاه بوم گردی در استان با حجم سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۴۲ نفر  برای اقامت گردشگرتان به بهره برداری رسید.

شنبه زاده افزود : هم اکنون  ۲۴ اقامتگاه بوم گردی جهت پذیرایی از گردشگران و مهمانان در استان فعال است.

 مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام با اشاره به این که توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی برای توسعه گردشگری در ایلام انجام می شود، اضافه کرد: در حال حاضر گسترش اقامتگاه‌های بوم گردی نقش کلیدی و مؤثری در توسعه پایدار طبیعت‌گردی ایفا می‌کند و در زمان کوتاه بسترهای لازم برای اقامت گردشگران در مناطق روستایی، بومی و طبیعی را با کیفیت‌های مطلوب فراهم و زمان ماندگاری گردشگران را در روستاها و مناطق نمونه گردشگری ایجاد می‌کند.

کد خبر 4764864

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بوم گردی یوم الله 13 آبان بوشهر راهپيمايي 13 آبان ایلام گرگان بارش باران پدافند غیرعامل شهرکرد خطبه های نماز جمعه بیرجند قزوین مشهد تئاتر کودک و نوجوان شهادت امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۷۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد موسوی اظهار کرد: برگزاری جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی با مشارکت مردم و شورای اسلامی شهر و شهرداری به عنوان یک نهاد مردمی، اجرا فرمان مقام معظم رهبری و شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: برای مشارکت مردم دستگاه‌های دولتی و عمومی باید زمینه را فراهم کنند که در شهرستان کوهسرخ با انسجام به‌وجود آمده، زمینه فراهم شده است.

وی افزود: همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان در اجرای رویداد گردشگری جشنواره ریواس، به ویژه شورای اسلامی شهر و شهرداری همکاری کردند که از آن‌ها قدردانی می‌کنم.

موسوی یادآور شد: توسعه گردشگری شهرستان کوهسرخ بر مبنای ظرفیت‌هایی از جمله گردشگری کشاورزی، گردشگری روستایی، طبیعت‌گردی و بوم‌گردی برنامه ریزی شده که اجرای برنامه‌ها در این مسیر روند رو به رشدی دارد و تاکنون شش اقامتگاه بوم گردی، شش خانه مسافر در شهرستان آماده بهره برداری شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی همچنین صنایع‌دستی را از دیگر ظرفیت‌های شهرستان کوهسرخ عنوان کرد و افزود: طی دو سال گذشته ۸ کارگاه صنایع دستی در رشته‌های فرت بافی، گلیم بافی و دوخت‌های سنتی، گیوه بافی و قلاب بافی فعال شده و مبلغ ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده و اشتغال مستقیم حدود ۴۰ نفر فراهم شده است.

وی گفت: صنایع‌دستی و گردشگری در یک چرخه و زنجیره ارزش قرار دارند و وابسته به یکدیگرند، رونق گردشگری موجب فروش محصولات صنایع دستی و کشاورزی نیز شده و اقتصاد شهرستان را پویا کرده است.

کد خبر 6084413

دیگر خبرها

  • لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران
  • تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۴ برگزار می‌شود
  • مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می شوند
  • نیروی خاطی در حافظیه توبیخ شد + فیلم
  • چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ برگزار شد
  • ضرورت رعایت حریم محیط زیست در فصل طبیعت‌گردی توسط تورهای گردشگری
  • بوم‌گردی کلید تحقق اشتغال روستاها/جوانان کارآفرین حمایت مالی شوند
  • اردیبهشت ماه؛ بهترین زمان برای دیدن جاذبه های رویایی ایلام