Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@05:13:15 GMT

۶۰ درصد مددجویان کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۹۸۰۴۴

۶۰ درصد مددجویان کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی صادقی بعدازظهر سه‌شنبه در بازدید از دفتر نمایندگی خبرگزاری مهر در استان کرمان بیان داشت: خبرگزاری مهر در انعکاس اقدامات و امید دادن به جامعه خوب عمل می‌کند.

وی افزود: کارهای بزرگی در مجموعه کمیته امداد انجام گرفته است و کرمان در بسیاری از شاخص‌ها از دیگر استان‌ها برتر است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: کمیته امداد کرمان دو سال پیاپی مقام برتر را در میان سایر استان‌ها به خود اختصاص داده است همچنین در بین دستگاه‌ها در راستای ایجاد اشتغال کمیته امداد کرمان برتر است و همچنین در ارتباط با ایجاد شغل‌های پایدار از سایر دستگاه‌ها جلوتر هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادقی یادآور شد: پایداری مشاغل در کمیته امداد بسیار اهمیت دارد و ما در این رابطه خوب عمل کردیم همچنین در جشنواره شهید رجایی حائز رتبه برتر شدیم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: ما امسال تعهد دادیم ۱۲ هزار شغل ایجاد کنیم و یقینا به تعهدات خود عمل خواهیم کرد.

وی افزود: کمیته امداد در بحث محرومیت زدایی و ... کارهای بسیار خوبی انجام داده است همچنین در بحث فرهنگسازی و بعد فرهنگی خانواده‌ها نیز هدف گذاری‌هایی انجام شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان به نقش رسانه‌ها در جامعه اشاره کرد و افزود: نقش رسانه‌ها در رابطه با بخشی از توفیقاتی که انجام شده و امید بخشی به جامعه بسیار موثر است.

صادقی ابراز داشت: رسانه‌ها باید افکار عمومی جامعه را نسبت به اقدامات انجام شده از سوی کمیته امداد آگاه کنند.

وی یادآور شد: سال گذشته در چهلمین سالگرد انقلاب بدون داشتن هیچ پیش زمینه‌ای بیش از ۲۰۰ نفر افرادی شناسایی شدند که این افراد در زمینه های علمی، پزشکی، نظامی و... دارای مقام بودند و همه این افراد در گذشته جزو خانواده کمیته امداد محسوب می‌شدند که از برخی از آن‌ها مصاحبه نیز گرفته شد.

صادقی در خصوص افراد واجد شرایط تحت پوشش کمیته امداد گفت: همه افراد فقیر و محروم جامعه تحت پوشش این نهاد نیستند بلکه ما شرایطی داریم از جمله اینکه فرد زن سرپرست خانواده باشد و دوم مرد از کار افتاده باشد که در این صورت هم زن سرپرست خانوار محسوب می‌شود و بالای ۶۰ درصد از مددجویان تحت پوشش ما زنان سرپرست خانوار هستند.

کد خبر 4764783

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی یحیی صادقی مددجویان کمیته امداد کمیته امداد کرمان یوم الله 13 آبان بوشهر راهپيمايي 13 آبان ایلام گرگان بارش باران پدافند غیرعامل شهرکرد خطبه های نماز جمعه بیرجند قزوین مشهد تئاتر کودک و نوجوان شهادت امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۸۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   پروین محمد پوری   بر اهمیت توانمند سازی زنان سرپرست خانوار تاکید کرد و گفت: در سال گذشته   ۷۷۸ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند.

وی افزود: در حال حاضر تعداد زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان ۹ هزار و ۲۲۸ نفر است.

محمد پوری ادامه داد:  ۲ هزار و ۴۳۲ خانوار دارای فرزند دو قلو و بیشتر نیز در استان تحت پوشش این نهاد حمایتی قرار دارند.

مدیر کل بهزیستی استان از ایجاد اشتغال برای ۲ هزار و ۴۶۸ نفر مددجوی بهزیستی استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: از  یک هزار و ۶۰۰ تعهد اشتغال ابلاغی، با صرف ۲۷۱ میلیارد تومان اعتبار، ۲۴۶۸ مورد اشتغال برای مددجویان استان ایجاد و در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است.

وی همچنین از تأسیس ۳ گروه همیار جدید در راستای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در سال گذشته خبر داد و گفت: ۱۷ گروه همیار در استان وجود دارد.

محمد پوری، با اشاره به تأمین مسکن مددجویی نیز گفت: طی سال گذشته با اعتبار ۵۸ میلیارد تومان ساخت و تأمین تعداد ۵۶۱ واحد مسکونی مددجویی انجام شد که آمار مقایسه‌ای رشد ۱۳۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ماقبل را نشان می‌دهد.

مدیر کل بهزیستی استان تعداد کل افراد تحت پوشش بهزیستی آذربایجان غربی را ۲۶۵ هزار و ۸۲۸ نفر، عنوان کرد و گفت: از این تعداد  ۶۷ هزار نفر مستمری بگیر هستند.

محمد پوری همچنین به آمار خانواده های تحت پوشش بهزیستی در استان نیز اشاره کرد و تصریح کرد:تعداد کل خانوارهای تحت پوشش استان ۱۰۱ هزار و ۵۶۵ نفر است که از این تعداد۶۰ هزار نفر از خانواده معلولان بوده و از کمک هزینه زندگی، بهداشت و درمان برخوردار هستند.

دیگر خبرها

  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی
  • انسیه خزعلی بیان کرد؛ خبر خوب درباره زنان سرپرست خانوار
  • حمایت از همه زنان سرپرست خانوار نیازمند
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز